Πληρώνουμε διόδια αλλά τα λεφτά για τα στηθαία δρόμων πάνε στην Τουρκία;

Οι Έλληνες πληρώνουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για διόδια σε ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο αλλά κάποιοι σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr θέλουν μοιράζουν μέρος των χρημάτων που εισπράττουν σε ξένες εταιρείες και δη σε Τούρκικες!

Ασφυκτικές πιέσεις ασκούν οι ξένοι μέτοχοι των ελληνικών παραχωρήσεων για εισαγωγή τούρκικων συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων.

Οι ξένοι μέτοχοι των ελληνικών εταιρειών παραχωρήσεων πιέζουν ασφυκτικά προς κάθε κατεύθυνση για την υιοθέτηση προδιαγραφών (μέσω μελετών εφαρμογής) που ανοίγουν ουσιαστικά την πόρτα σε αθρόες εισαγωγές συστημάτων ασφαλείας (στηθαίων), γερμανικών μεν προδιαγραφών αλλά τα οποία παράγονται σε άλλες χώρες όπως Τουρκία και Σερβία όπου οι γερμανικές πολυεθνικές κατασκευάζουν τα προϊόντα τους πάρα πολύ φθηνά (φασόν) κερδίζοντας πάρα πολλά χρήματα.

Ωστόσο το μεγάλο παράδοξο που εντοπίσαμε στην όλη διαδικασία είναι ότι οι λύσεις που προσφέρθηκαν από ελληνικές εταιρείες παραγωγής όχι μόνο υπερκαλύπτουν τις τεχνικές προδιαγραφές αλλά είναι εξίσου ανταγωνιστικές σε οικονομικό επίπεδο και ήδη έχουν εφαρμοστεί σε πάρα πολλά Δημόσια Έργα και παραχωρήσεις.

Μάλιστα δεν υπάρχει καμία λογική εξήγηση για την επιμονή χρήσης Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων (ΣΑΟ) από τις ξένες εταιρείες μετόχους των εταιρειών παραχώρησης με βασικό στόχο την απαξίωση της ελληνικής παραγωγής και τεχνογνωσίας των στηθαίων ασφαλείας.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, μόνο για την αντικατάσταση των Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων στα τμήματα των έργων Παραχώρησης (εταιρείες που είναι μεν ιδιωτικές αλλά παρέχουν Δημόσια Υπηρεσία και αποζημιώνονται για την όποια αναβάθμιση στις υποδομές τους) που δεν έχουν κατασκευαστεί με βάση το ΕΛΟΤ ΕΝ 1317,  θα απαιτηθούν κατ’ ελάχιστο 68 εκατ. ευρώ!

Αυτό το ποσό λοιπόν θα μπορούσε να οδηγηθεί στις ελληνικές εταιρείες παραγωγής στηθαίων που πληρούν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και βέβαια είναι πιστοποιημένες ενισχύοντας την τοπική και εθνική οικονομία και βέβαια να μην εισπραχθούν από χώρες όπως η Τουρκία που δεν είναι καν μέλος της ΕΕ.

Μήπως ήρθε η ώρα το κράτος να θέσει επιπλέον όρους στις εταιρείες παραχώρησης ώστε να μην χαθούν άλλα έσοδα από την ελληνική οικονομία τα οποία ενισχύουν την οικονομία της Τουρκίας; Άλλωστε οι οικονομικές συνθήκες που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για την απώλεια ούτε ενός ευρώ.

ΠΗΓΗ: Newsauto.gr 

SHARE