>Πωλητήριο από την Αγροτική και στη ΣΕΚΑΠ

>

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η πώληση της συνεταιριστικής καπνοβιομηχανίας ΣΕΚΑΠ αφού στις 29 Ιουνίου στη γενική συνέλευση της εταιρείας θα συζητηθεί η αύξηση κεφαλαίου ύψους 25 εκατ. ευρώ με παραίτηση του δικαιώματος προτίμησης των παλαιών μετόχων ώστε να συμμετάσχει στρατηγικός επενδυτής. Εχει ήδη προηγηθεί με απόφαση προηγούμενης συνέλευσης η αλλαγή του καταστατικού της καπνοβιομηχανίας που προβλέπει πλέον τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο ιδιωτικών κεφαλαίων.

Η διαδικασία πώλησης έχει ξεκινήσει μετά την απόφαση της Αγροτικής Τράπεζας που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΣΕΚΑΠ με 44,5% να ρευστοποιήσει τη συμμετοχή της στο πλαίσιο της δικής της αναδιάρθρωσης που προβλέπει την επικέντρωση μόνο σε τραπεζικές εργασίες.

Μέτοχοι της ΣΕΚΑΠ είναι επίσης με 34,5% η Συνεταιριστική Καπνοβιομηχανία, με 8,5% οι εργαζόμενοι και με 12,5% άλλοι αγροτικοί συνεταιρισμοί. Βεβαίως, η τοπική κοινωνία της Ξάνθης όπου εδρεύει η καπνοβιομηχανία δεν συμφωνεί με την πώληση και όλα δείχνουν ότι και αυτή η προσπάθεια αποκρατικοποίησης θα συναντήσει ισχυρές αντιδράσεις.
Η ΣΕΚΑΠ ιδρύθηκε το 1975, η λειτουργία της υπό τη σκέπη του δημοσίου δεν έχει καταφέρει έως σήμερα να αναδείξει τη δυναμική της παρά το γεγονός ότι έχει πολύ γνωστά σήματα όπως το Cooper και το GR.

Βεβαίως, το ατού της εταιρείας που αναμένεται να αποτελέσει βασικό κριτήριο για τη συμμετοχή ιδιωτών στην αύξηση κεφαλαίου είναι τα δικαιώματα της πατέντας του φίλτρου ΒF που πρωτολανσαρίστηκε το Φεβρουάριο του 1997 με ιδιαίτερη επιτυχία.

Ενδιαφέρον για την εταιρεία αναμένεται να εκδηλώσουν η κινέζικη China Τobacco και η ινδική ΒΒΜ, ενώ φήμες αναφέρουν πως θα υπάρξει και τρίτος μνηστήρας από την Τουρκία. Ηδη, οι Κινέζοι έχουν κάνει σχετικές συζητήσεις καθώς σχεδιάζουν την εισαγωγή των τσιγάρων της ΣΕΚΑΠ στην Κίνα με δικό τους σήμα. Αν όντως συμβεί αυτό η εταιρεία θα εξαντλήσει την παραγωγική της δυναμικότητα με ευεργετικά αποτελέσματα στο τζίρο και τα κέρδη.

Η ΣΕΚΑΠ είναι η δεύτερη αμιγώς ελληνική καπνοβιομηχανία μαζί με τον Καρέλια και σήμερα ελέγχει το 8,5% της εγχώριας αγοράς τσιγάρων. Η εταιρεία το 2010 εμφάνισε σημαντική μείωση πωλήσεων από 53 εκατ. ευρώ το 2009 σε 36 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες 18,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,65 εκατ. ευρώ το 2009, ως απόρροια των μεγάλων αυξήσεων στη φορολογία του καπνού αλλά και της μειωμένης κατανάλωσης λόγω της κρίσης.

SHARE