Global Game Jam: 36 Έλληνες προγραμματιστές στον μεγαλύτερο διαγωνισμό παιχνιδιών

global_game_jam

Μ’ένα χτύπημα…της καρδιάς, το φετινό Global Game Jam ξεκίνησε και στην Αθήνα την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου ρίχνοντας αυλαία χθες το βράδυ της Κυριακής στο συνεργατικό χώρο εργασίας Colab Athens.

To Global Game Jam αποτελεί το μεγαλύτερο παγκόσμιο event δημιουργίας παιχνιδιών με κοινό θέμα που φέτος δόθηκε, τοπική ώρα πέντε το απόγευμα, σε συνολικά πάνω από 60 χώρες το απόγευμα της Παρασκευής. Το θέμα για τη φετινή χρονιά ήταν το..καρδιοχτύπι (heartbeat).Κατά τη διάρκεια του event οι διαγωνιζόμενοι χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να δημιουργήσουν  σε 48 ώρες ένα  παιχνίδι βασισμένο στο συγκεκριμένο θέμα.

Η παγκόσμια αυτή εκδήλωση ήρθε και στην Αθήνα με πρωτοβουλία του Πανελλήνιου Συλλόγου Δημιουργών Λογισμικού Ψυχαγωγίας (Hellenic Game Developers Association – HGDA) σε συνεργασία με το Athens Plaython και το Colab Athens που φιλοξένησε τις ομάδες στο χώρο του κατά τη διάρκεια του τριημέρου.

Παρά τις αναμφισβήτητες δυσκολίες  λόγω απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς. σχηματίστηκαν 6 ομάδες (τελικά παρουσίασαν 5 λόγω τεχνικών προβλημάτων της τελευταίας) και 36  προγραμματιστές οι οποίοι δούλεψαν πυρετωδώς για 48 ώρες. Η αναλογία φοιτητών- εργαζομένων ήταν 50/50.

Σημειώνεται ότι ο στόχος του Global Game Jam αλλά και του HGDA είναι η ανάδειξη νέων ταλέντων στο χώρο game development, η ενίσχυση της υπάρχουσας βιομηχανίας στη χώρα μας και η δημιουργία startups από τις ομάδες και τις ιδέες που γεννιούνται μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις.

Όλα τα παιχνίδια που φτιάχθηκαν  κατά τη διάρκεια του τριημέρου θα ανέβουν στην παγκόσμια ιστοσελίδα του Global Game Jam ανά χώρα ενώ το ίδιο θα πράξει και ο  HGDA ανεβάζοντας τα παιχνίδια στη σελίδα του για ψηφοφορία από το κοινό.

Οι ομάδες

Οι ομάδες που παρουσιάστηκαν χθες το απόγευμα της Κυριακής ήταν συνολικά πέντε διότι η έκτη ομάδα αποχώρησε λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος. Επίσης τρία ευφάνταστα υβριδικά παιχνίδια και παιχνίδια πόλεως έφτιαξε και η ομάδα του Plaython, χωρίς να λάβει μέρος όμως στο διαγωνιστικό κομμάτι.

Σημειώνεται ότι το Athens Plaython είναι μία Αστική Μη  Κερδοσκοπική Οργάνωση με σκοπό την αναβάθμιση της ζωής στην πόλη μέσω του  παιχνιδιού η οποία στηρίζει τις ενέργειες της σε μια δραστήρια κοινότητα  εθελοντών. Πρόκειται για ένα διεθνές φεστιβάλ με παιχνίδια δρόμου,εργαστήρια  νέων τεχνολογιών και game design για μικρούς και μεγάλους. Αποτελείται από μια  νέα και δυναμική ομάδα ανθρώπων τους οποίους ενώνει η αγάπη τους για τα  παιχνίδια, την εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες.

Οι ομάδες που διαγωνίστηκαν και παρουσίασαν τις ιδέες τους στους κριτές ήταν οι εξής:

1. Η ομάδα Level up Enternaiment με το παιχνίδι CPR (Cosmic Planetary Ressurrection) για Windows Phone. Σκοπός του παίκτη στο συγκεκριμένο παιχνίδι είναι με χαλαρωτική και μη ανταγωνιστική διάθεση να περιπλανηθεί στο ηλιακό σύστημα, να μαζέψει γράμματα σχηματίζοντας τα ονόματα των πλανητών και μ΄αυτό τον τρόπο να ζωντανέψει ολόκληρο το ηλιακό σύστημα.

2. Η ομάδα Ask for Pixels με το παιχνίδι Inner World. «Διαφορετικοί» χτύποι της καρδιάς, διαφορετικά συναισθήματα. Στο παιχνίδι αυτό ο παίκτης αλλάζει πίστα δηλαδή την δική του πραγματικότητα ανάλογα με τα συναισθήματά του.

3. Η ομάδα Third Βase έφτιαξε το Moment of Truth. Ο παίκτης καλείται στο συγκεριμένο παιχνίδι να σώσει τον John, τον ήρωα του παιχνιδιού από την αυτοκτονία. Πώς; Με το να σχηματίσει μια θετική ιστορία από τις διαφορετικές προτάσεις που του δίνονται ώστε να αποτρέψει τον ήρωα από το απονενοημένο διάβημα.

4. Η ομάδα Traptics με το παιχνίδι Hurtbeat. O παίκτης έχει ένα… heartbeat (συγκεριμένα hurtbeat λόγω της αγωνίας του να τα καταφέρει) να αντιμετωπίσει μαι σειρά ιών που προσβαλλουν το ανθρώπινο σώμα

5. Η ομάδα Bnd Dev με το παιχνίδι Pulscop.  Σ’ ένα μακρινό μέλλον, όπου οι αρχές θα έχουν ενδεχομένως τον έλεγχο του DNA και του συναισθηματικού μας κόσμου, η αστυνομία θα ανιχνεύει τους εγκληματίες ανάλογα με τα…heartbeats (τους χτύπους της καρδιάς).

