Νικητήρια αυλαία για τους Dealingers στην Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας

Στο επίκεντρο βρέθηκε η νεοφυής επιχειρηματικότητα (startups) στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας η οποία έλαβε χώρα στις 15 και 16 Νοεμβρίου, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Στις 14 Νοεμβρίου,  δόθηκε στο ξενοδοχείο Αthens Plaza, η καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου για την έναρξη της διήμερης εκδήλωσης.

Το σύνολο των ομιλιών, ξένων και Ελλήνων επιχειρηματιών αλλά και θεσμικών παραγόντων αποτέλεσε την γέφυρα για την «μάχη» που έδωσαν συνολικά δέκα ελληνικές startups μπροστά στο κοινό και τους κριτές (για περισσότερα διάβασε και παλαιότερο άρθρο).

Οι ομιλίες

Ενδιαφέρον παρουσίασαν οι ομιλίες ξένων επιχειρηματιών την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου. Από επιχειρηματίες του Ισραήλ και την Παλαιστίνη μέχρι την Ευρώπη και την Αμερική,  ακούστηκαν “ιστορίες” επιχειρηματικότητας με εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Το στίγμα που δόθηκε μέσα από τις ομιλίες είναι ότι η πρόκληση για την επιχειρηματικότητα είναι σαφώς η διεθνής οικονομική κρίση και ειδικά για την Γηραιά Ήπειρο η έλλειψη εμπέδωσης μιας «κουλτούρας» της επιχειρηματικότητας ήδη από τα μαθητικά χρόνια.

Εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίαζαν όμως και οι ιστορίες επιχειρηματικότητας από την Ελλάδα, αποδεικνύοντας ότι το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο είναι ακόμη εδώ και μάλιστα θριαμβεύει και στις μεγάλες αγορές του εξωτερικού.

Ενδεικτικά, αξίζει να αναφέρουμε εταιρείες όπως η  SciCo  η οποία έχει ως στόχο την εκλαϊκευση της επιστήμης μέσα από το θέατρο, το ντοκυμαντέρ και την διαδραστική μάθηση, την GAEA AE, κορυφαία εταιρείας παραγωγής αυθεντικών ελληνικών προϊόντων, την Upstream που αναπτύσσει καινοτόμες λύσεις μάρκετινγκ με την χρήση της τεχνολογίας για τις εταιρείες, την Aventurine Α.Ε, της μεγαλύτερης εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών στην Ελλάδα και την Vidyo μιας διακεκριμένης εταιρείας που αναπτύσσει ολοκληρωμένα προϊόντα βίντεο μέσω  Ίντερνετ.

Ο κ. Βερέμης, συνιδρυτής και πρόεδρος της Upstream τόνισε την ανάγκη εξωστρέφειας μιας νέας επιχείρησης αναφερόμενος επιπλέον στο «ελληνικό ταλέντο» και στην ανάγκη αξιοποίησής του. Για εξωστρέφεια μίλησε και ο κ. Φλάμπουρας, συνιδρυτής και αντιπρόεδρος της Aventurine Α.Ε, αφού όπως ανέφερε χαρακτηριστικά όταν αυτός και η ομάδα του έκαναν την στρατηγικής σημασίας επιλογή να μείνουν στην Ελλάδα και να μην ιδρύσουν την εταιρεία τους στην Νορβηγία, όπου η βιομηχανία παιχνιδιών είναι εξαιρετικά αναπτυγμένη, έκαναν, παρά τα φαινόμενα την σωστή επιλογή. Ο λόγος; Τα παιχνίδια που σχεδίασαν, με χαρακτηριστικό το Darkfall Online, τα εξήγαγαν κλείνοντας συμφωνίες  με μεγάλες εταιρείες της ασιατικής αγοράς.

Εκ μέρους του μη κερδοσκοπικού οργανισμού περιβαντολλογικής εκπαίδευσης  «Οργάνωση Γη»  και του Athens Information Technology, μίλησε και ο κ. Πέτρος Κόκκαλης. Το τελευταίο αποτελεί ένα μη κερδοσκοπικό εκαπιδευτικό ίδρυμα στις νέες τεχνολογίες, το οποίο κατατάσσεται από την  Microsoft  στο 13% των καλύτερων ακαδημαϊκών και ερευνητικών κέντρων παγκοσμίως.

Το διαγωνιστικό κομμάτι

Την δεύτερη μέρα της εκδήλωσης, τον λόγο πήραν θεσμικοί παράγοντες, με εναρκτήρια ομιλία  αυτή του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη. Ο κ. Χατζηδάκης, εστίασε μεταξύ άλλων την ομιλία του και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα JEREMIE για την χρηματοδότηση νέων,μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Ακολούθησε η ομιλία της Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρμόδια για θέματα Ναυτιλίας και Αλιείας κ. Μαρίας Δαμανάκη, η οποία αναφέρθηκε στις γραφειοκρατικές δυσκολίες εύρεσης χρηματοδότησης μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και στην αύξηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων στον τομέα της έρευνας και της καινοτομίας σ’ αντίθεση με τους υπόλοιπους τομείς, οι οποίοι υποχρηματοδοτούνται λόγω της σοβαρής οικονομικής κρίσης που πλήττει το σύνολο της ευρωπαϊκής «οικογένειας». Επιπλέον δεν παρέλειψε  να αναφερθεί και στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τον τίτλο «Blue Growth» (Γαλάζια Ανάπτυξη) και τις ευκαιρίες που μπορούν να ανοίξουν σε θέσεις εργασίας και για την Ελλάδα  μέχρι και το 2020.

Ακολούθησαν κατά σειρά οι ομιλίες του κ. Γιάννη Σγούρου, περιφερειάρχη Αττικής, του Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Μίχαλου, και του Προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), κ. Ανδρέα Ανδρεάδη. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε  μια σύντομη έρευνα για την νεανική/νεοφυή επιχειρηματικότητα με αναφορά και στην Ελλάδα δίνοντας μάλλον μια όχι και τόσο αισιόδοξη εικόνα σε θέματα χρηματοδότησης και περιβάλλοντος όπου κινούνται οι Έλλήνες επιχειρηματίες.

Με παρουσιαστή τον κ. Βασίλη Νικολόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Συνιδρυτή της εταιρείας Intelen, δόθηκε η σκυτάλη στους κριτές που έκριναν 10 συνολικά ελληνικές startups μετά από μια τρίλεπτη παρουσίαση. Αυτές ήταν:

  1. Sharemy3G: Μια startup που υπόσχεται να προσφέρει τη διεθνή περιαγωγή δεδομένων (international data roaming) σε προσιτές τιμές.
  2. LightBuzz: Φανταστείτε ότι επισκέπτεστε μία νέα πόλη ή μία έκθεση τέχνης. Με το Touring Machine που συστήνει η συγκεκριμένη startup χρησιμοποιείται ένας περιγραφικός μηχανισμός που ενισχύει την εμπειρία του επισκέπτη. Δεν υπάρχουν ενσωματωμένες πληροφορίες. Δημιουργείται δυναμικό περιεχόμενο για κάθε επισκέπτη, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά, την ηλικία και την ιστορία του.
  3. CITY OF ERRORS: Ένα διαδραστικό project που συνδυάζει το διαδίκτυο με το ντοκιμαντέρ, τη δημιουργία εφαρμογών smart-phone, το online gaming και τα social media και που ξεκινά καταγράφοντας τα προβλήματα της πόλης. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ. 
  4. Parking defenders: Μια startup που έρχεται να προσφέρει μια λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης  αξιοποιώντας την χωρητικότητα κενών θέσεων των υφιστάμενων χώρων στάθμευσης.
  5. Dealingers.com: Ένα online κατάστημα –  μία πλατφόρμα αντίστροφης δημοπρασίας, για αγορά των αγαπημένων  επώνυμων προϊόντων , σε τιμές φθηνότερες από την λιανική τους.
  6. Gnostix:  Μια πλατφόρμα  παρακολούθησης και καταγραφής (monitoring), ανάλυσης και αναφοράς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media), με ενσωματωμένα στοιχεία μάρκετινγκ.
  7. BIOTICA+: «Τηλεφωνικό κέντρο», προσαρμοσμένο στο διαδίκτυο για την παροχή υπηρεσιών ιατρικής συμβουλευτικής υψηλής ποιότητας
  8. Doctoranytime.gr: Μια πλατφόρμα όπου οι ασθενείς μπορούν να βρουν τον γιατρό της αρεσκείας τους και να κλείσουν ραντεβού μαζί του άμεσα και γρήγορα.
  9. Eleia – Born Where it All Began: Το παρθένο ελαιόλαδο Eleia  στην πεδιάδα των Λεχαινών, της Νότιας Ηλείας, από τον ελαιώνα στο τραπέζι του σπιτιού.
  10. IT is ART: Μία σειρά καινοτόμων εκπαιδευτικών παιχνιδιών της  Kinect που βοηθάει τα παιδιά με δυσπραξία και άλλες μαθησιακές δυσκολίες (LDs).

