5 νικήτριες startups στο Ignite Athens

bankwars_ignite_athens

Οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης Ignite Athens και οι σύμβουλοι του από την Αμερική και την Ευρώπη ανακοίνωσαν τις νικήτριες  startups του αντίστοιχου διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Από τις 640 ιδέες –προτάσεις που κατατέθηκαν συνολικά 27 “έκοψαν το σκοινί” και  διαγωνίσθηκαν στον τελικό της Αθήνας.

Το Ignite Athens ως μια εκδήλωση αφιερωμένη στις καινοτόμες ιδέες και τις startups χωρίστηκε σε δύο μέρη: το κομμάτι των ομιλιών και το διαγωνιστικό κομμάτι των startups που παρουσίασαν τις ιδέες τους ενώπιον κριτικής επιτροπής και κοινού.

Ο ομιλητής/τρια από κάθε startup είχε στη διάθεσή του πέντε λεπτά για να παρουσιάσει την ιδέα, την πρόταση, το πάθος του στην επιτροπή και το κοινό  «εικονογραφώντας» το με 20 διαφάνειες.

Σημειώνεται ότι η συγκεριμένη εκδήλωση ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο και αποτελεί μέρος ενός παγκόσμιου «κινήματος» που ακούει στο όνομα Ignite.

Το παγκόσμιο Ignite αποτελεί  μια παγκόσμια «συνεύρεση» καινοτόμων, εφευρετών και γενικά ανθρώπων με πρωτότυπες ιδέες σε επιχειρηματικό ή δημιουργικό επίπεδο. Αφορά σε ιδέες, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο, να επηρεάσουν τις ζωές των ανθρώπων, να διαμορφώσουν το μέλλον και να προσδιορίσουν μια ολόκληρη γενιά, τη “γενιά της καινοτομίας”. Σε ένα απόγευμα οι ομιλητές παρουσιάζουν τη δική τους, πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα. Ο κάθε ένας παρουσιάζει 20 διαφάνειες, διαμορφώνοντας μια πεντάλεπτη παρουσίαση.
Το πρώτο Ignite πραγματοποιήθηκε στην πόλη Seattle των ΗΠΑ, το 2006, και από τότε αποτελεί σημείο αναφοράς ανταλλαγής και διάχυσης ιδεών καινοτομίας, για τις μεγαλύτερες εταιρείες. Το Ignite έγινε ένα παγκόσμιο φαινόμενο με εκδηλώσεις σε πάνω από 120 πόλεις σε όλο τον κόσμο και υποστηρίζεται από εταιρείες, πρωτοπόρες διεθνώς όπως: Intel, O’Reilly, Microsoft, Google, Facebook, Oracle, και PayPal.

Οι νικητές

Πέντε συνολικά startups ανακηρύχθηκαν νικήτριες στο διαγωνιστικό κομμάτι του Ignite Athens επιδεικνύοντας αριστεία  σύμφωνα με την Επιτροπή στους εξής τομείς:

  • Μοντέλο Καινοτομίας
  • Επεκτασιμότητα στην Διεθνή Αγορά
  • Επαγγελματική ωριμότητα της ιδέας
  • Ορόσημα που έχουν επιτευχθεί όσον αφορά στην ανάπτυξη και / ή την εφαρμογή της ιδέας
  • Ευθυγραμμισμένοι στόχοι με τις απαιτήσεις της αγοράς συνολικά ή/και της  εξειδικευμένης αγοράς
  • Δυνατότητες της ιδέας και επιπτώσεις στην αγορά την οποία αναφέρεται το προϊόν / υπηρεσία

Οι πέντε  startups που κέρδισαν στον διαγωνισμό είναι οι εξής:

  • Weendy – μια εφαρμογή για κινητά Android και iPhone που την χρησιμοποιούν άτομα που κάνουν δραστηριότητες σε θάλασσα και βουνό  και οι οποίοι εξαρτώνται άμεσα από τις καιρικές συνθήκες. Το Weendy, δημιούργημα του Γιάννη Βαρελά και της Κατερίνας Στροπονιάτη αποτελεί επί της ουσίας ένα κοινωνικό δίκτυο- πλατφόρμα οι χρήστες της οποίας παρέχουν πληροφορία σχετικά με τις ακριβές συνθήκες που επικρατούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή (για παράδειγμα για την δύναμη του αέρα) σχολιασμό αλλά και ζωντανό υλικό όπως βίντεο και φωτογραφίες. Για περισσότερα διαβάστε και το σχετικό μας αφιέρωμα.
  • Suibee – Η Ελένη Κριετσέπη, ο Γιώργος Εξαδάκτυλος, και ο Νάσος Παπαδημητρίου έφτιαξαν μια εφαρμογή η οποία αποκαλύπτει τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας σας, δηλαδή αν είστε εξωστρεφής, εσωστρεφής, χαλαροί, νευρικοί ή αν έχετε μία μοναδική προσωπικότητα! Το Suibee θα σας ταιριάξει με τους χρήστες που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά στο facebook και θα σας ενημερώσει ως προς το τι ανεβάζουν στο διαδίκτυο.
  • Dealingers – Το dealingers.com, δημιούργημα των Ηλία Παντελάκη και Jacko Carasso  αποτελεί ουσιαστικά ένα online κατάστημα που ενσωματώνει ένα δυναμικό σύστημα συνεχών εκπτώσεων για να επιτρέπει στους χρήστες του να αποφασίζουν σε ποια έκπτωση θα αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Βασισμένο στο σύστημα της συνεχούς πτώσης τιμών, θεωρητικά μπορούν να κάνουν μοναδικά deals με εκπτώσεις που αγγίζουν έως και το 100%. Για περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε σχετικό μας άρθρο.
  • Touring Machine – Είναι μια βραβευμένη διαδικτυακή πλατφόρμα, πρωταρχικός σκοπός της οποίας είναι να παρέχει στους χρήστες της ένα λεπτομερή οδηγό πόλης, ο οποίος προτείνει αρχαιολογικούς χώρους ιδιαίτερης πολιτιστικής ή αρχιτεκτονικής σημασίας, μέρη για φαγητό ή ποτό και κρυμμένα διαμάντια που δεν αναφέρονται σε τουριστικούς οδηγούς, ενώ συμπεριλαμβάνει επίσης αεροδρόμια, σχολεία, νοσοκομεία κλπ.. Ο Δρ. Ίων Ανδρουτσόπουλος και η ομάδα του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με την ονομασία “Alaniarides”, με κύριο εκφραστή τον φοιτητή Πληροφορικής Βαγγέλη Πτερνέα, εφηύραν αυτή την χρήσιμη εφαρμογή η οποία δεν περιέχει προκαθορισμένες πληροφορίες αλλά πληροφορίες που δημιουργούνται ηλεκτρονικά μέσω της Καινοτόμου Μηχανής Παραγωγής Φυσικής Γλώσσας.
  • Fashinating – Η Μαριλού Tζεμπελίκου, ο Πέτρος Ζιώγας και ο Αλέξης Μπάλλας δημιούργησαν αυτή την εφαρμογή η οποία ουσιαστικά αποφασίζει για εμάς και απλά μας προτείνει πώς να ντυθούμε, ανάλογα με το στυλ και το προσωπικό μας γούστο. Στόχος του είναι να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν νέα προϊόντα μόδας διαδικτυακά. Η εφαρμογή έχει συγκεντρώσει 150.000 προϊόντα μόδας και επιτρέπει στους χρήστες της να βρουν αυτό που θέλουν με βάση το προσωπικό γούστο τους.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε επίσης σε ακόμα 2 “Igniters” οι οποίοι σύμφωνα με την Επιτροπή, δεν επιλέχθηκαν για τον τελικό γύρο επειδή επικεντρώθηκαν κυρίως στην τοπική ελληνική αγορά και δεν ανέπτυξαν ένα βιώσιμο εξωστρεφές σχέδιο. Θέλησαν όμως να τους αναφέρουν λόγω του σημαντικού έργου τους :

  • DoctorAnytime – Η Ελευθερία Ζούρου, ο Απόστολος Αποστολάκης και ο Maher Cherfan  έφτιαξαν το Doctoranytime,  μια διαδικτυακή υπηρεσία μέσα από την οποία μπορείς να κλείσεις άμεσα και γρήγορα ραντεβού με τον γιατρό της αρεσκείας σου. Αν κάποιος επισκεφθεί την σελίδα του doctoranytime, το μόνο που έχει να κάνει είναι μια απλή εγγραφή και στη συνέχεια θα μπορεί  εύκολα να βρίσκει τον γιατρό της αρεσκείας του και να κλείνει ραντεβού μαζί του την ίδια στιγμή.Η αναζήτηση είναι απλή υπόθεση τριών φίλτρων : ειδικότητας, περιοχής και ασφαλιστικού φορέα.Στον χρήστη δίνεται η δυνατότητα να δει ένα πλήρες προφίλ των γιατρών που προέκυψαν από την αναζήτηση, με στοιχεία όπως σπουδές, ειδίκευση, δημοσιεύσεις, τιμή επίσκεψης και το εβδομαδιαίο πρόγραμμα με τα διαθέσιμα ραντεβού του. Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε σχετικό άρθρο μας.
  • Linked open data – Η ομάδα των Μιχάλη Βαφόπουλου, Μάριου Μεϊμάρη,   Άγη Παπαντωνίου, Ιωάννη Αναγνωστόπουλου, Γιώργου Αλεξίου, Ιωάννη Ξυδιά, Γιώργου Βαφειάδη, Βασίλειου Λούμου και Ιωάννη Αβραάμ, δημιούργησαν μια πρωτοβουλία με κεντρικό στόχο να βοηθήσει τους πολίτες να κατανοήσουν καλύτερα πως ξοδεύονται οι φόροι που καταβάλλονται στο ελληνικό κράτος.

Οι νικητές θα ειδοποιηθούν τις επόμενες ημέρες για το πρώτο εργαστήριο, το οποίο θα διεξαχθεί στις αρχές του 2013, με συμμετοχή των μελών της κριτικής επιτροπής, των μελών του κινήματος Ignite Athens αλλά και των συμβούλων της εταιρείας Digiconsult προκειμένου να εξηγήσουν τα επόμενα βήματα με όλες τις λεπτομέρειες. Επίσης θα προσφέρουν τις απαραίτητες υπηρεσίες για την εξέταση των αναγκαίων συνθηκών και προϋποθέσεων βάσει των οποίων η σχεδιαζόμενη επιχειρηματική δραστηριότητα κρίνεται ρεαλιστική, βιώσιμη και ικανή να παράγει το αποτέλεσμα-στόχο των νέων επιχειρηματιών.

Της Ελένης Νάτση 

Πηγή φωτογραφίας: Ignite Athens (facebook page) 

SHARE