Π.Θωμόπουλος – ΕΤΕ: Το δικαστικό σύστημα το μεγαλύτερο εμπόδιο για ξένες επενδύσεις – Ανάπτυξη με εξωστρέφεια

Αποτέλεσμα εικόνας για θωμοπουλος εθνικη

Αναγκαία η αλλαγή του αναπτυξιακού προτύπου της ελληνικής Οικονομίας, σε ένα πρότυπο εξωστρεφούς ανάπτυξης, τόνισε  ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Εθνικής Τράπεζας, Παναγιώτης- Αριστείδης Θωμόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Σύμφωνα με τον κ. Θωμόπουλο, η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας είναι αναστρέψιμη και μια γρήγορη αξιολόγηση «θα συνέβαλε σημαντικά να προχωρήσουμε».

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ.Θωμόπουλος στον τρόπο λειτουργίας του δικαστικού συστήματος ως αντικινήτρου για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, λόγω των εξαιρετικά χρονοβόρων διαδικασιών. “Το δικαστικό σύστημα […] μας βάζει (στις διεθνείς κατατάξεις) κοντά στο Καζακστάν και τη Βενεζουέλα και αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για τις ξένες επενδύσεις, σε μια περίοδο που χωρίς ξένες επενδύσεις δεν μπορούμε να προχωρήσουμε” είπε χαρακτηριστικά. Συμπλήρωσε ότι για να προσελκύσει επενδυτές, η Ελλάδα χρειάζεται ένα “γερό” θεσμικό περιβάλλον, με ανάπτυξη τύπου “inclusive growth”, που θα περιλαμβάνει και τους θεσμούς της χώρας. “Αν δεν πάμε προς τα εκεί, η οικονομία θα σύρεται για πολλά χρόνια ακόμη” σημείωσε, συμπληρώντας ότι τα πρώτα δείγματα εξωστρέφειας υπάρχουν, παρά το πολύ δυσμενές περιβάλλον.

H αίσθησή του, την οποία μετέφερε προ ημερών και σε Γερμανό υπουργό με τον οποίο συνομίλησε, είναι -όπως είπε- ότι στην Ελλάδα υπάρχει σχέση αντιπαλότητας κράτους- πολίτη/επιχειρηματία. “Πολλές φορές αισθάνομαι ότι είμαι ακόμη υπό την οθωμανική αυτοκρατορία”, είπε χαρακτηριστικά, αναφέροντας ενδεικτικά ότι αν ένας επιχειρηματίας πάει σήμερα στον Εφορο με στοιχεία για μια μικρή παρατυπία, ο Εφορος θα τον παραπέμψει στο δικαστικό σύστημα, όπου μπορεί να χρειαστούν μέχρι και 20 χρόνια για την έκδοση μιας απόφασης.

Αναφερόμενος, τέλος, στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι μπορεί να γίνει ο πρώτος κρίκος μιας εφοδιαστικής αλυσίδας, που θα φτάνει έως και τη Νότια Πολωνία. ‘Οπως είπε, σε δύο ημέρες, μέσω της Θεσσαλονίκης μπορούν να τροφοδοτηθούν με εμπορεύματα όλα τα κράτη περιοχής, κάτι που σε περίπτωση διαφορετικής όδευσης θα απαιτούσε πολύ χρονοβόρες διαδικασίες.

Τη δυνατότητα αυτή η Θεσσαλονίκη και η Ελλάδα μπορούν να την αξιοποιήσουν και μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ, με πολλαπλά οφέλη για την εθνική οικονομία. “Πρέπει να ‘χτυπήσουμε’ αυτό τον άξονα […] Να χτίσουμε έναν νέο Δρόμο του Μεταξιού (με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη), με αυτοκινητόδρομους και σιδηρόδρομους” κατέληξε.

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook