Οικονομική οδήγηση: 17 τρόποι για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων!

money-fuel-528x400Τα 2/3 της κατανάλωσης πετρελαίου στην Ευρώπη αφορούν τις μεταφορές ανθρώπων και αγαθών. Η μισή της ποσότητας αυτής αφορά επιβατικά ΙΧ και μικρά φορτηγά, οχήματα δηλαδή τα οποία χρησιμοποιούνται για μετάβαση και επιστροφή από τον χώρο εργασίας (σε ποσοστό 38%), εξυπηρέτηση αναγκών οικογενειακών επιχειρήσεων (35%) καθώς και για λόγους αναψυχής και κοινωνικές  δραστηριότητες (27%).

Η συνολική απόδοση των οχημάτων ως προς τo θέμα της κατανάλωσης καυσίμων έχει αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας των βελτιώσεων, κυρίως στους τομείς της αεροδυναμικής, των υλικών, και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων ελέγχου. Όμως, η μέση κατανάλωση καυσίμου των νεότερων οχημάτων δεν έχει αλλάξει και τόσο, και παραμένει στα επίπεδα των 12 lt/100 km, κάτι που οφείλεται στις αυξητικές τάσεις της κατανάλωσης, προκειμένου να αγοράζονται μεγαλύτερα και επομένως λιγότερο αποδοτικά ως προς την κατανάλωση αυτοκίνητα, φορτηγά, και γενικότερα, οχήματα αναψυχής.

Οι οδηγοί, από τη μεριά τους, εξακολουθούν να οδηγούν όλο και περισσότερο κάθε χρόνο: μέσος όρος 19.120km το 2006, 18.870 km  το 1999,  16.540 km το 1990. Ως συνέπεια αυτών, η ετήσια χρήση βενζίνης ανά όχημα σε ευρωπαϊκό επίπεδο είχε αυξηθεί στα 2.283 λίτρα το 1999, από τα 1.915 λίτρα το 1990. Στατιστικά, ένα τυπικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη διανύει περίπου 19.000  ετησίως, καταναλώνει περίπου 2.280 λίτρα βενζίνης, αξίας 3420 € με κόστος  1,5 €/L.

Το αυτοκίνητο, όμως, αποτελεί πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινότητάς μας, σε σημείο ώστε να είναι πολλές φορές αδύνατο να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς αυτό. Η οικονομική επιβάρυνση όμως που συνεπάγεται η κατοχή ενός οχήματος έχει γίνει, ίδιος τα τελευταία χρόνια, κάθε άλλο παρά αμελητέα. Για πολλούς από εμάς, το να χρησιμοποιούμε λιγότερο το αυτοκίνητο μας, με σκοπό να μειώσουμε το κόστος, δεν είναι επιλογή.  Παρ” αυτά,  μπορούμε κάνοντας μερικές απλές επιλογές και αλλάζοντας οδηγική συμπεριφορά, να εξοικονομήσουμε χρήματα από την κατανάλωση καυσίμων και την πρόληψη βλαβών.

Τι μπορούμε να κάνουμε πριν την οδήγηση ώστε να μειώσουμε την κατανάλωση;

Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούν να γίνουν πριν την οδήγηση, τα οποία μπορούν να επιφέρουν σημαντική μείωση στην κατανάλωση και το κόστος καυσίμου του οχήματος κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Θα αναλύσουμε παρακάτω μερικά τέτοια μέτρα που μπορούμε να λάβουμε, όπως είναι η χρήση του κατάλληλου τύπου καυσίμου, η ελαχιστοποίηση της «νεκρής» λειτουργίας του κινητήρα, η απομάκρυνση του όποιου περιττού βάρους και η τήρηση του κατάλληλου επιπέδου πίεσης των ελαστικών.

  • Χρησιμοποιήστε φτηνότερα καύσιμα και ας έχουν μικρό αριθμό οκτανίων.
  • Εκκινήστε τον κινητήρα σωστά και περιορίστε την εκτεταμένη λειτουργία στο ρελαντί.
  • Αποφεύγετε τη μεταφορά περιττού βάρους.
  • Αποφύγετε την χρήση «μπαγκαζιέρας οροφής».
  • Διατηρείτε την πίεση των ελαστικών στη προβλεπόμενη τιμή πίεσης.
  • Μην γεμίζετε πλήρως τη δεξαμενή καυσίμου.
  • Παρκάρισμα σε κλειστό χώρο.
  • Σωστή και τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε στην διάρκεια οδήγησης;

Η οδηγική συμπεριφορά αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην ποσότητα καυσίμου που καταναλώνεται. Η επίδειξη προσοχής κατά την οδήγηση, καθώς και η εφαρμογή μερικών από τις τεχνικές εξοικονόμησης καυσίμου κατά τη διάρκεια της οδήγησης από αυτές που αναφέρουμε παρακάτω, μπορούν εύκολα να επιφέρουν μια εξοικονόμηση καυσίμου της τάξης του 10%, ή και μεγαλύτερη. Μερικές χρήσιμες συμβουλές είναι:

  • Αποφεύγετε τις Ταχείες Εκκινήσεις και τις Απότομες Στάσεις.
  • Ο μύθος της κατηφόρας με «νεκρά».
  • Οδηγείτε σε μέσες ταχύτητες.
  • ·         Αποφεύγετε την απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση.
  • Διατήρηση σταθερής ταχύτητας πορείας.
  • Εκτιμήστε τις κυκλοφοριακές συνθήκες και αποφύγετε τις συμφορήσεις.
  • Αποφεύγετε τη μόνιμη τοποθέτηση του πέλματος στο πεντάλ του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
  • Απενεργοποίηση της μηχανής αντί της λειτουργίας στο ρελαντί.
  • Σποραδική χρήση του κλιματιστικού.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε μετά την οδήγηση;

Η κατάλληλη συντήρηση, όπως π.χ. ο έλεγχος στάθμης υγρών (έλαιο κινητήρα, αντιψυκτικό, έλαιο κιβωτίου μετάδοσης, φρένα, υδραυλικό σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, νερού υαλοκαθαριστήρα, κλπ.), ο έλεγχος μηχανικής αντοχής ιμάντων του κινητήρα, ο έλεγχος καταπόνησης ή εμφάνισης ρωγμών σε στόμια, ιμάντες, καλώδια, ο τακτικός έλεγχος πίεσης ελαστικών, η τακτική λίπανση των κινούμενων εξαρτημάτων, η αντικατάσταση φθαρμένων και καταπονημένων φίλτρων (αέρα, καυσίμου, ελαίου), είναι παράγοντες μεγιστοποίησης της αποδοτικότητας του καυσίμου.

Διαβάστε το πλήρες άρθρο στο http://www.caroto.gr/2012/04/27/fuel-economy-05-2012/

SHARE