Πλαφόν τιμής σε βενζίνη – πετρέλαιο κίνησης σε 17 νομούς – Διαφωνεί ο Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας

Την επιβολή πλαφόν στις τιμές της αμόλυβδης βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου κίνησης έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018 προτείνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σε 17 νομούς της χώρας.

Πρόκειται για τους νομούς Γρεβενών, Ευρυτανίας, Κεφαλληνίας, Φωκίδος, Ρεθύμνης, Κέρκυρας, Λευκάδος, Κιλκίς, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Σάμου, Κυκλάδων, Χίου, Δωδεκανήσου, Αρκαδίας, Ροδόπης και Καστοριάς.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της ΡΑΕ, το πλαφόν στις τιμές θα ισχύει ως και την επόμενη Κυριακή και η ανώτατη τιμή θα επαναϋπολογίζεται κάθε Παρασκευή με βάση συγκεκριμένο μαθηματικό τύπο που αναφέρεται στη γνωμοδότησή της και θα ισχύει από την αμέσως επόμενη Δευτέρα.

Επίσης, με βάση τον συγκεκριμένο τύπο, θα εξετάζονται οι επικρατούσες τιμές και στους υπόλοιπους νομούς της χώρας εάν πληρούν το κριτήριο ένταξης στο καθεστώς επιβολής ανώτατης τιμής καυσίμου και φυσικά όσοι νομοί το πληρούν θα προστίθενται στη σχετική λίστα.

Την πλήρη αντίθεση του, στην εφαρμογή του μέτρου του πλαφόν εξέφρασε με δηλώσεις του στο site euro2day  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας Ρομπέρτο Καραχάννας.

Αποτέλεσμα εικόνας για καραχάννας

Ο κ. Καραχάννας υποστηρίζει ότι «δεν πρέπει να γενικεύουμε τις μεμονωμένες περιπτώσεις νησιών για όλη τη χώρα». Κατά τον ίδιο πρέπει να γίνει κατανοητή η λειτουργία αγοράς με τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η κάθε μία: «Είναι διαφορετικές οι πωλήσεις ενός και μοναδικού πρατηρίου σε ένα νησί που διαθέτει 40 κυβικά το χρόνο σε σχέση με ένα μέσο βενζινάδικο το οποίο πουλάει 1.000 κυβικά ετησίως. Αν αυτόν τον έναν πρατηριούχο τον περιορίσεις τότε θα τον οδηγήσεις σε λουκέτο. Και οι τοπικές ανάγκες δεν θα καλύπτονται».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ «οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών αισθάνονται υποχρέωση, κι αυτό πράττουν, να εφοδιάζουν ακόμη κι ένα βενζινάδικο στο πιο απομακρυσμένο νησί προκειμένου να μην υπάρχει έλλειψη καυσίμων. Παρά το αυξημένο μεταφορικό κόστος, το κάνουμε».

Ο κ. Καραχάννας υποστηρίζει επίσης ότι «στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη υπάρχει η δυνατότητα στους βενζινοπώλες να μειώνουν τα περιθώρια κέρδους τους γιατί λειτουργεί ο ανταγωνισμός και οι πωλήσεις είναι υψηλότερες. Άρα είναι διαφορετικό τα οικονομικό μοντέλο στην Αθήνα όπου γίνεται το 40% των καταναλώσεων σε σχέση με το αντίστοιχο σε ένα νησί».