Deloitte: «Σφίγγουν το ζωνάρι» οι Έλληνες τα φετινά Χριστούγεννα

Ανάμεσα στους πιο απαισιόδοξους Ευρωπαίους καταναλωτές παραμένουν οι Έλληνες, τόσο για την οικονομία της χώρας όσο και για την αγοραστική τους δύναμη και τα φετινά Χριστούγεννα, σύμφωνα την 15η ετήσια ευρωπαϊκή έρευνα της Deloitte για τις καταναλωτικές τάσεις, κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο.

Με την οικονομία να παραμένει αβέβαιη, στο σύνολό τους, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι απαισιόδοξοι – άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο

Σύμφωνα με την έρευνα, η ευρωπαϊκή κρίση συνεχίζεται και τα διάφορα μέτρα, που έχουν λάβει οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για τη μείωση των δημοσίων ελλειμμάτων, θα συνεχίσουν να επηρεάζουν αρνητικά το ηθικό των καταναλωτών.

Το 2012, ωστόσο, λιγότεροι καταναλωτές έχουν αρνητική εικόνα για την οικονομία της χώρας τους, με μόνο το 55% να δηλώνει ότι η κατάσταση της οικονομίας της χώρας του είναι κακή, σε σύγκριση με το 63%, το 2011.

Σχεδόν το ήμισυ των Ευρωπαίων (49%) πιστεύει ότι η οικονομία θα είναι σε ύφεση, το 2013. Η απαισιοδοξία κερδίζει έδαφος στην Πολωνία, το Λουξεμβούργο, την Τσεχία, την Ισπανία, τη Νότια Αφρική και τη Σλοβακία, με το δείκτη εμπιστοσύνης να μειώνεται από 1% στο 13% στις χώρες αυτές. Η κατάσταση, όμως, είναι διαφορετική σε Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Γερμανία, Φινλανδία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρωσία, Ουκρανία και Ολλανδία, όπου οι καταναλωτές αισθάνονται λιγότερο απαισιόδοξοι για το μέλλον και ο δείκτης εμπιστοσύνης αυξάνεται από 4% έως 31%.

Οι Έλληνες, γενικώς, δεν επιθυμούν να δανειστούν, για να χρηματοδοτήσουν τις δαπάνες των Χριστουγέννων, αντιθέτως προτιμούν να χρησιμοποιούν τις αποταμιεύσεις τους και πόντους από προγράμματα ανταμοιβής, τους οποίους έχουν κερδίσει, καταναλώνοντας. Είναι πράγματι αρκετά ανήσυχοι για το μέλλον και θα μπορούσαν να περιορίσουν τις δαπάνες των Χριστουγέννων ακόμα περισσότερο τις επόμενες εβδομάδες, ιδιαίτερα αν η οικονομία συνεχίζει να εξασθενεί (57%). Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα πολλοί καταναλωτές, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα, για να απολαύσουν τις αγορές των εορτών και για να ξεχάσουν τα οικονομικά προβλήματα (53%). Η προώθηση των πωλήσεων θα δελεάσει το 54% αυτών των καταναλωτών, για τους οποίους η εύρεση της καλύτερης δυνατής τιμής εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική.

Οι αποφάσεις για την αγορά δώρων λαμβάνονται με κριτήρια, κυρίως, τη χρησιμότητα και την τιμή. Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Έλληνες θα προτιμούσαν να λάβουν μετρητά και βιβλία ως δώρα, αλλά τελικά θα λάβουν βιβλία, ρούχα και καλλυντικά. Τα βιβλία είναι η προτιμώμενη επιλογή σε πολλές χώρες για το έτος αυτό.

Παρά το γεγονός ότι τα ταξίδια, οι υπολογιστές και τα smartphones, ανήκουν στα κορυφαία 10 πιο επιθυμητά δώρα για τους περισσότερους Ευρωπαίους, αυτά δεν περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη λίστα των δώρων, που τελικά προσφέρονται. Αυτό το χάσμα έχει διευρυνθεί, κυρίως, για τους υπολογιστές tablet και τα smartphones, που οι καταναλωτές επιθυμούν να λαμβάνουν 5 έως 6 φορές περισσότερο από ό, τι στην πραγματικότητα προσφέρονται, σε σύγκριση με το 2011, όπου η αναλογία ήταν 2 προς 1.
 

SHARE