Οι νικητές

Την πρώτη θέση κατέκτησε η ομάδα Thirdbase με το παιχνίδι Moment of Truth, την  δεύτερη η Ask for Pixels με το Inner World και την τρίτη θέση η ομάδα Traptics με το Hurtbeat.

H κριτική επιτροπή αποτελείτο από τους Δημήτρη Ηλία Γκανάτσιο (Microsoft Hellas- τμήμα τεχνολογίας), τον Νικόλαο Δάρα, Εxecutive director και partner της Exelon Partners & Startupsandfounders.com και Μιχάλη Τέγο δημοσιογράφο στο www.thegang.gr

Σημειώνεται ότι τα δώρα του διαγωνισμού είναι τα εξής:

  • 3 πακέτα Bizpark (πακέτο της Microsoft που περιέχει άδεια χρήσης για όλο το software της Microsoft) για τις τρεις νικητήριες ομάδες
  • Η Microsoft θα προωθήσει στο ελληνικό Windows Phone Store όλα τα παιχνίδια για Windows Phone
  • Αναμνηστικά μετάλλια από τον HGDA

Τα κριτήρια επιλογής των κριτών τα οποία δεν ήταν γνωστά στους συμμετέχοντες μέχρι τη λήξη της εκδήλωσης ήταν τα εξής:

– Theme: Πόσο δημιουργική ήταν η ιδέα του παιχνιδιού σε σχέση με το θέμα που δόθηκε

– Innovative Features:  Αν χρησιμοποιήθηκαν καινοτόμα game features-game mechanics

– Gameplay: Ποια είναι η εμπειρία του παίκτη κατά τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης με το παιχνίδι

– Gratification: Κατά πόσο το παιχνίδι είναι διασκεδαστικό και κατά πόσο η συναισθηματική αντίδραση είναι ευχάριστη   (το “fun” του παιχνιδιού)

– Learning Curve: Πόσο εύκολα και γρήγορα εξοικειώνεται ο παίκτης με το παιχνίδι (controls, game features,etc)

– Scalability:

α) Κατά πόσο το παιχνίδι μπορεί να δεχτεί επιπρόσθετο content (ως παιχνίδι-product)

β) Κατά πόσο το παιχνίδι μπορεί να αναπτυχθεί επιχειρηματικά (ως business model) και να απευθυνθεί είτε σε άλλες αγορές (international expansion) είτε σε άλλα παρεμφερή industries(e.g. edutainment)

– Entrepreneurial: Κατά πόσο το παιχνίδι έχει τις δυνατότητες να γίνει εμπορικό προϊόν και κατά πόσο η ίδια η ομάδα ανάπτυξης αντιμετωπίζει το εγχείρημα και επιχειρηματικά, εκτός από δημιουργικά

– Longevity: Ποιο θα μπορούσε να είναι το “life cycle” του παιχνιδιού ως εμπορικό προϊόν-τίτλος

– Υποκειμενική άποψη του κάθε κριτή σε σχέση με τα genres, τα features, το gameplay, κ.α. των παιχνιδιών που παίζει ως παίκτης (ο ίδιος ο κριτής)

Εντυπώσεις από το ελληνικό Global Game Jam. Υes, we’re..jamming!                 

Τόσο οι κριτές όσο και ο κ. Σπύρος Καπετανάκης, συνιδρυτής του Colab, εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους σχετικά με το υψηλό επίπεδο των ιδεών και των παιχνιδιών που παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Κυριακής.

Eίναι γεγονός ότι ο χώρος του game development στην Ελλάδα δεν είναι αναπτυγμένος παρά την ύπαρξη ικανών Ελλήνων προγραμματιστών. Επιπλέον, στον χώρo για την ανάπτυξη ενός παιχνιδιού/ videogame απαιτείται αν ενώσουν τις δυνάμεις τους προγραμματιστές, γραφίστες και μουσικοί. Πολύ καλή ευκαιρία να βρεθούν άνθρωποι με τις παραπάνω ιδιότητες, να φτιάξουν ομάδες και ενδεχομένως startups βασιζόμενοι στις ιδέες τους είναι hackathons- εκδηλώσεις όπως το Global Game Jam και το Hellenic Game Jam 2012 που έλαβε χώρα με πρωτοβουλία του HGDA.

Όπως λέει χαρακτηριστικά η κ. Γιούλη Γιαννακαρίου, νομικός σύμβουλος του συνδέσμου: “Ως HGDA οργανώνουμε όλες αυτές τις εκδηλώσεις, γιατί βλέπουμε πρακτικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε ότι οι ομάδες Level up entertainment, Traptics και ΝοΝame3 που έλαβαν  μέρος στο Global Game Jam είχαν όλοι συμμετάσχει τόσο στο Game Idea Contest όσο και στο  Hellenic Game Jam. Σ’ αυτούς τους διαγωνισμούς που οργανώσαμε ως σύνδεσμος,νέα παιδιά βρέθηκαν μαζί, σχημάτισαν ομάδες, εξακολουθούν να συμμετέχουν σε περισσότερους διαγωνισμούς και το σημαντικότερο δουλεύουν πλέον και σε επίπεδο startup την ιδέα τους. Το γεγονός αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για την εμφάνιση νέων startups στο χώρο του gaming και την ουσιαστική ανάπτυξη του κλάδου στην Ελλάδα.”

Της Ελένης Νάτση 

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook