Aυξήθηκε κατά 11,9 δισ. σε έναν χρόνο το δημόσιο χρέος – Στα 322,6 δισ. ευρώ

Νέα αύξηση κατά 5 δισ. ευρώ περίπου εμφάνισε το δημόσιο χρέος γενικής κυβέρνησης το α’ τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Το δημόσιο χρέος ανήλθε σε 322,568 δισ. ευρώ και αυξήθηκε κατά 11,907 δισ. ευρώ από τα 310,661 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2017.

Το χρέος αναλύεται σε χρεόγραφα ύψους 56,53 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 43,4 δισ. έχουν ωρίμανση άνω του ενός έτους και τα 13,05 δισ. ωριμάζουν σε περίοδο μικρότερη του έτους.

Τα δάνεια που οφείλει η Αθήνα μειώθηκαν σε 260,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις 492 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμου ορίζοντα.

Στα 19,044 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν το α’ τρίμηνο εφέτος τα συνολικά έσοδα της Γενικής Κυβέρνησης, από 18,098 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο πέρυσι, σύμφωνα με τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς Γενικής Κυβέρνησης που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ.

Οι φόροι στην παραγωγή και στις εισαγωγές ανήλθαν σε 6,47 δισ. ευρώ (34% των συνολικών εσόδων) από 5,829 δισ. ευρώ (32,2%) το α’ τρίμηνο 2017. Οι φόροι στο εισόδημα και στην περιουσία ήταν 3,629 δισ. ευρώ (19,1% των συνολικών εσόδων) από 3,383 δισ. ευρώ (18,7%). Ενώ, οι κοινωνικές εισφορές ανήλθαν σε 6,522 δισ. ευρώ (34,2% των συνολικών δαπανών) από 6,536 δισ. ευρώ (36,1%) το α’ τρίμηνο πέρυσι.

Στον αντίποδα, οι συνολικές δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκαν σε 19,466 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2018 από 19,101 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο 2017, με τις πρωτογενείς δαπάνες να ανέρχονται σε 17,97 δισ. ευρώ από 17,632 δισ. ευρώ έναν χρόνο πριν.

Οι αμοιβές εξηρτημένης εργασίας διαμορφώθηκαν σε 5,328 δισ. ευρώ (27,4% των συνολικών δαπανών) από 5,184 δισ. ευρώ (27,1%) το α’ τρίμηνο του 2017. Ενώ, οι κοινωνικές παροχές διαμορφώθηκαν σε 9,235 δισ. ευρώ (47,4% των συνολικών δαπανών) από 9,129 δισ. ευρώ (47,8%) το α’ τρίμηνο πέρυσι.

Τέλος, το τρίμηνο εφέτος καταγράφηκε πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,074 δισ. ευρώ, από 466 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

Όπως επισημαίνει η ΕΛΣΤΑΤ, το πρωτογενές αυτό πλεόνασμα διαφέρει από εκείνο που καθορίζεται με βάση το μνημόνιο, καθώς στο δεύτερο μια σειρά από δαπάνες και έσοδα αντιμετωπίζονται διαφορετικά από ό,τι αντιμετωπίζονται κατά την κατάρτιση των τριμηνιαίων μη χρηματοοικονομικών λογαριασμών της Γενικής Κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που αντιμετωπίζονται διαφορετικά στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής περιλαμβάνουν τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων, τις δαπάνες σχετικά με συναλλαγές για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και έσοδα από μεταφορές ποσών που συνδέονται με εισοδήματα των εθνικών κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης τα οποία προέρχονται από την κατοχή ελληνικών κρατικών ομολόγων στα επενδυτικά τους χαρτοφυλάκια.