Στα 4 εκ δολάρια υπολογίζεται το μέσο κόστος της ζημίας που μπορεί να προκαλέσει ένα συμβάν κυβερνοεπίθεσης σε μία επιχείρηση.
Αυτό τόνισε μιλώντας στο συνέδριο7th Information Securi
Ο κ. Λαθούρης υπογράμμισε ότι η συμμετοχή του ασφαλιστικού κλάδου στη διαχείριση των κινδύνων που διατρέχει το σημαντικότερο asset των επιχειρήσεων, ήτοι τα δεδομένα (data) είναι πλέον απαραίτητη μέσω του Cyber Insurance, ειδικά μετά την παγκόσμια “έκρηξη” του Cybercrime.
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στατιστικά στοιχεία (2018), το cyber crime είχε έσοδα περίπου 700 δισ. από την πώληση data και intellectual p
«Aς μην ξεχνάμε», συμπληρώνει ο Σ. Λαθούρης, «ότι οι threat actors εξελίσσουν και αυτοί τα δικά τους εργαλεία και βρίσκουν νέα attack surfaces με αποτέλεσμα όχι μόνο να επιβεβαιώνεται η άποψη που υποστηρίζει πως υπάρχουν 2 κατηγορίες επιχειρήσεων “αυτές που έχουν πέσει θύμα cyber attack, και αυτές που θα πέσουν”, αλλά να επαυξάνεται με μία Τρίτη σημείωσε και προσέθεσε ότι εμφανίζεται και μια τρίτη κατηγορία: οι επιχειρήσεις που έχουν ήδη πέσει θύματα cyber attack και θα ξαναπέσουν. Την ίδια στιγμή όμως το μέσο κόστος ζημιάς που μπορεί να προκληθεί από ένα συμβάν κυβερνοεπίθεσης βρίσκεται στα 4 εκ. δολάρια και συνεχώς αυξάνεται», καταλήγει ο κ. Λαθούρης.
Σήμερα, το Cyber Insurance αποτελεί το
Συγκεκριμένα, αποτελεί μια ιδιαιτέρως επίκαιρη ασφαλιστική κάλυψη για το επιχειρείν, και όχι μόνον, με παροχές που περιστρέφονται γύρω από 3 βασικούς άξονες:
Α) Έξοδα ιδίων ζημιών. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνεται η απώλεια εσόδων από διακοπή εργασιών λόγω ενός Cyber Incident, δηλαδή, η απώλεια εσόδων από downtime ή τα πρόστιμα εφόσον αυτά είναι ασφαλίσιμα (στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι).
Β) Αστική ευθύνη της ασφαλισμένης επιχείρησης λόγω του Cyber Incident. Ένα παράδειγμα είναι οι αποζημιώσεις που μπορεί να ζητήσουν με αγωγές οι τρίτοι – συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές- του ασφαλισμένου λόγω μιας διαρροής δεδομένων.
Γ) Incident Response Services. Πρόκειται για ένα πλήθος ειδικών υπηρεσιών οι οποίες είναι διαθέσιμες στον ασφαλισμένο την κρίσιμη στιγμή που συμβαίνει το Cyber Attack. Το εύρος αυτών των υπηρεσιών περιλαμβάνει από IT forensics έως legal
Αναφερόμενος στην εμπειρία της MATRIX, ο κ. Σ. Λαθούρης παρέθεσε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κυβερνοεπίθεσης, όπου η η «ασφαλιστική συνείδηση» των διοικούντων αποδείχθηκε εξαιρετικά επωφελής για την λειτουργία της επιχείρησης:
«Χαρακτηριστικό παράδειγμα ζημιάς Cyber και μια από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα, την οποία διαχειριστήκαμε στη MATRIX, αφορά σε όμιλο επιχειρήσεων λιανικής που δέχθηκε επίθεση με ransomware. Τα δεδομένα στους μισούς από τους servers της υποδομής κρυπτογραφήθηκαν με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμο το σύστημα τιμολόγησης κάποιων εταιριών και καταστημάτων του ομίλου. Η απαίτηση των hackers ήταν 16 bitcoins. Ο ασφαλισμένος, με ένα τηλεφώνημα στον ειδικό αριθμό άμεσης βοήθειας, έλαβε άμεσα οδηγίες για την πρώτη αντίδραση. Μετά από λίγες ώρες η εξειδικευμένη ομάδα Cybercrime επικοινώνησε με τους hackers και ξεκίνησε η διαπραγμάτευση για την απαίτηση. Ταυτόχρονα έγινε έρευνα για πιθανές εναλλακτικές (εύρεση decryption software
Απαντώντας σχετικά με την διαδικασία ασφάλισης, o ομιλητής αναφέρθηκε πως πραγματοποιείται σε βάση καλής πίστης μεταξύ ασφαλιστή και ασφαλιζόμενου, ενώ προηγείται αξιολόγηση του κινδύνου με κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη τον κλάδο δραστηριότητας, το μέγεθος της επιχείρησης, καθώς και τον βαθμό χρήσης εργαλείων security assessment. «Όταν μιλάμε για cyber insurance έχουμε υψηλό awareness – δηλαδή απολύτως ενσυνείδητη απόφαση του ενδιαφερόμενου», ανέφερε ο κ. Λαθούρης.
Αυτή τη στιγμή οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις συνεργάζονται με security vendors
«Συμπερασματικά, η ασφάλιση Cyber θα πρέπει να είναι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Cyber Resilience Strategy