“Κανόνι” στον τουρισμό – Κατέρρευσε ο ρωσικός tour operator Labirint – Ο. Κεφαλογιάννη: Έρχονται αποζημιώσεις

[UPD] Η ρωσική πλευρά προτίθεται να καλύψει όσους έχουν υποστεί ζημιά από την πτώχευση του ρωσικού τουριστικού πρακτορείου, δήλωσε η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη μιλώντας στο Mega.

Όπως είπε η κ. Κεφαλογιάννη υπάρχει η δυνατότητα ασφαλιστικής κάλυψης από τη Ρωσία για τις ζημιές που προκάλεσε η πτώχευση του ρωσικού tour operator.

Η υπουργός Τουρισμού εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι οι ιδιωτικές τουριστικές επιχειρήσεις «κινήθηκαν με ωριμότητα» και τόνισε ότι η Ελλάδα έδειξε ένα πολύ καλό πρόσωπο προς τα έξω σε μία σημαντική τουριστική αγορά όπως αυτή της Ρωσίας.

Προσδιόρισε τέλος περί τους 8.000-10.000 τους Ρώσους πελάτες του πρακτορείου που βρίσκονται στη χώρα μας και διαβεβαίωσε ότι θα επαναπατριστούν κανονικά.

“Κανόνι” στον ελληνικό τουρισμό από την κατάρρευση του ρωσικού tour operator Labirint 

Έντονη ανησυχία επικρατεί στον χώρο του τουρισμού, μετά το “κανόνι” του ρωσικού tour operator Labirint. 

Περίπου 9.000 είναι οι Ρώσοι τουρίστες που εξυπηρετούσε το εν λόγω γραφείο και βρίσκονται ήδη στην Ελλάδα,, ενώ οι περισσότεροι ξενοδόχοι έχουν δεσμευθεί ότι δεν θα τους επιβαρύνουν με επιπρόσθετες χρεώσεις.

Σύμφωνα με το Έθνος, πρόβλημα δημιουργείται και με τους Ρώσους τουρίστες που επρόκειτο να έρθουν στην Ελλάδα για διακοπές με τους φορείς του τουρισμού να λένε ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να “χαθούν” περίπου 150.000 Ρώσοι τουρίστες που επρόκειτο να επισκεφθούν τη χώρας το τέλος Οκτωβρίου.

Ήδη οι ζημιές από το “κανόνι” στο πρακτορείο Labirint είναι μεγάλες, με τα ξενοδοχεία της Ρόδου και της Κω να κάνουν λόγο για οφειλές που προσεγγίζουν τα 3 εκατ. ευρώ.

Σε επιφυλακή το υπουργείο Τουρισμού

Από κοντά παρακολουθούν τις εξελίξεις σχετικά με το θέμα της πτώχευσης του ρωσικού τουριστικού πρακτορείου Labirint, το υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού.

Όπως τονίζει το ΥΠΟΤ, υπάρχει στενή συνεργασία από κοινού με το υπουργείο Εξωτερικών, με τις ρωσικές αρχές και βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τους φορείς του κλάδου, ενώ υπάρχει συνεχής ενημέρωση και συντονισμός όλων των εμπλεκομένων πλευρών.

Την ίδια στιγμή, σημειώνει το υπουργείο, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή ομαλοποίηση των συνεπειών του συγκεκριμένου περιστατικού και υπογραμμίζει ότι «η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και φιλόξενος τουριστικός προορισμός που σέβεται τους επισκέπτες της».

Υπενθυμίζεται ότι, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με ανακοίνωσή του προτρέπει τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα, τα οποία συνεργάζονται με το συγκεκριμένο γραφείο ή με τους τοπικούς αντιπροσώπους του στην Ελλάδα, να συνεχίσουν να φροντίζουν για την απρόσκοπτη φιλοξενία των Ρώσων επισκεπτών οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε αυτά.

«Υπάρχει συνεχής ενημέρωση και συντονισμός όλων των εμπλεκομένων πλευρών. Από την πλευρά μας καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή ομαλοποίηση των συνεπειών του συγκεκριμένου περιστατικού. Η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και φιλόξενος τουριστικός προορισμός που σέβεται τους επισκέπτες της», δήλωσε η κ. Ολγα Κεφαλογιάννη.

Δέσμευση από την Aegean Airlines

H Aegean Airlines έχει δεσμευθεί ότι θα αναλάβει να καλύψει την επιστροφή των Ρώσων τουριστών στη χώρα τους.

Συγκεκριμένα η εταιρεία θα τιμήσει όλες τις συμφωνίες των επιβατών της προσφέροντας «τις ποιοτικές υπηρεσίες της για το καλό και του ελληνικού τουρισμού, έτσι ώστε να μην υπάρχει επίπτωση στη γενικότερη εικόνα της Ελλάδας». Αυτό σημαίνει ότι όσοι είχαν βγάλει εισιτήρια με το Labirint και είναι στην Ελλάδα θα επιστρέψουν κανονικά πίσω χωρίς να υπάρχει καμία απολύτως επίπτωση σε αυτούς λόγω της πτώχευσης του Labirint.

ΣΕΤΕ: Φροντίστε τους Ρώσους επισκέπτες

Με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων «προτρέπει τα ελληνικά τουριστικά καταλύματα, τα οποία συνεργάζονται με το συγκεκριμένο γραφείο ή με τους τοπικούς αντιπροσώπους του στην Ελλάδα, να συνεχίσουν να φροντίζουν για την απρόσκοπτη φιλοξενία των Ρώσων επισκεπτών οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε αυτά» και σημειώνει ότι «σύντομα θα υπάρξουν διευκρινήσεις για τον τρόπο πληρωμής ή την ασφαλιστική κάλυψη του υπολειπόμενου κόστους διαμονής τους. Ευελπιστώντας στην ταχύτατη τακτοποίηση όσων θεμάτων σχετίζονται με την πτώχευση, όπως και με την ασφαλή επιστροφή των επισκεπτών, προέχει η φιλοξενία όσων εμπιστεύθηκαν τη χώρα μας για τις διακοπές τους και η διαφύλαξη της θετικής εικόνας του ελληνικού τουρισμού».

Ξενοδοχεία Mitsis: Χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση η διαμονή των Ρώσων τουριστών

Χωρίς καμία επιπρόσθετη πληρωμή μέχρι την ημερομηνία αναχώρησής τους θα συνεχίσουν να φιλοξενούνται όλοι οι Ρώσοι τουρίστες που διαμένουν στα ξενοδοχεία «MITSIS», όπως ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας ο ξενοδοχειακός όμιλος.

Πρόκειται για περίπου 5000 τουρίστες από τη Ρωσία οι οποίοι διαμένουν σε ξενοδοχεία του ομίλου “MITSIS HOTELS” σε όλη την Ελλάδα, όπως ανακοίνωσε ο ιδιοκτήτης, κ. Κωνσταντίνος Μήτσης, έπειτα από την πτώχευση του Ρωσικού T.O. LABIRINT.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, νέοι πελάτες που αφικνούνται από τις 04/08 και μετά θα πρέπει να κατέχουν voucher του τουριστικού γραφείου «Le Grand» για τη διαμονή τους στα ξενοδοχεία.

TO ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Τη διακοπή της λειτουργίας του, λόγω χρεοκοπίας, ανακοίνωσε το Σάββατο το ρωσικό τουριστικό πρακτορείο Labirint, ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας και με σημαντικό μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Ο βασικός λόγος της χρεοκοπίας είναι οι σημαντικές οικονομικές δυσκολίες που προέκυψαν από τη διακοπή λειτουργίας της ιδιοκτήτριας εταιρείας Ideal-Tour, η οποία κατέχει το 99% των μετοχών του Labirint, έναν από τους παλαιότερους «παίκτες» στην ελληνική τουριστική αγορά. 

Το χρέος, που βαραίνει αυτή τη στιγμή την Ideal-Tour φαίνεται πως ξεπερνά τα 31 εκ. ευρώ.

Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο εξωτερικό περί τις 25.000 τουρίστες- πελάτες του Labirint, αριθμός-ρεκόρ στην τουριστική ιστορία της Ρωσίας. Αδιευκρίνιστος αριθμός εξ αυτών βρίσκεται στην Ελλάδα.

Η ίδια η εταιρεία στην ανακοίνωσή της επικαλείται μια σειρά από λόγους για την αρνητική εξέλιξη, όπως η μείωση της αγοραστικής ικανότητας του ρωσικού πληθυσμού, λόγω της ανόδου της ισοτιμίας του ξένου συναλλάγματος, η αρνητική πολιτική και οικονομική κατάσταση, η αποτροπή των ταξιδιών στο εξωτερικό για τους ρώσους πολίτες, που υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και το στρατό, καθώς και η συνεχιζόμενη σύγκρουση με την αεροπορική εταιρεία «Orenbourg Airlines», θυγατρική της Aeroflot, η οποία σταμάτησε από σήμερα να εξυπηρετεί τις έκτακτες πτήσεις τσάρτερ των εταιρειών Ιdeal-Tour και Labirint, για τις οποίες δεν είχε πληρωθεί.

Μεταξύ των πτήσεων τσάρτερ, που ακυρώθηκαν, σύμφωνα με ανακοίνωση του αεροδρομίου Ντομοντέντοβο της Μόσχας, ήταν και δύο προς την Ελλάδα, στους δημοφιλείς προορισμούς της οποίας το Labirint στέλνει τουρίστες από την ίδρυσή του, το 1995.

Ιdeal-Tour και Labirint είναι αντιστοίχως η τέταρτη και πέμπτη τουριστική εταιρεία της Ρωσίας, που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και διακόπτει τη λειτουργία της το τελευταίο 15ήμερο. Στις 16 Ιουλίου το τουριστικό πρακτορείο Neva κήρυξε στάση πληρωμών έναντι των πελατών του, αρκετές χιλιάδες των οποίων βρέθηκαν στο εξωτερικό, χωρίς να έχει καλυφθεί οικονομικά το ταξίδι τους για τις συνεργαζόμενες με το Neva εταιρείες.

Δέκα ημέρες αργότερα ανακοίνωσε τη χρεοκοπία της η επίσης παλαιά και ιστορική εταιρεία Roza Vetrov Mir της Μόσχας και στις 30 Ιουλίου η Expo-Tour της Αγίας Πετρούπολης ομολόγησε αντίστοιχα σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook