>Eurobank: Δυνατό ξεκίνημα για το Go International

>
Με περίπου 1.000 επιχειρηματικές συναντήσεις, στις οποίες συμμετείχαν περί τις 240 επιχειρήσεις από την Ελλάδα, την Κύπρο και πέντε αραβικές χώρες, καθώς και με ένα Επιχειρηματικό Φόρουμ που ανέδειξε τις δυνατότητες και τις προοπτικές της εξωστρεφούς ελληνικής επιχειρηματικότητας εγκαινιάστηκε στη Λευκωσία το πρόγραμμα Go International.

Το Go International είναι μια πρωτοβουλία της Eurobank EFG, που υλοποιείται σε συνεργασία με τους τρεις κύριους εξαγωγικούς φορείς της Ελλάδας, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ). Έχει στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού και εκτεταμένου δικτύου επαφών, για την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών στην ευρύτερη γεωγραφική περιφέρεια της Ανατολικής Μεσογείου και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών.

Στο Πρόγραμμα Επιχειρηματικών Συναντήσεων Go International στην Κύπρο πήραν μέρος 240 επιχειρήσεις –από τις οποίες 80 ήταν εξαγωγείς από την Ελλάδα, ενώ αντίστοιχα οι εισαγωγικές επιχειρήσεις έφτασαν τις 160 από την Κύπρο και τις αραβικές χώρες, ανάμεσά τους και πολλές από τις μεγαλύτερες και δυναμικότερες επιχειρήσεις της περιοχής, με διεθνή εμβέλεια και αναγνωρισιμότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υποστηρίχθηκε η συμμετοχή 12 νέων ερευνητών από τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα της Ελλάδας, με τους οποίους η Eurobank EFG ήρθε σε επαφή στο πλαίσιο του διαγωνισμού Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας, που συνδιοργανώνει με το ΣΕΒ.

«Tο σύγχρονο επιχειρείν δεν γνωρίζει όρια και γεωγραφικά σύνορα. Δικαιώνεται και επιβεβαιώνεται καθημερινά από την επιτυχή ανάπτυξή του εκτός συνόρων, υπό συνθήκες έντονου ανταγωνισμού». Με αυτή τη διαπίστωση, ταυτόχρονα και προτροπή, άνοιξε τις εργασίες του Επιχειρηματικού Φόρουμ, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank κ. Νικόλαος Καραμούζης, σημειώνοντας πως «προτεραιότητα του προγράμματος είναι να γίνει η Eurobank EFG καταλύτης και αρωγός στη σύσφιξη των εμπορικών σχέσεων, στην ολόπλευρη ενίσχυση του διεθνούς εμπορίου και των επιχειρηματικών συνεργασιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο». Ο κ. Καραμούζης περιέγραψε και τον απώτερο στόχο της πρωτοβουλίας, που είναι να γίνει η ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης «ζώνη οικονομικής ελευθερίας, επενδύσεων, ελεύθερης διακίνησης αγαθών, υπηρεσιών και κεφαλαίων με υψηλούς ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και με διεθνοποιημένες και ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Οι εμπορικές και οικονομικές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Αραβικών χωρών δεν έχουν γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη, παρά τους μακροχρόνιους ιστορικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς δεσμούς. Υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες διεύρυνσης της οικονομικής και εμπoρικής συνεργασίας».

Κεντρικοί ομιλητές ήταν ο Υφυπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας κ. Σπύρος Κουβέλης και ο Υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου κ. Αντώνης Πασχαλίδης.

Ο κ. Κουβέλης τόνισε ότι «το Υπουργείο Εξωτερικών έχει επεξεργασθεί και υλοποιεί ένα στοχευμένο και πολύπλευρο πρόγραμμα δράσεων οικονομικής διπλωματίας, το οποίο έχει σχεδιασθεί με γνώμονα τη θέση που επιδιώκει να καταλάβει η Ελλάδα στο παγκόσμιο διεθνές οικονομικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τις συνεχείς και ραγδαίες εξελίξεις στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και τη σοβαρή δημοσιονομική κρίση που πλήττει ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό οικονομιών παγκοσμίως, αλλά παράλληλα και τις ευκαιρίες για ενίσχυση και προώθηση της οικονομικής, εμπορικής και επιχειρηματικής συνεργασίας που διανοίγονται σε διεθνές επίπεδο». Ο κ. Κουβέλης πρόσθεσε ότι «το πρόγραμμα δράσεων της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας έχει ως κύριους άξονες την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας μας, την αποτελεσματικότερη και ουσιαστικότερη προώθηση των ελληνικών συμφερόντων και την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την πραγματοποίηση νέων προσοδοφόρων και καινοτόμων επενδύσεων. Η ελληνική οικονομική διπλωματία, με έμφαση στην πράσινη ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τον ενεργειακό και αναπτυξιακό προσανατολισμό, αποτελεί κεντρική συνισταμένη της ασκούμενης από το Υπουργείο Εξωτερικών εξωτερικής πολιτικής».

