Τράπεζες: Τα έργα υποδομής είναι ο μόνος τρόπος δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας

Να «ξεμπλοκάρουν» τα έργα υποδομής πιέζουν την κυβέρνηση οι τράπεζες, αφού είναι ο μόνος τρόπος να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί η οικονομία της χώρας.

Ευελπιστούν λοιπόν οι τραπεζίτες ότι θα υπάρξει επιτάχυνση των μεγάλων έργων υποδομής, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δανειακής σύμβασης.

Η διοχέτευση ρευστότητας για την υλοποίηση των έργων θα ενισχύσει σημαντικά την πραγματική οικονομία, θα επηρεάσει θετικά τους δείκτες απασχόλησης και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης.

«Εκείνο που θέλουμε είναι να ξεμπλοκάρει άμεσα η κυβέρνηση τα μεγάλα έργα. Να χρησιμοποιήσει τα ευρωπαϊκά κονδύλια για την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας» αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης τράπεζας και συνεχίζει:

«Πιέζουμε να προχωρήσουν οι αυτοκινητόδρομοι, να γίνει το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, να γίνουν οι μεγάλες προβλήτες σε Πειραιά, Ρόδο, Κρήτη. Είναι έργα που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό μας. Είναι έργα που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, θα ενισχύσουν το εισόδημα και την κατανάλωση».

«Παγωμένα» προς το παρόν είναι πολλά έργα υποδομής, όπως η επέκταση της Αττικής Οδού, η επέκταση του μετρό, οι υποθαλάσσιες ζεύξεις, η εθνική οδός Αθήνα- Πάτρα- πύργος, η Ιόνια Οδός, κα. Ενώ μπλοκαρισμένα είναι και τα έργα υποδομής που αφορούν τη διαχείριση αποβλήτων.

Τα εγχώρια πιστωτικά ιδρύματα –χρησιμοποιώντας τους πόρους που προέρχονται από τα ευρωπαϊκά ταμεία- θα είναι ικανά να προχωρήσουν στη χρηματοδότηση των έργων εφόσον ολοκληρώσουν την επανακεφαλαιοποίηση τους μετά τη διενέργεια του PSI+.

Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι έτσι θα «ανασάνει» η αγορά εργασίας, και θα ενισχυθούν οι τοπικές οικονομίες. Προς το παρόν πραγματοποιούνται μόνο μικρά και τοπικής εμβέλειας έργα, τα οποία χρηματοδοτούν οι τράπεζες με πόρους που εξασφαλίζονται μέσω της ΕΤΕπ.

Της Έφης Καραγεώργου 
SHARE