Νικητήρια αυλαία για τους Dealingers

Τις «καρδιές» του κοινού και των κριτών κέρδισε η startup που ακούει στο όνοma Dealingers.

To dealingers.com είναι ένα online κατάστημα –  μία πλατφόρμα αντίστροφης δημοπρασίας, για αγορά των αγαπημένων  επώνυμων προϊόντων , σε τιμές φθηνότερες από την λιανική τους. Πρόκειται για ένα δυναμικό σύστημα συνεχών εκπτώσεων το οποίο δημιουργήθηκε για να επιτρέπει στους χρήστες του να αποφασίζουν σε ποια έκπτωση θα αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Βασισμένο στο σύστημα της συνεχούς πτώσης τιμών, μπορούν να κάνουν μοναδικά deals με εκπτώσεις που αγγίζουν έως και το 100%.

Η άρτια παρουσίαση και η ομολογουμένως ολοκληρωμένη δουλειά που παρουσίασε η συγκεκριμένη ομάδα, τους έδωσαν εκτός από το πρώτο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 10.000 ευρώ και το βραβείο του κοινού το οποίο ψήφισε με sms την αγαπημένη του startup.Διπλή νίκη δηλαδή.

Eκτός από το παραπάνω χρηματικό έπαθλο, η συγκεριμένη ομάδα θα έχει την ευκαιρία να λάβει μέρος στο Gymnasium, το startup idea development πρόγραμμα της Metavallon ενώ θα λάβει και δώρα από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Vodafone. Το πρόγραμμα Gymnasium αποτελεί ένα πρόγραμμα που ολοκληρώνεται σε συνολικά οκτώ εντατικά εργαστήρια επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης δεξιοτήτων, με στόχο να βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να μετατρέψουν την ιδέα τους σε επιχειρηματική ευκαιρία και να αξιολογήσουν τη βιωσιμότητά της.

Σημειώνουμε ότι παράλληλα με την εκδήλωση στην Αθήνα δύο ελληνικές startups κατάφεραν και πέρασαν στον τελικό του διαγωνισμού Get in the Ring της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας στο Ρότερνταμ στις 14 Νοεμβρίου. Η πρώτη ελληνική startup ακούει στο όνομα i-kiosk και κέρδισε το βραβείο social media στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.  Το i-kiosk είναι ένα σύγχρονο λογισμικό διαχείρισης για καταστήματα λιανικής, όπως τα περίπτερα και τα mini-market, το οποίο κέρδισε και στον περσινό διαγωνισμό i-bank τεχνολογία και καινοτομία της Εθνικής Τράπεζας το πρώτο βραβείο.

Η δεύτερη ελληνική startup ακούει  στο όνομα Cookisto, μια online κοινότητα που δίνει την δυνατότητα σε όσους ψάχνουν υγιεινό μαγειρεμένο φαγητό να το βρουν κοντά στην περιοχή όπου βρίσκονται. Το Cookisto διαγωνίστηκε στο Ρότερνταμ ανάμεσα σε άλλες επτά ευρωπαϊκές startups. Τελικός νικητής αναδείχθηκε μια ιταλική startup, με το όνομα Risparmio Super η οποία δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να συγκρίνει και να επιλέγει τις πιο φθηνές τιμές στα σούπερμαρκετ.

Της Ελένης Νάτση

Πηγή φωτογραφίας: www.mscommgroup.com

 

 

 

SHARE