Τρόμος για υγεία-οικονομία ο κοροναϊός – Φάρμακο για τον HIV δοκιμάζει η Κίνα

Ενώ οι  υγειονομικές αρχές σε όλον τον κόσμο έχουν κινητοποιηθεί για να προλάβουν μια πανδημία, μετά τον εντοπισμό τουλάχιστον 2.000 κρουσμάτων στην Κίνα και των 56 ανθρώπων που έχουν πεθάνει μέχρι σήμερα, η Κίνα δοκιμάζει ένα φάρμακο που χορηγείται στους φορείς του ιού HIV ως πιθανή θεραπεία για τον νέο κοροναϊό. 

Οι υγειονομικές αρχές της Κίνας ζήτησαν το φάρμακο αυτό ώστε να ενισχύσουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την κρίση, είπε η Αντέλε Ινφάντε, μια εκπρόσωπος της εταιρείας που εδρεύει στο Βόρειο Σικάγο.

Το φάρμακο Aluvia, γνωστό και με την εμπορική ονομασία Kaletra, περιέχει έναν συνδυασμό των δραστικών ουσιών λοπιναβίρης και ριτοναβίρης.

Την Πέμπτη το Πεκίνο ανέφερε ότι δεν υπάρχει κάποιο αποτελεσματικό φάρμακο για τον ιό, όμως σύστησε να λαμβάνονται δύο χάπια λοπιναβίρης/ριτοναβίρης και να γίνονται εισπνοές άλφα ιντερφερόνης μέσω νεφελοποιητή δύο φορές την ημέρα.

ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Πέντε είναι τα κρουσματα του νέου κοροναϊού που έχουν επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής στις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοίνωσαν απόψε τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC).

“Αναμένουμε ότι θα υπάρξουν και άλλα κρούσματα”, είπε η Νάνσι Μεσόνιερ, η υπεύθυνη των CDC για τις αναπνευστικές παθήσεις. Όπως διευκρίνισε, είναι σε εξέλιξη οι εργαστηριακές εξετάσεις για περίπου 100 άλλους ασθενείς.

ΟΙ FT ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

Όταν οι άνθρωποι φοβούνται σταματούν να μετακινούνται. Αυτή είναι η λακωνική εξήγηση ενός χρηματιστή σχετικά με τους λόγους που οι τιμές του αργού πετρελαίου χτυπήθηκαν από το ξέσπασμα του κονοραϊού στην Κίνα.

Με την πόλη Ουχάν να έχει μπει σε καραντίνα και τον πανικό να μεγαλώνει, καθώς εξαπλώνεται ο ιός, οι μετακινήσεις -και μαζί με αυτές η ζήτηση για πετρέλαιο- αναμένεται να υποχωρήσουν, καθώς λιγότεροι άνθρωποι παίρνουν το αυτοκίνητο, το τρένο ή το αεροπλάνο.

Η τιμή του Brent έχει υποχωρήσει περίπου 6% αυτή την εβδομάδα στα 62 δολάρια το βαρέλι, το χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές Δεκεμβρίου. Οι περισσότεροι χρηματιστές δείχνουν τον κοροναϊό ως αιτία πίσω από το sell-off.

Ο Ολιβιέ Ζακόμπ της συμβουλευτικής Petromatrix φτάνει μέχρι το σημείο να υποστηρίξει ότι για τις ενεργειακές αγορές, το ξέσπασμα του κοροναϊού μπορεί να χαρακτηριστεί ως «μαύρος κύκνος», ένα συμβάν εξαιρετικά απίθανο και δύσκολο να προβλεφθεί. Oι χρηματιστές, άλλωστε, θα έπρεπε να είναι πάντοτε σε επιφυλακή για διαταραχές στην προσφορά, όπως οι ιρανικές απειλές στα Στενά του Ορμούζ ή η απώλειες εξαγωγών από τη Λιβύη.

Αλλά ένας νέος ιός ο οποίος ενδέχεται να περιορίσει τις μετακινήσεις στην Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού, είναι πιο δύσκολο να προβλεφθεί.

