ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΛΠ – Υπουργός Ναυτιλίας και Δήμαρχοι παρέλαβαν το “μπουγιουρντί”

 

 Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  Θ. Δρίτσας παρέλαβε από το ΤΑΙΠΕΔ το νλέο σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και το έθεσε υπόψιν στην   στην αντιπροσωπεία των τοπικών «αρχόντων» της ευρύτερης περιοχής, δηλαδή στον περιφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη και στους δημάρχους Πειραιά  Γιάννη Μώραλη, Κερατσινίου – Δραπετσώνας  Χρήστο Βρεττάκο, Περάματος  Γιάννη Λαγουδάκη και Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάννου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Δρίτσας σημείωσε πως η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα προχωρήσει κανονικά καθώς η διαδικασία εντάσσεται και στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης της κυβέρνησης ενώ με βάση το σχέδιο δεν εξαιρείται από την παραχώρηση το πορθμείο του Περάματος (από το οποίο εκτιμάται ότι ο επενδυτής θα έχει κέρδη περίπου 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο έναντι 600.000-700.000 σήμερα) όπως και η περιοχή των Λιπασμάτων στο Κερατσίνι.

Το σχέδιο παρουσιάστηκε χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τις τοπικούς φορείς οι οποίοι και έδειξαν αιφνιδιασμένοι.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά και οι τέσσερις δήμαρχοι από τους παραλιμένιους δήμους, έθεσαν το θέμα της εξαίρεσης από τη σύμβαση παραχώρησης του θαλάσσιου μετώπου του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων Δραπετσώνας αλλά και εδαφών από τη χερσαία ζώνη που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος από τον ΟΛΠ στους δήμους.

Επίσης ζήτησαν να συμπεριληφθεί στη σχετική σύμβαση το θέμα των ανταποδοτικών τελών προς τους δήμους αλλά και να υπάρξει δημόσια αρχή λιμένος.
Στελέχη του ταμείου αποκρατικοποιήσεων ως προς το γεγονός της δημιουργίας δημόσιας αρχής λιμένος, δεν φέρεται να δηλώνουν την αντίθεσή τους και σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ περιέχεται ήδη και στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και δημοσίου.

Ωστόσο, φαίνεται ότι δεν διευθετείται από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων το θέμα της εξαίρεσης του παραλιακού μετώπου και εδαφών της χερσαίας ζώνης του λιμανιού που έχουν παραχωρηθεί έναντι μικρού τιμήματος σε δήμους ενώ φαίνεται να γίνεται αποδεκτό το θέμα της απόδοσης χρημάτων στους παραλιμένιους δήμους από το ανταποδοτικό τέλος που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη νέα σύμβαση προβλέπεται η αύξηση του ετήσιου ανταποδοτικού τέλους του ΟΛΠ προς το κράτος από το 2% στο 3,5% και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προτείνει όλο το ποσοστό από το τέλος αυτό να αποδίδεται ως ανταποδοτικό στους δήμους και όχι μόνο το ποσοστό της αύξησης.
Αναφορικά με το master plan του λιμανιού η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου έχει ήδη ολοκληρώσει τη μελέτη για το πού ανήκει η χερσαία ζώνη του λιμανιού και σε ποιον η θαλάσσια και τι έχει παραχωρηθεί με ενοίκιο στους δήμους.

Σημειώνεται ότι το παραλιακό μέτωπο του Συγκροτήματος των Λιπασμάτων της Δραπετσώναςπεριλαμβάνει ένα κομμάτι που ανήκει στον ΟΛΠ, ένα στην Εθνική Τράπεζα και ένα στην εταιρεία πετρελαιοειδών BP.

Πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρουν ότι στο συγκεκριμένο σημείο του λιμανιού έχει προβλεφθεί η επέκταση προβλητών προκειμένου να εξυπηρετήσει πλοία της ακτοπλοΐας.

 

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Πάντως ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χ. Βρεττάκος έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η τοπική κοινωνία θα συνεχίσει τον αγώνα της προκειμένου η περιοχή των λιπασμάτων να αναπλαστεί αλλά και το Λιμάνι, που αποτελεί σημαντικό επενδυτικό κεφάλαιο να παραμείνει στο ελληνικό Δημόσιο.Ο δήμαρχος έχει ήδη προανήγγειλε κινητοποιήσεις από το Σάββατο 10 Οκτωβρίου.

Να σημειωθεί ότι η τροποποίηση του νόμου 4277/2014 που είχε ζητήσει ο δήμος Κερατσινίου προκειμένου να αποκλειστεί η συγκεκριμένη περιοχή από βιομηχανικές χρήσεις δεν προχώρησε λόγω εκλογών.
 

ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ

Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΠ, όταν ολοκληρωθεί θα δοθεί για παρατηρήσεις και στους βασικούς διεκδικητές για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ από τους οποίους είναι βέβαιο ότι θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό – μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.
Οι τρεις υποψήφιοι αγοραστές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο για ψήφιση στη Βουλή. Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016.

Σημειώνεται ότι στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Δήλωση Θ.Δρίτσα μετά τη συνάντηση

Με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Γιώργου Γαβρίλη, των Δημάρχων Πειραιά και με δικό μας σχεδιασμό από το υπουργείο, ξεκίνησε με τους φορείς της αυτοδιοίκησης της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η διαβούλευση για την προοπτικές που χαράσσονται αναφορικά με τις εξελίξεις για το μέλλον του λιμανιού του Πειραιά τόνισε αμέσως μετά τη συνάντηση ο υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας.

Ο υπουργός είπε ότι υπήρξε ενημέρωση στα βασικά σημεία του σχεδίου παραχώρησης που έχουν εκπονηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης προκειμένου να λάβει την τελική του διαμόρφωση.

Οι προβληματισμοί των Δήμων και των Δημάρχων είναι πάρα πολύ σοβαροί, οι εξελίξεις αυτές θα καθορίσουν για πολλές δεκαετίες το μέλλον του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής της Περιφέρειας Πειραιά και επομένως η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών σε αυτές τις εξελίξεις είναι παραπάνω από απαραίτητες τόνισε ο κ. Δρίτσας.

Πρόσθεσε επίσης ότι σε αυτή την κατεύθυνση, σήμερα δεν υπάρχουν συμπεράσματα, αλλά νομίζω ότι υπάρχει ένα πολύ σοβαρό συμπέρασμα: ότι οι εξελίξεις για το λιμάνι του Πειραιά μας αφορούν όλους και όλοι πρέπει να έχουμε την αποτύπωση της γνώμης, έστω σε αυτά τα πολύ σκληρά και πολύ δεσμευτικά και από άποψη πλαισίου και από άποψη χρόνου περιθώρια.

Σε αυτό το λίγο χρόνο που απομένει θα είναι πολύ δημιουργική η συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών και πάνω από όλα της αυτοδιοίκησης τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας προσθέτοντας ότι τα θέματα που θέτουν οι Δήμοι είναι ανοικτά και από εκεί και πέρα θα κριθεί πως και σε τι βαθμό θα μπορέσει να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που να ισορροπεί τουλάχιστον και να δίνει λύσεις ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες.

 

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook