Γεράσιμος Αγούδημος: Αποχαιρέτισε φίλους και εχθρούς ο Κάπτεν Μάκης της GA Ferries

 

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος.

Ο Καπτεν Μάκης όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη μεγαλύτερη ιταλόφωνη πόλη στο καντόνι Τιτσίνο στη νότια Ελβετία.

Τα χρέη ύψους 20 εκατ. ευρώ που είχε συσσωρεύσει προς τις εταιρείες πετρελαιοειδών για προμήθεια καυσίμων, εταιρείες επισκευών, αλλά και προς τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) η GA Ferries κατέστησαν μονόδρομο την επιβολή λουκέτου στη ναυτιλιακή το 2009.

Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες, σε μία περίοδο που ο κλάδος είχε κλονιστεί από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά και τα λουκέτα του Π. Παναγόπουλου και του Γ. Στρίντζη.

Ο Μάκης Αγούδημος ο ιδιοκτήτης των επιβατηγών πλοίων «GA Ferries», στις εποχές δόξας του, καθώς ήταν το παιδί (όπως τον έλεγε) του Ανδρέα Παπανδρέου, αγόραζε το ένα πλοίο μετά το άλλο και σε όλα έδινε το όνομα των αγαπημένων του προσώπων! Ένα από αυτά και το “Δήμητρα”…

Ο πλοιοκτήτης των μυθικών φέρι, της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας GA Ferries είχε γεννηθεί στην Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Ο καπετάν Μάκης άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.

Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.

Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟ ΜΙΛ ΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟ δάνθης», της «ΜΙ λένας» και της «ΝΤΑ λιάνας».

Kαι το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.

Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.

Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας με τις δυνάμεις του να τον προδίδουν και να φεύγει από τη ζωή.

SHARE