Η Google αλλάζει το τοπίο της ψηφιακής διαφήμισης

Η Google φαίνεται ότι σχεδιάζει να σταματήσει την πώληση διαφημίσεων με βάση την περιήγηση των χρηστών σε ποικίλους ιστότοπους, κάτι που προμηνύει μεγάλες αλλαγές στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης.

Σύμφωνα με την The Wall Street Journal, η Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, δήλωσε την Τετάρτη πως από το 2022 θα παύσει να επενδύει σε ή και να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες εκείνες οι οποίες προσδιορίζουν με μοναδικά χαρακτηριστικά τους χρήστες του Διαδικτύου, ενόσω αυτοί μετατοπίζονται από το έναν ιστότοπο στον άλλον. Όπως εξήγησε, ο λόγος είναι ότι ως μέθοδος παρεμβαίνει στην ιδιωτική ζωή τους, παραβιάζοντας την ατομικότητά τους, ενώ παράλληλα αποτελεί πεδίο ελέγχου των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών.

Πάντως, η Google διευκρίνισε πως θα παύσει να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες για την αναζήτηση σε ιστοσελίδες και όχι για εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν αντιδράσεις μιας και η απόφαση της Google έρχεται να επηρεάσει επιχειρήσεις οι οποίες βασίζονται στην παρακολούθηση ατόμων, αφού συγκεντρώνοντας τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους, μπορούν να «τρέξουν» στοχευμένες διαφημίσεις.

Μία τάξη μεγέθους για τη σημασία της απόφασης που λαμβάνει η Google είναι ότι μέχρι σήμερα η ψηφιακή διαφήμιση στη Google ισοδυναμούσε με το 52% των παγκόσμιων δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις το 2020 και ήταν της τάξεως των 292 δισεκατομμυρίων δολαρίων. «Εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίσει τους εντεινόμενους προβληματισμούς που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο των στοιχείων τους και του πώς χρησιμοποιούνται όλα αυτά, τότε διακυβεύεται το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού Διαδικτύου», σημειώνει ο Ντέιβιντ Τέμκιν, διευθυντής προϊόντων της Google.

Όπως αναφέρει η WSL, από πέρυσι ο κολοσσός υψηλής τεχνολογίας είχε προϊδεάσει το κοινό του πως θα αφαιρούσε την ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία cookie Πλέον, ετοιμάζεται αντί αυτής να κάνει χρήση διαφορετικών τεχνολογιών, τις οποίες έχει συνδημιουργήσει με τρίτους, και οι οποίες λέγονται «αμμόσακοι απορρήτου» (σε μία κατά λέξη μετάφραση).

Πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται να κάνει στοχευμένες διαφημιστικές εκστρατείες, χωρίς να έχει εκ των προτέρων συγκεντρώσει πληροφορίες σε εξατομικευμένη βάση από την αναζήτηση σε πολλούς και διαφορετικούς ιστοτόπους. Οι τεχνολογίες αυτές: αναλύουν τις συνήθειες που αναπτύσσουν κατά την περιήγηση οι χρήστες στις δικές τους συσκευές (υπολογιστές, κινητά, τάμπλετ κ.α.), επιτρέποντας στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν σε ενότητες χρηστών με ομοειδή χαρακτηριστικά και παρόμοια ενδιαφέροντα, αλλά όχι μεμονωμένους ανθρώπους.

Πηγή:athensvoice.gr

SHARE