Karma: Nέα υπηρεσία του Taxibeat στην υπηρεσία των οδηγών ταξί

bankwars_taxibeat

Το Taxibeat, η πετυχημένη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα για την χρήση ταξί στην πόλη, ανακοίνωσε την δημιουργία μιας καινούριας υπηρεσίας με το όνομα Karma.

H νέα αυτή υπηρεσία αποτελεί ουσιαστικά ένα σύστημα πληροφόρησης προς τους οδηγούς ταξί για πελάτες με κακό…κάρμα, ήτοι πελάτες που έχουν δημιουργήσει στο παρελθόν προβλήματα στους οδηγούς ταξί με ακυρώσεις ραντεβού ή καθυστερήσεις στα ραντεβού τους στο σημείο που έχουν δηλώσει και καλέσει το συγκεκριμένο ταξί μέσω τους κινητού τους τηλεφώνου.

Τρόπος λειτουργίας της νέας υπηρεσίας

Κάθε φορά που ένας νέος πελάτης θα εγγράφεται στο Taxibeat θα ξεκινά με ένα Karma 100%. Αυτό σημαίνει ότι όταν καλεί ένα οδηγό Taxibeat ο οδηγός θα βλέπει το ποσοστό αυτό στην οθόνη του και δεν θα έχει καμία δικαιολογία να μην αποδεχθεί την κλήση του ή να πιστεύει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Αν όμως ο πελάτης δημιουργεί αδικαιολόγητα προβλήματα στους οδηγούς, αυτά καταγράφονται και μειώνουν το Karma του.

Οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να μειωθεί το Karma ενός πελάτη εμφανίζονται παρακάτω, με σειρά εμφάνισης ανάλογα με τη “βαρύτητα” του καθενός:

  • Αδικαιολόγητη μη εμφάνιση σε ραντεβού.
  • Ακύρωση ραντεβού ενώ ο οδηγός κατευθύνεται προς αυτό.
  • Υπερβολικός χρόνος αναμονής του οδηγού. Μετράμε το μέσο χρόνο αναμονής που έχουν όλοι οι οδηγοί στα ραντεβού με πελάτες και υπολογίζουμε με βάση αυτό το μέσο όρο. Όσοι καθυστερούν πάνω από το μέσο όρο συν ένα λεπτό, τότε το Karma τους μειώνεται. Όσοι εμφανίζονται στα ραντεβού νωρίτερα από το μέσο όρο, τότε το Karma τους αυξάνεται.
  • “Αναφορά” από οδηγό. Σε κάποιες περιπτώσεις οδηγοί πατούν το κουμπί “αναφορά” (flag) μετά από μια διαδρομή, επειδή αντιμετώπισαν πρόβλημα με τον πελάτη (φιλονικία, μεθυσμένος πελάτης, ή οτιδήποτε άλλο δυσάρεστο συμβαίνει κάποιες φορές). Και αυτό το στοιχείο προσμετράται στο Karma του πελάτη, αλλά έχει τη μικρότερη “βαρύτητα” από όλα τα παραπάνω.

To Karma είναι ένα μέτρο που συνδέεται άρρηκτα με το “Ποσοστό Απόκρισης” (Response Rate) που παρατηρείται στους διαθέσιμους οδηγούς κάθε φορά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι οδηγοί θα γνωρίζουν ότι μπορούν πλέον να ΜΗΝ αποδέχονται τις κλήσεις από πελάτες με κακό Karma, και η απόρριψη αυτή δεν θα συνυπολογίζεται στο ποσοστό αποδοχών τους, δημιουργώντας προβλήματα στην δική τους φήμη.

Η ομάδα του Taxibeat έχει βάλει το  όριο στο 50% όπερ σημαίνει ότι πελάτες κάτω από αυτό το ποσοστό, θα έχουν αυξημένες πιθανότητες να δέχονται απορρίψεις από οδηγούς όταν τους καλούν.

Τόσο ο οδηγός ταξί όσο και ο πελάτης θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο karma τους, με βάση την νέα έκδοση του Taxibeat.

Το Karma αποτελεί ένα project σε εξέλιξη και εντάσσεται στο πλαίσιο της δημιουργίας μιας υγιούς και αποτελεσματικής αγοράς ταξί τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πελάτες μέσω καινοτόμων mobile υπηρεσιών.

Της Ελένης Νάτση 

SHARE