Κλείνουν καταστήματα των ΕΛΤΑ, μειώνονται αυτά που λειτουργούν απόγευμα και Σάββατο, καθώς υλοποιείται η απόφαση του Δ.Σ του 2018 στο πλαίσιο του Στρατηγικού & Επιχειρησιακού Σχεδίου για την τετραετία 2018-2021 για τη μείωση του κόστους λειτουργίας.
Η μείωση του κόστους θα επιτευχθεί με απομάκρυνση 1000 περίπου συμβασιούχων των οποίων οι συμβάσεις έληξαν και δεν ανανεώνονται. Το κόστος μισθοδοσίας για τους συμβασιούχους έφτανε τα 20 εκατ. ευρώ και ο προϋπολογισμός του 2020 προβλέπει το ποσό τω 8 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι συμβάσεις με τους εργαζόμενους γίνονται μέσω εταιρειών οι οποίες στη συνέχεια νοικιάζουν το προσωπικό στα ΕΛΤΑ.
Για σύγχρονο δουλεμπόριο εργαζομένων κάνει λόγο η Ομοσπονδία των Εργαζομένων η οποία διαπιστώνει ότι η μείωση του προσωπικού θα μειώσει την αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ΕΛΤΑ ότι ο μεγαλύτερος πελάτης τους που είναι το Ελληνικό Δημόσιο που πληρώνει με μεγάλη καθυστέρηση για την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας υπουργείων και φορέων του.