Touring Machine:Μια έξυπνη “μηχανή” τουριστικής ξενάγησης

bankwars_touring_machine

Ένας πρωτοποριακός ηλεκτρονικός ξεναγός, που ακούει στο όνομα Touring Machine αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και της τεχνολογίας κάνοντας την τουριστική ξενάγηση μια βιωματική, προσωπική εμπειρία.

Δημιουργοί του Touring Machine είναι ο Βαγγέλης Πτερνέας και ο Γιώργος Καρακατσιώτης, απόφοιτοι και οι δύο της σχολής Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας. Τα δύο νέα αυτά παιδιά, ηλικίας 24 και 29 αντίστοιχα, συμμετείχαν ήδη από το 2006 σ’ ένα ερευνητικό πρόγραμμα της ΑΣΟΕΕ, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Ίωνα Ανδρουτσόπουλου για την δημιουργία μιας Μηχανής Παραγωγής Φυσικής Γλώσσας, η οποία παράγει περιγραφές τη στιγμή που τις ζητάει ο χρήστης, λαμβάνοντας υπόψη προσωπικά στοιχεία.

Προϊόν της έρευνας ήταν η δημιουργία, με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα, της μηχανής παραγωγής φυσικής γλώσσας NaturalOWL, η οποία  ενσωματώθηκε από τους δύο φοιτητές- ερευνητές σ’ έναν μοντέρνο και έξυπνο ηλεκτρονικό ξεναγό, το Touring Machine.

Με ένα έξυπνο κινητό τηλέφωνο και αξιοποιώντας το GPS, ο χρήστης ευρισκόμενος σ’ ένα αρχαιολογικό χώρο- μουσείο αποκτά μέσω του Touring Machine πρόσβαση στα κοντινότερα εκθέματα  παρουσιάζοντάς τα σε μια λίστα, ανάλογα με τη σχετική τους θέση. Για καθένα από αυτά μπορεί να λάβει εξατομικευμένη ξενάγηση – πληροφορίες ανάλογα με την γλώσσα (ελληνικά/αγγλικά), την ηλικία του (ενήλικας/παιδί), την ποσότητα της πληροφορίας που επιθυμεί να λάβει στο κινητό του και το ιστορικό του.

Το τελευταίο σημαίνει ότι αν ο χρήστης επισκεφθεί δεύτερη φορά το έκθεμα/σημείο ξενάγησης το σύστημα το αναγνωρίζει παρέχοντάς του νέα διαφοροποιημένη πληροφορία.

Στη περίπτωση αυτή ο χρήστης πρέπει να είναι συνδεδεμένος στο Internet, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις αρκεί η χρήση του GPS και το εξατομικευμένο περιεχόμενο που επιθυμεί ο χρήστης να λάβει, όντας ενσωματωμένο στο σύστημα,«σκαλίζεται» κάθε φορά από αυτή την πανέξυπνη “Μηχανή Τουριστικής Ξενάγησης”.

Εκτός όμως από την έκδοση για κινητά τηλέφωνα,  το Touring Machine βγαίνει και σε δύο άλλες εκδόσεις: την έκδοση Web και την έκδοση Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality).

Η έκδοση Web αναδομεί ένα τρισδιάστατο μοντέλο του εκθέματος, συνδυάζοντας αυτόματα απλές φωτογραφίες του και προσφέροντας, έτσι, μια πλούσια εμπειρία στον χρήστη μέσω διαδικτύου.

Η έκδοση Επαυξημένη Πραγματικότητα είναι σχεδιασμένη για να καταστήσει την πολιτιστική εκπαίδευση πιο ελκυστική για τους μαθητές. Με τη χρήση προκαθορισμένων συμβόλων, εκτυπωμένων σε χαρτί και μίας κάμερας, η τάξη μπορεί να μετατραπεί σε ένα εικονικό μουσείο.

Eντός του 2013 θα λανσαριστεί επίσημα η ξενάγηση για το βράχο της Ακρόπολης για iPhone και iPad ενώ θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις για Windows Phone και android.

