Σούπερ Μάρκετ: Μείον 38% οι δαπάνες των καταναλωτών στη διετία!

Οι Έλληνες «έκοψαν» το σούπερ μάρκετΣύμφωνα με στοιχεία της MRB Hellas «ShopperHood Study-Η διεισδυτική ματιά στη ζωή και στην εξέλιξη της συμπεριφοράς και των εκφάνσεων του Ελληνα shopper μέσα στο σούπερ μάρκετ», η πτώση που σημείωσαν οι δαπάνες των καταναλωτών σε μία διετία αγγίζουν το 38%, ενώ μεταξύ άλλων αποσαφηνίζονται οι λόγοι που οι καταναλωτικές τάσεις εμφανίζουν την εικόνα αυτή.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι καταναλωτές χωρίζονται σε επτά κατηγορίες, επτά «φυλές»:

• Οι «budget conscious», που αποτελούν το 34% των καταναλωτών (όπως και το 2015), και είναι αυτοί που αγχώνονται περισσότερο να μην υπερβούν τον προϋπολογισμό τους. Πρόκειται συνήθως για καταναλωτές που «κυνηγούν» τις προσφορές. Η μέση αξία «καλαθιού» ανά επίσκεψη παραμένει στα ίδια επίπεδα με το 2015, στα 18 ευρώ. Ωστόσο, έχουν μειώσει τις επισκέψεις τους στο σούπερ μάρκετ, με συνέπεια η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ να έχει υποχωρήσει στα 185 ευρώ από 214 το 2015 όμως είναι πιο προσεκτικοί και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.

• Οι «γκουρμέ». Πρόκειται για την κατηγορία των καταναλωτών που ξόδευαν τα περισσότερα, αλλά που έχουν προβεί σε σημαντικές περικοπές. Η μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ υποχώρησε στα 403 ευρώ από 510 το 2015. Τους συγκεκριμένους καταναλωτές τούς «έδιωξε» το σούπερ μάρκετ, το οποίο πλέον κινείται υπερβολικά στη λογική των προσφορών. Οι ίδιοι κάνουν δαπάνες, αλλά σε εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων, αναζητώντας διαφορετική αγοραστική εμπειρία.

• Οι «Day out». Η μείωση του ποσοστού τους στο 5% (από 8% το 2015) αποτελεί πλήγμα για τα σούπερ μάρκετ, καθώς πρόκειται για την ομάδα εκείνη που αντιλαμβάνεται τα ψώνια ως διασκέδαση.

• Οι «Αντε πάλι». Βρίσκονται στον αντίποδα της προηγούμενης «φυλής», καθώς πρόκειται για τους καταναλωτές εκείνους που αντιμετωπίζουν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ως αγγαρεία. Το ποσοστό τους έχει αυξηθεί, από 7% σε 10%, κάτι που βεβαίως είναι εις βάρος των πωλήσεων και των κερδών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς συνηθίζουν να αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα.

• Οι «Για να δω». Πρόκειται για τους καταναλωτές που πειραματίζονται με νέα προϊόντα και άρα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα. Το ποσοστό τους, δυστυχώς για λιανεμπόρους και προμηθευτές, παρέμεινε στο 4%, ενώ η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές στο σούπερ μάρκετ υποχώρησε στα 488 ευρώ από 499 ευρώ.

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook