Cookisto – Επιχείρηση/ startup: web εφαρμογή που σου επιτρέπει να βρεις σπιτικό φαγητό από μάγειρες της διπλανής πόρτας

Σκεπτόμενος κάποιος την Ελλάδα, μάλλον θα του έρθουν στο μυαλό δύο λέξεις: κρίση και φαγητό.

Η πρώτη λέξη, εισέβαλλε στην ζωή μας και στο καθημερινό μας λεξιλόγιο έντονα περίπου τρία χρόνια πριν.

Η δεύτερη, υπήρχε πάντα, στο εγκωμιαστικό λεξιλόγιο των ξένων για την χώρα μας  και στην δική μας αγάπη για το καλό ελληνικό παραδοσιακό φαγητό.

Συνδέοντας τις δύο αυτές λέξεις – «πραγματικότητες», δύο νέα παιδιά ο Μιχάλης Γκόντας και ο Πέτρος Πιτσιλής, αποφάσισαν, μετά το πέρας των σπουδών τους να ξεκινήσουν  την δική τους επιχείρηση/ startup.

Η ιδέα απλή: οι Έλληνες είναι καλοφαγάδες, δεν έχουν χρόνο και λόγω κρίσης ψάχνουν φυσικά φαγητό σε πολύ καλές τιμές. Αν δε το φαγητό είναι σπιτικό, καλομαγειρεμένο και ευφραίνει τον ουρανίσκο μας όπως της μαμάς, τότε ακόμη καλύτερα.

Κάπως έτσι, γεννήθηκε το Cookisto: Μια web εφαρμογή που σου επιτρέπει να βρεις σπιτικό φαγητό από μάγειρες της διπλανής πόρτας (μπορεί να είναι οποιοσδήποτε από επαγγελματίες σεφ και ερασιτέχνες μάγειρες) κοντά στο σημείο που βρίσκεσαι και επιπλέον να καταχωρήσεις τις δικές σου σπιτικές δημιουργίες.

Μ΄ αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια διαδικτυακή κοινότητα αυτών που προσφέρουν φαγητό κι αυτών που το αναζητούν στην επόμενη διπλανή πόρτα.

Στο σύστημα είναι ενσωματωμένο μηχανισμός σχολίων, που επιτρέπει στους χρήστες ανοικτά να σχολιάσουν και να βαθμολογήσουν, χάριν  της «κοινότητας», τους μάγειρες.

Η ομάδα του Cookisto λάνσαρε επίσημα την web εφαρμογή τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ οι στόχοι της τους αμέσως επόμενους μήνες είναι η πρόσβαση σε χρηματοδότηση και το λανσάρισμα του Cookisto και ως εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.

Ως μελλοντικό στόχο η ομάδα έχει θέσει την επέκτασή της σε χώρες όπως η Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Τουρκία.

Επίσης, η ομάδα του Cookisto μπήκε στο… ρινγκ. Ο λόγος για τον διαγωνισμό Get in The Ring που εντασσόταν στην Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας, διεξήχθη στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας  στις 14 Νοεμβρίου και στον οποίο συμμετείχαν δύο ελληνικές startups (i-kiosk και Cookisto) ανάμεσα σε άλλες επτά φιναλίστ απ’ όλο τον κόσμο.

Χρησιμοποιώντας κάποιος το Cookisto ή διαβάζοντας γι’ αυτό ίσως αναρωτηθεί  όμως για το θέμα της υγιεινής: «To φαγητό που θα αγοράσω θα είναι ασφαλές;»

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Γκόντα, αφενός το Cookisto δεν φέρει ευθύνη διότι δεν παράγει το φαγητό, αφετέρου είναι ξεκάθαρο στους όρους χρήσης ότι η αγορά φαγητού γίνεται υπό αυτές τις συνθήκες με τους χρήστες να έχουν πρόσβαση και δικαίωμα στον σχολιασμό των καλύτερων/χειρότερων μαγείρων. Αυτό σύμφωνα με τους δημιουργούς του, δίνει την απαραίτητη ασφάλεια στον χρήστη ενώ όσοι μάγειρες έχουν λάβει υψηλή βαθμολογία, προσεγγίζονται από την ομάδα και γίνονται οι «εξακριβωμένοι» μάγειρες του Cookisto.

Φυσικά το ζητούμενο σ’ όλες τις υπηρεσίες/προϊόντα είναι κατά πόσο γίνονται αποδεκτά από τους καταναλωτές/κοινό.

Ειδικά για το Cookisto, οι Έλληνες άραγε έχουν «αγκαλιάσει» μια τέτοια ιδέα με φόβο/συστολή ή θέρμη;

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Γκόντα, από τον Σεπτέμβριο που λανσαρίστηκε η web εφαρμογή, μετρά ήδη 730 εγγεγραμμένους μάγειρες, 4900 μέλη, 1500 παραγγελίες ενώ υπολογίζεται ότι έχουν πουληθεί πάνω από 2100 μερίδες.

Κι όλα αυτά με σχεδόν μηδενικό κόστος, αφού η ομάδα δημιούργησε την βάση της κυρίως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το προσωπικό δίκτυο επαφών και με βάση ορισμένα άρθρα στον ηλεκτρονικό/έντυπο τύπο, που τους έκαναν περισσότερο γνωστούς.

Η τεχνολογία άλλωστε αποτελεί (και) την τέχνη των φτωχών. Με χαμηλό σχετικά κόστος δίνεται η δυνατότητα σε νέους ανθρώπους, όπως τα παιδιά του Cookisto να δημιουργήσουν ή ακόμη και να καινοτομήσουν σε κάποιο τομέα.

Στην εποχή της ψηφιακής “επιπεδοποίησης” και του Web 2.0 η τεχνολογία είναι το παράθυρό μας στον κόσμο.

Και η Ελλάδα, χρειάζεται τώρα περισσότερο από ποτέ, το δικό της παράθυρο στον κόσμο, μέσα από νέους δημιουργικούς ανθρώπους.

Της Ελένης Νάτση 

Πηγή φωτογραφίας: www.goodgreekstuff.wordpress.com

SHARE