Αυξήσεις σε καύσιμα, τρόφιμα, φάρμακα, και ελλείψεις στα ράφια!

Δραματικό μήνυμα για την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στην αγορά, μετά και την απόφαση του πολυεθνικού ομίλου Euler Hermes να διακόψει την ασφάλιση των πιστώσεων των εξαγωγών προς την Ελλάδα, στέλνει προς πάσα κατεύθυνση η ΕΣΕΕ.

Με την απόφασή της αυτή, την οποία απέδωσε στη μεγάλη αβεβαιότητα για την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ, η Euler Hermes προεξοφλεί, στην ουσία, ότι οι φόβοι για επιστροφή της χώρας στη δραχμή είναι βάσιμοι, ενώ, επί του πρακτέου, οι εισαγωγές πρώτων υλών, μηχανημάτων και γενικότερα των εμπορευμάτων καθίστανται εξαιρετικά δυσχερείς, αφού οι εισαγωγείς θα πρέπει να προεξοφλούν εξ ολοκλήρου ολόκληρο και τοις μετρητοίς, τις παραγγελίες τους.

Η εξέλιξη αυτή για το εμπόριο, αλλά και για την εγχώρια βιομηχανία-βιοτεχνία είναι εξαιρετικά ανησυχητική, αν όχι καταστροφική, παρατηρεί η ΕΣΕΕ. Η αξία των εισαγωγών των αγαθών στη χώρα για το 2011 ανήλθε σε 54,3 δισ. ευρώ, ενώ, μετά τη διακοπή κάλυψης από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες, εκτιμάται πως θα απαιτηθούν περίπου 20 δισ. ευρώ μετρητά  για την προμήθεια της ελληνικής αγοράς με πρώτες ύλες, καύσιμα, φάρμακα και άλλα αγαθά.

Εάν επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις, τότε αναμένονται περαιτέρω αυξήσεις σε βιομηχανικά προϊόντα, καύσιμα, τρόφιμα, φάρμακα κ.λπ., ενώ ο κίνδυνος κατάρρευσης της εγχώριας αγοράς και δημιουργίας ελλείψεων στα ράφια  είναι άμεσα ορατός.

Η ΕΣΕΕ δεν παραλείπει μάλιστα να υπογραμμίσει και το γεγονός ότι Δτο τελευταίο διάστημα έχει ουσιαστικά διακοπεί η χορήγηση εγγυητικών επιστολών από ελληνικές τράπεζες, ακόμα και από τις μεγαλύτερες, αφού η έλλειψη εμπιστοσύνης από τις αγορές του εξωτερικού τις καθιστά ουσιαστικά άκυρες.

Πλέον, εκτιμάται ότι περί τις 200.000 μικροεισαγωγικές επιχειρήσεις αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις νέες οικονομικές απαιτήσεις, εξαιτίας αφενός μεν της διακοπής ασφαλιστικής κάλυψης φορτίων προς την Ελλάδα, αφετέρου δε εξαιτίας της μείωσης των ορίων της ασφάλισης των πιστώσεων από το εξωτερικό.

Κάτι τέτοιο θα αναγκάσει τις ελληνικές εταιρείες να «σπάσουν» τις παραγγελίες τους στο όριο της επιτρεπτής πίστωσης, με αποτέλεσμα, εκτός όλων των άλλων, να αυξάνουν και τα μεταφορικά τους έξοδα…

SHARE