Ο κ. Πασχαλίδης επισήμανε τις δυνατότητες ανάπτυξης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην Κύπρο και τα αμοιβαία οφέλη από τις προοπτικές συνεργασίας μεταξύ των επιχειρήσεων, καθώς «η Κύπρος μπορεί να αναδειχθεί ζωτικός διαμετακομιστικός κόμβος και πύλη των ελληνικών επιχειρήσεων στις αγορές τις Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής», κάτι που «οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να επιτύχουν αποτελεσματικότερα σε συνεργασία με τις κυπριακές επιχειρήσεις».

Σε παρέμβασή του, ο πρόεδρος του Αραβο-Ελληνικού Επιμελητηρίου κ. Χρήστος Φώλιας ανέφερε ότι «στην εποχή μας, η στασιμότητα και η εσωστρέφεια ισοδυναμούν με οικονομικό θάνατο» και πρόσθεσε: «σας λέω με σιγουριά ότι ο δρόμος που ανοίγουμε σήμερα εδώ, είναι ο σωστός. Αν παραμείνουμε πιστοί σε αυτή την πορεία, τότε τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά».

Στο χαιρετισμό του, ο Dr Saleh Jallad, αντιπρόεδρος της Consolidated Constructors Company (CCC), χαρακτήρισε την Ελλάδα «απαραίτητη πύλη τόσο για τη Δύση όσο και για την Ανατολή». Ο κ. Jallad επισήμανε ότι οι εμπορικές ανταλλαγές μεταξύ Ελλάδας και των 22 Αραβικών Κρατών, εάν εξαιρεθούν τα καύσιμα, είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Παράλληλα, ανέφερε ότι οι αραβικές επενδύσεις στην Ελλάδα «παραμένουν σε εμβρυακό επίπεδο, παρά τις ελκυστικές δυνατότητες σε τομείς όπως ο τουρισμός, οι μεταφορές, ο ιατρικός και φαρμακευτικός κλάδος, η τραπεζική και χρηματοοικονομική διαμεσολάβηση κ.ά.», καθώς «σε σχέση με το χαρτοφυλάκιό του, ο αραβικός πλούτος δείχνει να έχει σχεδόν παρακάμψει την Ελλάδα», κάτι που αφήνει εξαιρετικά μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και αραβικού κόσμου.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank EFG Cyprus κ. Μιχάλης Λούης τόνισε πως «η Κύπρος λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης, των υποδομών της, της ανάδειξης της σαν ένα σημαντικό διεθνές επιχειρηματικό κέντρο, μέλος της ΕΕ και της Ευρωζώνης και με δεδομένες τις εξαιρετικές σχέσεις που διατηρεί με το σύνολο του Αραβικού κόσμου μπορεί να λειτουργήσει σαν δίαυλος των επιχειρήσεων της Κύπρου και των χωρών της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αντίστροφα».

Από τους εξαγωγικούς φορείς, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ κ. Δημήτρης Λακασάς επισήμανε την εμπειρία που έχει συσσωρεύσει η Ελλάδα ως μέλος της Ε.Ε. και που «της δίνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της δυνατότητας μεταφοράς τεχνογνωσίας στις Αραβικές χώρες και τις χώρες της ΝΑ Μεσογείου». «Η συνεργασία των επιχειρήσεων των χωρών κατά συνέπεια», είπε ο κ. Λακασάς, «μπορεί να αποτελέσει φυσική εξέλιξη, είτε μέσω της συμμετοχής τους σε κοινά ευρωπαϊκά προγράμματα, είτε μέσω σύναψης συνεργασίας σε μορφή joint venture, ανταλλαγή τεχνογνωσίας, αντιπροσώπευση και δίκτυα διανομής».

Η πρόεδρος του ΠΣΕ κα Χριστίνα Σακελλαρίδη απηύθυνε πρόσκληση προς τους επιχειρηματίες «να ενωθούν γύρω από την ισχυρή αλυσίδα του Go International» και να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματά τους «για να δημιουργήσουν πλούτο, θέσεις εργασίας και προϋποθέσεις ευημερίας στην περιοχή». Η Κύπρος είναι ένα εμπορικό hub προς τη Μ.Ανατολή και την Ασία, είπε η κα Σακελλαρίδη, και «πρέπει από εδώ, να μεταφέρουμε στις πατρίδες μας μήνυμα αισιοδοξίας».

Ο πρόεδρος του ΣΕΚ κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης τόνισε πως «τα ποιοτικά πιστοποιημένα προϊόντα και οι προσφερόμενες υπηρεσίες της Ελλάδας έχουν τη δυναμική να είναι εξαγώγιμα και υπάρχουν πάρα πολλές καλές πρακτικές που αποδεικνύουν την ποιότητά τους αλλά και την συνέπεια των Ελλήνων εξαγωγέων. Η διεθνής αγορά έχει το χώρο να τα φιλοξενήσει. Αυτό που μένει είναι η συντονισμένη προσπάθεια προώθησής τους. Η δημιουργία του cluster εξωστρέφειας και οι δράσεις μέσα από αυτό θα μπορέσουν να καλύψουν την συγκεκριμένη ανάγκη. Άλλωστε, η στροφή στις εξαγωγές αποτελεί μονόδρομο για την έξοδο της Ελλάδας από την κρίση».

Υποστηρικτής της διοργάνωσης του Go International στην Κύπρο ήταν το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Ο πρόεδρός του κ. Μάνθος Μαυρομμάτης υπογράμμισε ότι η εκδήλωση «ενισχύει την εικόνα της Κύπρου ως περιφερειακού επιχειρηματικού κέντρου» και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην ευκαιρία για την αποκατάσταση ενός σταθερού διαύλου για προϊόντα και υπηρεσίες από την Ε.Ε. προς τις αραβικές χώρες –και αντίστροφα– μέσω της Κύπρου.

Τι είναι το Go International

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αφετηρία για το πρόγραμμα Go International αποτελεί η διαπιστωμένη ανάγκη για την αναζήτηση ενός νέου προτύπου σταθερής και βιώσιμης ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, με έμφαση στην εξωστρέφεια και την εξαγωγική δραστηριότητα, παράλληλα με την έρευνα και την καινοτομία. Η κρίση ανέδειξε αυτή την ανάγκη σε απόλυτη προτεραιότητα για την Ελλάδα και την οικονομία της.

H Eurobank EFG, που πρώτη από πολύ νωρίς είχε προβάλει την ανάγκη ενός νέου αναπτυξιακού μοντέλου, λειτούργησε καταλυτικά στην ανάληψη μιας πρωτοποριακής πρωτοβουλίας, που στόχο έχει την υποστήριξη μιας «Εθνικής Στρατηγικής για τις Εξαγωγές». Οι τρεις μεγαλύτεροι εξαγωγικοί φορείς της χώρας, ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) συγκρότησαν cluster εξαγωγικών φορέων και, με τη στήριξη της Eurobank, συμμετέχουν από κοινού στο πρόγραμμα Go International, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών.

Το Go International είναι μια πρωτοβουλία μεγάλης κλίμακας, στη σύλληψη και την εμβέλειά της. Το πρόγραμμα αρθρώνεται σε μια σειρά εκδηλώσεων, που καθεμιά της περιλαμβάνει αφενός ένα πλαίσιο δικτύωσης για διμερείς ή πολυμερείς επιχειρηματικές συναντήσεις και αφετέρου fora ανταλλαγής απόψεων μεταξύ φορέων της επιχειρηματικότητας και των αντίστοιχων χειριστών των δημόσιων πολιτικών για το εμπόριο και την ανάπτυξη.

Σχεδιάστηκε για να εξελιχθεί σταδιακά σε ένα ευρύτατο γεωγραφικό ορίζοντα, με εκδηλώσεις που προγραμματίζονται ήδη, μετά την Κύπρο, και σε άλλες χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και αποκτά αμέσως ισχυρή δυναμική με βάση τη συμμετοχή, το ενδιαφέρον και την ανταπόκριση που βρήκε αμέσως με την εκκίνησή του.

Στόχος του Go International είναι να αποτελέσει την πιο δυναμική πλατφόρμα για τη δημιουργία επιχειρηματικών δεσμών στην ευρύτερη περιοχή και για την ανάδειξη και αξιοποίηση του εξαγωγικού δυναμικού που διαθέτουν ελληνικές επιχειρήσεις, είτε με τη διεύρυνση των δικτύων συνεργασίας που ήδη διαθέτουν, είτε επωάζοντας την πρώτη έξοδό τους στο πεδίο του διεθνούς ανταγωνισμού.

SHARE