Ψέματα λέει ο Κουρουμπλής, λέει ο Ευρωπαικός Οργανισμός Ναυτικής Ασφάλειας – EMSA

Αποτέλεσμα εικόνας για Eυρωπαϊκού Oργανισμού Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA)

Το θέμα της συνδρομής του Eυρωπαϊκού Oργανισμού Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής μεταξύ του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Ο μεν κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε το υπουργείο Ναυτιλίας ότι κάλεσε με καθυστέρηση 4 ημερών για τη συνδρομή του EMSA ο δε κ. Κουρουμπλής απάντησε ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο πλοίο.

Ωστόσο, μιλώντας στο skai.gr, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva ανέφερε πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, τονίζοντας παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε 16 πλοία stanby τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση.

Η κα. Russeva σημείωσε πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή (σ.σ αναφέρεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού στις 13 Σεπτεμβρίου και το επικαλέστηκε και ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής) η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα.

Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τελικώς έγινε η επικοινωνία από την πλευρά της χώρας μας η κα. Russeva σημειώνει πως το Ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12 Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας. Το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου έχει υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11:00 π.μ (ώρα Ελλάδος).

Η Εκπρόσωπος τύπου της EMSA σημειώνει τέλος πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης (στην προκειμένη περίπτωση της Ελληνικής) το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει για την καταπολέμηση του ζητήματος που έχει προκύψει.

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook