Άνοιξαν τις πύλες τους οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό – Ταχύτερες και ευκολότερες οι μετακινήσεις

Τις πύλες τους στο επιβατικό κοινό άνοιξαν από σήμερα το πρωί οι τρεις νέοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», με το πρώτο δρομολόγιο να ξεκινά από τον σταθμό «Νίκαια» στις 5:30.

Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο αεροδρόμιο σε 55 λεπτά. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (7:30-17:30) στο τμήμα Αιγάλεω-Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω- Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου.

Οι τρεις νέοι σταθμοί, εκτός από τη συμβολή τους στη διευκόλυνση των μετακινήσεων χιλιάδων επιβατών καθημερινά, αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής.

Όπως τόνισε στο Αθηναϊκό-Μακεδονκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Νίκος Αθανασόπουλος, «από σήμερα το πρωί, οι μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από και προς τη Δυτική Αττική γίνονται ταχύτερες και ευκολότερες, με την παράδοση 3 νέων σταθμών μετρό και τη ριζική αναδιοργάνωση λεωφορειακών γραμμών. Οι νέοι σταθμοί της γραμμής 3 του μετρό θα εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερους από 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό “Δημοτικό Θέατρο” του Πειραιά. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού πραγματοποιήθηκε ένας σημαντικός ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, έτσι ώστε οι οδικές συγκοινωνίες να συνδεθούν με τους νέους σταθμούς του μετρό και να διευκολυνθούν οι μετεπιβιβάσεις μεταξύ των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».

Η αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, θα γίνει σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση ενεργοποιείται άμεσα με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών και προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν κατά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια, θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση αυτών των περιοχών.

Υπενθυμίζεται, πως για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

– Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς-Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον Δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

– Στο πλαίσιο του ανασχεδιασμού έχει προβλεφθεί η διασύνδεση του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου που στεγάζεται στο κτίριο Κεράνη με τον σταθμό μετρό της Νίκαιας μέσω της λεωφορειακής γραμμής 828.

– Διατήρηση της σύνδεσης του Δήμου Πειραιά με τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Α.Ι.Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά-νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

– Τροποποίηση γραμμών που συνδέουν τους Δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας-Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους Δήμους Πειραιά και Αθηναίων, δίνοντας τη δυνατότητα μετεπιβίβασης είτε στο δίκτυο μετρό είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων. Οι γραμμές που τροποποιούνται είναι οι 800 (Νίκαια-Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός-Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό-Κορυδαλλός-Πειραιάς Α’), 820 (Κερατσίνι-Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς-Γ’ Νεκροταφείο-Άσπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς-Άσπρα Χώματα-Γ’ Νεκροταφείο), 837 (Άνω Αγ. Βαρβάρα-Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη-Πειραιάς Α’), Β18 (Ομόνοια-Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια-Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Τέλος, για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας

“Καθώς αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος αυτής της κυβέρνησης στην εξουσία, δικαιώνουμε, τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: «Το είπαμε, το κάναμε»! Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας” τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη ομιλία του στα εγκαίνια των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» του Αττικό Μετρό.

Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για “δυναμικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού” για τα οποία είχε δεσμευτεί η ΝΔ και τα οποία -όπως είπε- “σήμερα, γίνονται πραγματικότητα”, και πρόσθεσε ότι “στη λεωφόρο της ανάπτυξης πρέπει να έχουν θέση όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην οικονομική σημασία του έργου, η οποία όπως είπε δηλώνεται από τις χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, την οικολογική του διάσταση, αλλά και το κοινωνικό του αποτύπωμα, το οποίο βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη συνολικά.

“Τονίζω την οικονομική σημασία του έργου, τη δηλώνουν οι χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, 2.000 άνθρωποι εργάστηκαν και εργάζονται σε αυτό το σημαντικό εργοτάξιο. Αλλά και η τόνωση του εμπορίου, η διευκόλυνση της όλης αναπτυξιακής δραστηριότητας την οποία υπηρετεί με πολλούς έμμεσους τρόπους” είπε ο κ.Μητσοτάκης.

Αναφερόμενος στο κοινωνικό αποτύπωμα του έργου, ο πρωθυπουργός είπε ότι αυτό δεν εξαντλείται μόνο στην πιο εύκολη, στην πιο γρήγορη μετακίνηση του πολίτη αλλά “και στη βελτίωση της καθημερινότητάς συνολικά” και πρόσθεσε:

“Να το πω καθαρά: Όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές. Και προσωπική μου πεποίθηση ήταν πάντα ότι στη λεωφόρο της ανάπτυξης -όπως τουλάχιστον τη χαράσσει αυτή η κυβέρνηση- θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες”.

Σημείωσε ότι η εκτίμηση είναι ότι 63.000 επιβάτες θα κάνουν χρήση αυτών των τριών νέων σταθμών, κάτι που σημαίνει ότι από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής θα αφαιρεθούν πάνω από 10.000 οχήματα, και όταν ολοκληρωθεί πλήρως η Γραμμή 3 και φτάσει στον Πειραιά, ο κ.Μητσοτάκης εκτίμησε ότι περίπου 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των έξι σταθμών, οι οποίοι θα συμπληρώσουν την οριστική επέκταση της Γραμμής 3.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη χρονική σύμπτωση της επένδυσης του Μετρό με εκείνη του Ελληνικού, επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία. «Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Ναι, περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους», ανέφερε.

Τέλος ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη τήρησης των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας από όλους τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία. «Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πριν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορονοϊού», είπε.

Αναβαθμίζεται η περιοχή

Οι νέοι σταθμοί στην Αγία Βαρβάρα, στον Κορυδαλλό και στη Νίκαια, οι οποίοι συνδέουν τρεις πυκνοκατοικημένες συνοικίες με το κέντρο και άλλες ζώνες της Αθήνας, θα αναβαθμίσουν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, πολλαπλασιάζοντας τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει. Παράλληλα, επισφραγίζουν την υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης, πριν από ένα χρόνο, για παράδοση των τριών σταθμών το καλοκαίρι του 2020.

Η περιήγηση του πρωθυπουργού στους νέους σταθμούς ξεκίνησε στην Αγία Βαρβάρα, όπου επιβιβάστηκε σε συρμό του Μετρό, συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον υφυπουργό αρμόδιο για Θέματα Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την οδηγό για τη διαδρομή. Στην πρώτη στάση, τον Κορυδαλλό, συζήτησε με εργαζόμενους διάφορων ειδικοτήτων, επισημαίνοντας την τεράστια συμβολή του προσωπικού στην ομαλή λειτουργία του Μετρό. Επισκέφτηκε επίσης την αναμορφωμένη πλατεία, η οποία περιλαμβάνει παιδική χαρά, και μία κοντινή μονάδα φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τερματικός σταθμός -για την ώρα- ήταν η Νίκαια, όπου διοργανώθηκε εκδήλωση για τα εγκαίνια των καινούργιων εγκαταστάσεων.

Τα επόμενα βήματα

Το πολύπλευρο ευεργετικό αποτύπωμα της επέκτασης του Μετρό θα υπερδιπλασιαστεί το 2022, όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 με την παράδοση των τριών εναπομείναντων σταθμών, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, χάρη στην ολοκληρωμένη επέκταση, το λιμάνι και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» -δύο πολύ σημαντικοί ταξιδιωτικοί κόμβοι της χώρας- θα συνδεθούν δίχως να απαιτείται αλλαγή Γραμμής. Το Μετρό θα επιτρέψει την κάλυψη της μεταξύ τους απόστασης σε λιγότερο από μία ώρα, τονώνοντας την τοπική και την εθνική οικονομία.

SHARE