Οι χρηματιστές που εμπορεύονται συμβόλαια αργού ίσως να μην μπορούν ακόμα να συλλάβουν τον συνολικό αντίκτυπο. Αλλά για τους «ταύρους» του αργού οι οποίοι έχουν κλονιστεί αφότου η αγορά δεν έκανε ράλι μετά τις εξελίξεις στο Ιράν και τη Λιβύη, είναι πιο ασφαλές να πουλήσουν τώρα και να ανησυχήσουν για τον τελικό λογαριασμό αργότερα.

Ο κ. Ζακόμπ συγκρίνει την αντίδραση της αγοράς με το πώς οι χρηματιστές αντέδρασαν στο παρελθόν σε γεωπολιτικές εξελίξεις που απειλούσαν την προσφορά, προτού αναπτύξουν πιο έξυπνους τρόπους για να παρακολουθούν τις επιπτώσεις στις ροές αργού από αναφλέξεις στη Μέση Ανατολή.

«Οι εικόνες από δορυφόρο δεν βοηθούν στην άμεση αξιολόγηση της σοβαρότητας του κοροναϊού» σημειώνει ο κ. Ζακόμπ. «Αυτό οδηγεί την αγορά να κάνει υποθέσεις για τον αντίκτυπό του, με τον ίδιο τρόπο που οι διαταραχές στην προσφορά οδηγούσαν σε φημολογία όταν δεν υπήρχε τόσο εξελιγμένη τεχνολογία».

Αναλυτές στη Goldman Sachs έχουν προσπαθήσει να το ποσοτικοποιήσουν. Μελετώντας το ξέσπασμα του Sars το 2003 και προσαρμόζοντας τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας στα πολύ υψηλότερα σημερινά μεγέθη, υπολογίζουν ότι ο αντίκτυπος θα ήταν λιγότερος από 300.000 βαρέλια την ημέρα, ένα σχετικά μικρό ποσοστό της παγκόσμιας αγοράς των 100 εκατ. βαρελιών την ημέρα.

Αν το χτύπημα στη ζήτηση αργού περιοριστεί στο μέγεθος αυτό, τα μοντέλα της Goldman δείχνουν ότι η τιμή μπορεί να πέσει κατά 3 δολάρια το βαρέλι, ή περίπου το ποσό που έχει χάσει ήδη αυτή την εβδομάδα το Brent.

Αλλά υπάρχουν άλλοι άγνωστοι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν την τιμή. Οι χρηματιστές που εμπορεύονται συμβόλαια αργού λένε ότι ανησυχούν για τις επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες, για παράδειγμα. Η Energy Aspects υπολογίζει ότι η ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών δεν θα μειωθεί δραματικά, καθώς η πλειονότητα των πτήσεων αναμένεται να συνεχιστεί ακόμα και αν οι επιβάτες είναι λιγότεροι. Αλλά ανάλογα με το πώς μια αεροπορική έχει καλυφθεί έναντι της έκθεσης της στα καύσιμα, τα προβλήματα στον τομέα αυτό μπορεί να έχουν πολύ μεγάλη επίδραση στις τιμές του αργού, αν οι αγορές αναγκαστούν να αποσυρθούν από διάφορες θέσεις

ΠΩΣ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ Η ΝΟΣΟΣ

Τα τυπικά συμπτώματά του μοιάζουν με αυτά που προκαλεί το κοινό κρυολόγημα. Δηλαδή, βήχας, δυσκολία στην αναπνοή και πυρετός. Στη συνέχεια προκαλούνται οι σοβαρές επιπλοκές, ήτοι πνευμονία, γαστρεντερικά προβλήματα με συνεχείς πυρετούς και διάρροιες και νεφρική ανεπάρκεια.

Ένα δεύτερο πρόβλημα είναι πως ο κοροναϊός μεταδίδεται βασικά όπως τα κοινά κρυολογήματα. Μέσω των σταγονιδίων που εκπέμπει ο άρρωστος άνθρωπος, είτε από την ομιλία, τον βήχα, ή το φτέρνισμα.

ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ

Οι κοροναϊοί έχουν ονομαστεί έτσι επειδή αν κάποιος τους δει κάτω από ένα ηλεκτρονικό μικροσκόπιο εμφανίζουν ένα περιθώριο από προεξοχές επιφάνειας, που μοιάζουν με βασιλική κορώνα ή ηλιακή κορώνα.

Ενισχύεται η μεταδοτικότητα του κοροναϊού – Μολυσματικός ακόμη και στο στάδιο επώασης

 

 

SHARE