Επαινετές οι δωρεές, αλλά ας μαζευτούν επικοινωνιακά κάποιοι…

Kαθώς ο κρατικός μηχανισμός μπαίνει μπροστά και δίνει τη μάχη για την αντιμετώπιση μιας ιδιότυπης, λόγω κορονοϊού, επέλασης μιας σύγχρονης «φυσικής επιλογής», τα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης θα πρέπει να μπουν σε νέα φόρμα. Να στηρίξουν κρατικές δομές, που όπως φαίνεται, είναι αυτές που θα βγάλουν τα «κάστανα από τη φωτιά». Έτσι παρά τις όποιες, ένεκα μνημονίων,  κορώνες αποδόμησης του κράτους θα πρέπει όλοι να  αναγνωρίζουν ότι οι δημόσιες υπηρεσίες αποτελούν το αποκούμπι αλλά και το βασικό μοχλό ανάσχεσης των επιπτώσεων της πανδημίας.

Ενδεικτική είναι η αναφορά σε άρθρο του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες για τον τον COVID-19 που τονίζει ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αυξήσουν τις δημόσιες δαπάνες. «Οι οικονομολόγοι των Ηνωμένων Εθνών υπολογίζουν ότι ο ιός μπορεί να κοστίσει φέτος στην παγκόσμια οικονομία τουλάχιστον 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, ίσως πολύ περισσότερο» αναφέρει ο Γ.Γ. του ΟΗΕ και προσθέτει: «Καμία χώρα δε μπορεί να τα καταφέρει μόνη της. Περισσότερο από ποτέ οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν για να τονώσουν τις οικονομίες, να αυξήσουν τις δημόσιες επενδύσεις, να ενισχύσουν το εμπόριο και να εξασφαλίσουν τη στοχευμένη υποστήριξη για όλους τους ανθρώπους και τις κοινότητες που έχουν πληγεί από την ασθένεια ή τους πιο ευάλωτους από τις αρνητικές οικονομικές συνέπειες, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών οι οποίες επωμίζονται ένα δυσανάλογο φορτίο για την οικογενειακή φροντίδα.»

Ο ίδιος ο κ. Γκουτιέρες στο παρελθόν σε άρθρο του, έχει επισημάνει, δίνοντας το στίγμα μιας υπεύθυνης επιχειρηματικής στάσης την ανάγκη ενίσχυσης των δημόσιων πόρων στη μάχη για την βελτίωση της υγείας των πολιτών, την εξάλειψη της φτώχειας, ή την απομείωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. «Χρειαζόμαστε ιδιωτικές επενδύσεις για να καλύψουμε το χάσμα» ανέφερε σε άρθρο του για τους 17 στόχους του ΟΗΕ,  στους FT ο Γ.Γ. του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
Πέραν τούτων ένεκα της πανδημίας και της μεγάλης πρόκλησης που είναι μπροστά θα πρέπει οι εταιρίες, θεσμικοί φορείς, οικονομικά δρώντες, στην επικοινωνία τους και τη δράση τους να δείχνουν την απαιτούμενη σεμνότητα ώστε να μην “αξιοποιούν” τη συγκυρία προς ίδιον όφελος, αλλά συντεταγμένα να ενισχύουν το μήνυμα των δημοσίων αρχών. Είναι λογικό οι επιχειρήσεις να δημοσιοποιούν τις πρωτοβουλίες και δωρεές τους, είναι όμως ανεύθυνο και ακυρωτικό στην όλη προσπάθεια και συνολική ηθική, η ανάδειξη της επικοινωνιακής σκοπιμότητας από κάποιες επιχειρήσεις, σε αυτοσκοπό.
SHARE