Όπως μας λέει ο Βαγγέλης Πτερνέας, ο ίδιος και ο συνεργάτης και φίλος Γιώργος Καρακατσιώτης ίδρυσαν την εταιρεία Lightbuzz Ltd επισήμως το 2012 με έδρα το Λονδίνο αποφεύγοντας τους ελληνικούς φορολογικούς (κι όχι μόνο) «σκοπέλους».

«Η εταιρεία αναπτύσσει γενικά εφαρμογές για smartphones, tablets για λογαριασμό πελατών. Περνώντας προσωπικά από τη θέση του υπαλλήλου σε μεγάλη εταιρεία, συνειδητοποίησα ότι αυτό που πραγματικά θέλω είναι να δίνω σάρκα και οστά σε δικά μου projects. Ένα από αυτά και στο οποίο βάζουμε μαζί με τον Γιώργο όλο το προσωπικό μας μεράκι είναι το Touring Machine.» λέει χαρακτηριστικά ο Βαγγέλης.

Το ερώτημα που τίθεται εύλογα είναι το πώς αντιμετώπισε πρωτίστως η ελληνική αγορά κάτι τόσο τεχνολογικά εξελιγμένο όπως το Touring Machine.

«Η μεγαλύτερη δυσκολία συναντάται στη επαφή μας με τα δημόσια ελληνικά μουσεία. Το Touring Machine χρειάζεται, όπως καταλαβαίνετε περιεχόμενο το οποίο θα μας δοθεί από το μουσείο. Σ’ αυτό το σημείο όμως προσκρούουμε στην ελληνική γραφειοκρατία περί πνευματικών δικαιωμάτων. Πρακτικά όμως και από οικονομικής άποψης το Touring Machine συμφέρει τα μουσεία: η αγορά του είναι ασυγκρίτως πιο οικονομική σε σχέση με άλλους ηλεκτρονικούς ξεναγούς που δεν παράγουν αυτόματο και δυναμικό περιεχόμενο για τον χρήστη όπως ο δικός μας και επιπλέον τα μουσεία έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν, εφόσον το επιθυμούν,  τα ίδια κάποιο ποσό από την πώληση της ξενάγησης.» απαντά ο Βαγγέλης.

Προς επίρρωση των λεγομένων του Βαγγέλη αλλά και της αξίας του touring Machine, έρχονται να μιλήσουν μόνα τους μια σειρά από βραβεία.

Το Touring Machine κατέλαβε την πρώτη θέση το 2010 στον εθνικό διαγωνισμό του Imagine Cup της Microsoft  στην Ελλάδα παίρνοντας το εισιτήριο για τον παγκόσμιο διαγωνισμό στην Νέα Υόρκη το 2011 όπου τερμάτισε πρώτο  ανάμεσα σε 73 χώρες από όλο τον κόσμο. Σημειώνουμε ότι το Imagine Cup θεωρείται ο  μεγαλύτερος φοιτητικός διαγωνισμός καινοτομίας στον κόσμο, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Microsoft.

Η λίστα των βραβείων συνεχίζεται με την κατάκτηση της πρώτη θέσης  τον Ιούνιο του 2011  στον εθνικό διαγωνισμό Νεανικής Καινοτομίας & Δημιουργικότητας «Best Practice Forum»  και το 2012 στους διαγωνισμούς Rising Stars που διοργάνωσε το TedXAthens καθώς και στον διαγωνισμό Εφαρμογιάδα για Έλληνες προγραμματιστές.

Τα παραπάνω βραβεία είναι απλά μια επιβεβαίωση της σκληρής προσπάθειας δύο νέων ανθρώπων με μεράκι και γνώσεις αλλά και μια «υπενθύμιση» του τι μπορούν να κάνουν και να δείξουν τα ελληνικά μυαλά εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.

Της Ελένης Νάτση 

Πηγή φωτογραφίας: www.greece.micnetwork.org

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook