>Οι τράπεζες "ρίχνουν βάρος" στο e-banking

>
Στο e-banking επενδύουν οι τράπεζες και θέλουν να στρέψουν στην ηλεκτρονική τραπεζική μεγαλύτερο μέρος της πελατείας τους, αλλά και τους μεγαλύτερης ηλικίας πελάτες τους.

Τα εναλλακτικά δίκτυα εμπλουτίζονται με νέες υπηρεσίες, ενώ με ένα διαφημιστικό μπαράζ πλασάρουν τις υπηρεσίες μέσω internet που πλέον απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Ο στόχος είναι να μειωθεί ο αριθμός των συναλλαγών στο γκισέ.

Σήμερα περισσότεροι από 1 εκατομμύριο Έλληνες είναι ενεργοί χρήστες e-banking, ενώ συνολικά 1 στις 2 συναλλαγές πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, μαζί με αυτές που γίνονται στα ATM).

Οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες Εθνική, Alpha, Eurobank και Πειραιώς, έχουν επενδύσει, προβάλλουν με κάθε τρόπο τα οφέλη των ηλεκτρονικών συναλλαγών, ενώ κληρώνουν και δώρα (ΕΤΕ, Alpha) ή πάλι προσφέρουν υψηλά επιτόκια στους καταθετικούς λογαριασμούς που ανοίγονται μέσω διαδικτύου (Πειραιώς, Eurobank).

H ETE στο πρώτο i-bank store που άνοιξε στο Mall διδάσκει στους μεγαλύτερης ηλικίας πελάτες της πώς θα εξοικειωθούν με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και παράλληλα υπόσχεται πλούσια δώρα. Η Alpha Bank για όσους πελάτες της πραγματοποιούν συναλλαγές μέσω της υπηρεσίας alpha web banking κληρώνει 1 αυτοκίνητο, Mac Book, iPad και iPhone 4.

Η Eurobank στους λογαριασμούς κατάθεσης που ανοίγονται μέσω του live banking προσφέρει επιτόκιο 2%.

Στο Win bank direct της Τράπεζας Πειραιώς, ο πελάτης μπορεί να ανοίξει καταθετικό λογαριασμό μέσα σε 10 λεπτά και το επιτόκιο φτάνει μέχρι το 4,25%.

Σύμφωνα με τα τραπεζικά στελέχη, οι τράπεζες επενδύουν στα εναλλακτικά δίκτυα, καθώς πλέον προσφέρουν υψηλό βαθμό ασφάλειας στις συναλλαγές, ενώ το κόστος αυτών των συναλλαγών είναι σημαντικά μικρότερο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των τραπεζών:

Σήμερα στην Ελλάδα οι χρήστες υπηρεσιών e-banking ξεπέρασαν το 1.000.000 άτομα.

Στο σύνολο η μία στις δύο τραπεζικές συναλλαγές γίνονται ηλεκτρονικά (αναλήψεις, καταθέσεις, εμβάσματα, πληρωμές ενοικίων, καρτών, δανείων κλπ).

Το 40% των συνολικών συναλλαγών γίνονται µέσω ATM.

Το 51% των online καταναλωτών επιλέγουν τράπεζα με βάση το e-banking site της.

Επίσης ο 1 στους 2 πελάτες κρίνει την αξιοπιστία της τράπεζας με βάση τις υπηρεσίες e-banking.

Το 2010 οι ηλεκτρονικές αγορές στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 75% και ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου έφτασε το 1,4 δισ. ευρώ.

Της Έφης Καραγεώργου

SHARE