Ανοδος κατά 49,2% στα λειτουργικά κέρδη της Interamerican το 2017

Για έκτη συνεχόμενη χρονιά η Interamerican κατέγραψε επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη που έφτασαν- πρό φόρων- τα 27,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 49,2% έναντι των αντίστοιχων κερδών το 2016.

Τα συνολικά κέρδη προ φόρων της Interamerican πέρυσι ανήλθαν στα 31 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της θετικής επίδρασης από τη μεταβολή του αποθέματος Ζωής και Υγείας του ελέγχου κεφαλαιακής επάρκειας (LAT), λόγω των υψηλότερων επιτοκίων κατά το έτος.

Ταυτόχρονα, οι τρεις εταιρείες του ομίλου ξεπέρασαν τον εσωτερικό στόχο φερεγγυότητας 120% (κατά Solvency II), φθάνοντας η εταιρεία Ζωής στο 185%, η εταιρεία Γενικών στο 173% και η εταιρεία Βοήθειας στο 124%.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγή ασφαλίστρων, η Ιnteramerican σημείωσε συνολικά μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα 347,2 εκατ. ευρώ, έναντι 329,3 εκατ. κατά το 2016 (αύξηση 5,4%).

Κατά το 2017, επιτεύχθηκε αύξηση σε όλες τις προϊοντικές γραμμές, με τα μεικτά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα των γενικών ασφαλίσεων να φθάνουν στα 187,3 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 0,7% έναντι του 2016, των ασφαλίσεων υγείας στα 88,6 εκατ. αυξημένα κατά 5,1% και των ασφαλίσεων ζωής στα 71,3 εκατ. αυξημένα κατά 21,1%.

Σημειώνεται ότι η ασφαλιστική αγορά είχε συνολική παραγωγή πέρυσι στα 3,78 δισ. ευρώ, στα ίδια επίπεδα με το 2016. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας έχει, επίσης, αυξηθεί σημαντικά και εκτιμάται σε 12% στις ασφαλίσεις κατά ζημιών και σε 5,9% στις ασφαλίσεις ζωής, με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΑΕΕ.

Βελτιωμένος είναι και ο δείκτης ζημιών (loss ratio) της Interamerican, τόσο στις γενικές ασφαλίσεις όπου έφθασε στο 42% από 50% κατά το 2016, λόγω αποτελεσματικής διαχείρισης ζημιών, παραμετρικής τιμολόγησης και underwriting όσο και στις ασφαλίσεις υγείας με 68% έναντι 73% κατά το 2016, κυρίως λόγω λιγότερων αποζημιώσεων για σοβαρές ασθένειες.

Η εστίαση της εταιρείας στον πελάτη υπογραμμίστηκε πέρυσι από πληρωμές και αποζημιώσεις που έφθασαν στα 213,8 εκατ. ευρώ, με καλύτερο χρόνο απόδοσης εξ αιτίας της απλοποίησης διαδικασιών και της καθετοποίησης, ενώ το ποσοστό παραπόνων θεωρείται αμελητέο (ενδεικτικά: 1 παράπονο ανά 1.255 περιπτώσεις στον κλάδο αυτοκινήτου).

Οι καταβολές ποσών, σε συνδυασμό με το πλήθος περιστατικών (439.844) που διαχειρίστηκε η Interamerican με την οδική και άμεση ιατρική βοήθεια, μεταφράζονται σε 2,3 χιλιάδες πελάτες να εξυπηρετούνται καθημερινά, κατά μέσο όρο.

Οπως ανέφερε χθες ο Γιάννης Καντώρος, διευθύνων σύμβουλος της Interamerican, παρουσιάζοντας το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρίας, ο οργανισμός έχει εισέλθει σε μια φάση δυναμικού μετασχηματισμού για τη δημιουργία αναπτυξιακής προοπτικής, με προσαρμογή στις μεγάλες μεταβολές του οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος.

«Αιχμή» του μετασχηματισμού αποτελούν η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η απόλυτη ψηφιοποίηση, η εισαγωγή της καινοτομίας σε κάθε λειτουργική και προϊοντική γραμμή, η ανάπτυξη όλων των δικτύων διανομής και η διαρκής βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καντώρος, στη μοναδικότητα της εταιρίας στον τομέα της υγείας με παροχή υπηρεσιών από ιδιόκτητες υποδομές, που επιτρέπουν έλεγχο του κόστους υγείας και καλύτερη φροντίδα για τον πελάτη. Η εταιρία λειτούργησε πέρυσι και δεύτερο πολυϊατρείο MEDIFIRST στην Αθήνα (βόρεια προάστια), που αποτελεί επένδυση της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη προχωρά στην δημιουργία και άλλων μονάδων πρωτοβάθμιων υπηρεσιών υγείας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε πρώτη φάση.

Η Interamerican, όπως επισημάνθηκε, ενισχύει την ανάπτυξη όλων των δικτύων της, εξελίσσοντας τους συνεργάτες του εταιρικού δικτύου Agency από πωλητές σε συμβούλους, κερδίζοντας προτίμηση και πιο ισορροπημένο ασφαλιστικό χαρτοφυλάκιο από το δίκτυο συνεργαζομένων πρακτόρων και μεσιτών και ανασχεδιάζοντας την Anytime με γνώμονα μια μοναδική ψηφιακή εμπειρία για τον πελάτη και τις καινοτόμες εφαρμογές τηλεματικής, που αλλάζουν την ασφάλιση αυτοκινήτου. Πέρυσι, η κατανομή της παραγωγής των δικτύων ήταν: 38% από το εταιρικό Agency, 32% από το πρακτορειακό, 20% από τις απευθείας και Anytime πωλήσεις και 10% από λοιπά δίκτυα.