Tesla: Με ταχυφορτιστές στην Ελλάδα αλλά με εργοστάσιο για αυτοκίνητα-μπαταρίες στη Βουλγαρία;

Σε συνέντευξη που παραχώρησε προχθες στην ιστοσελίδα 24chasa.bg, ο υπουργός οικονομίας της Βουλγαρίας, Emil Karanikolov, δήλωσε ότι η κυβέρνησή του βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Tesla ώστε να επενδύσει κεφάλαια προκειμένου να κατασκευαστεί στη χώρα μια μονάδα παραγωγής μπαταριών, οχημάτων ή και επιμέρους ανταλλακτικών για τα αυτοκίνητα της αμερικανικής εταιρείας.

«Η χώρα μας έχει δύο στόχους: να φιλοξενήσει μια μονάδα κατασκευής οχημάτων και να παράγει μπαταρίες για αυτά. Με την Tesla θα θέλαμε επίσης να κατασκευάζουμε και επιμέρους μέρη», δήλωσε  ο Emil Karanikolov.

Όπως επίσης αποκάλυψε ο υπουργός οικονομικών της Βουλγαρίας, η χώρα του βρίσκεται στο «κυνήγι» μιας ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για την Hyundai, με τους γείτονες να ασκούν ήδη έντονες πιέσεις προς την Hyundai Motor Europe ώστε η τελευταία να προκρίνει την Βουλγαρία ως την καταλληλότερη χώρα για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων της Hyundai.

Στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεών του, ο Emil Karanikolov είπε επίσης ότι τίποτα δεν έχει ακόμα χαθεί αναφορικά με τις προσπάθειες της χώρας προκειμένου η τελευταία να προσελκύσει την επένδυση του νέου εργοστασίου της VW. Η γερμανική εταιρεία είχε επιλέξει αρχικά την Τουρκία για το νέο της εργοστάσιο, σχέδιο όμως που εν συνεχεία «πάγωσε» εξαιτίας της διαβόητης στρατιωτικής δράσης της Άγκυρας στη Συρία.

Άγνωστο το κατά πόσον οι παραπάνω εξελίξεις αφορούν στην ελληνική περίπτωση:

Στις «ηλεκτρικές λεωφόρους» της Ευρώπης θέλει να συµπεριλάβει ο αµερικανικός κολοσσός Tesla τη χώρα µας, καθώς σκοπεύει να εγκαταστήσει 1.500 ταχυφορτιστές σε µια διαδροµή που ξεκινά από την Πορτογαλία, διασχίζει Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα, και καταλήγει στην Τουρκία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής», (σ.σ. 9/2/2020)συνεργάτες του Έλον Μασκ βρέθηκαν για αυτό το project στην Αθήνα για να συμμετέχουν σε σχετικές συζητήσεις και η επένδυση είναι κοντά στο να πάρει “πράσινο” φως.

Το σύνολο της επένδυσης για τους 1.500 σταθμούς υπολογίζεται στα 60 έως 70 εκατ. ευρώ, ενώ για την ελληνική διαδρομή, εφόσον το project προχωρήσει, θα φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ. Η ελληνική διαδρομή θα ξεκινάει από την Πάτρα, θα περνάει στην Αθήνα, και στη συνέχει στη Βόρεια Ελλάδα με κατάληξη τον Έβρο.

Η συνολική διαδρομή από Πορτογαλία μέχρι Τουρκία περιλαμβάνει 4.800 χιλιόμετρα. Θα διασχίζει Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα και θα καταλήγει στην Τουρκία.

Μεγάλη επένδυση της Tesla με ταχυφορτιστές σε ελληνικούς δρόμους από Πάτρα μέχρι Έβρο

 

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΑ ΣΕ ΔΕΙΚΤΕΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Σύμφωνα με στοιχεία του 2018, η Ελλάδα απώλεσε 16 θέσεις στο δείκτη World Economic Forum – Competitiveness Index την περίοδο 2008-2016 –κατατάσσεται 28η σε σχέση με τις 28 χώρες της Ε.Ε. και απώλεσε 6 θέσεις στο δείκτη Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας (World Bank) την περίοδο 2016/2017, ενώ καταλαμβάνει τη 27η θέση ανάμεσα στις 28 χώρες της Ε.Ε.

Η απόκλιση σε σχέση με λοιπές ευρωπαϊκές χώρες γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτή σε επιμέρους δείκτες ανταγωνιστικότητας καθώς στην ευκολία επενδυτικής και επιχειρηματικής δραστηριοποίησης.

Ενδεικτική κατάταξη της Ελλάδας σε υπο-δείκτες:

World Bank «Επίδραση της φορολογίας στην κινητοποίηση επενδύσεων»: 137η σε 137 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 79η θέση.

World Bank«Διοικητικά βάρη»: 130η σε 137 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 98η θέση.

WEF «Θεσμοί»: 87η σε 137 χώρες έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 47η θέση.

World Bank «Δυνατότητα χώρας να προσελκύει ταλέντα»: 133η σε 137 χώρες, έναντι Ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 68η θέση.

World Bank «Ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών – οικοσυστημάτων»: 121η σε 137 χώρες, έναντι Ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 38η θέση.

World Economic Forum «Επίλυση δικαστικών διαφορών»: 131η σε 190 χώρες, έναντι ευρωπαϊκού διάμεσου που είναι η 32η θέση.

EU Scoreboard «Χρόνος επίλυσης διαφορών»: 964 ημέρες έναντι 271η του ευρωπαϊκού διάμεσου.

Word bank «Χρήσεις γης & μεταβιβάσεις»: 145η θέση και 10 διαδικασίες έναντι 48η θέση και 5 διαδικασίες του ευρωπαϊκού διάμεσου.

Word bank «Άδεια κατασκευής»: 58η θέση και 18 διαδικασίες έναντι 42η θέσης και 13 διαδικασιών του ευρωπαϊκού διάμεσου.

WEF «Καινοτομία»: 75η θέση έναντι 35ης του ευρωπαϊκού διάμεσου.

SHARE