Η Kinemat νικήτρια του διαγωνισμού Imagine Cup της Microsoft

bankwars_imaginecup

Ολοκληρώθηκαν χθες οι ελληνικοί τελικοί του Παγκόσμιου Φοιτητικού Διαγωνισμού Imagine Cup της Microsoft  αναδεικνύοντας ως νικητή την ομάδα Kinemat η οποία θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον φετινό παγκόσμιο διαγωνισμό στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας που θα λάβει χώρα από τις 8 έως τις 11 Ιουλίου.

Σημειώνεται ότι το Imagine Cup θεωρείται ο μεγαλύτερος φοιτητικός διαγωνισμός καινοτομίας στον κόσμο, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Microsoft.

Στους ελληνικούς τελικούς που πραγματοποιήθηκαν χθες στα γραφεία του Κέντρου καινοτομίας της Microsoft στο Μαρούσι, παρουσιάστηκαν συνολικά δέκα ομάδες/ιδέες σε δύο διακριτές θεματικές- κατηγορίες:

  • World Citizenship. Ανάπτυξη εφαρμογών με «κοινωνική ευαισθησία» σε πεδία όπως η εκπαίδευση ή η υγειονομική περίθαλψη.
  • Innovation. Μέσω αυτής της κατηγορίας, ενθαρρύνεται η ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών για καταναλωτές, οι οποίες μπορεί να εισάγουν κάτι καινούριο στα κοινωνικά δίκτυα, στις online αγορές ή στην έρευνα.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την βράβευση τριών νικητών σε κάθε κατηγορία, καθώς και με την ανάδειξη του μεγάλου νικητή, που για φέτος είναι η ομάδα Kinemat.  Η συγκεριμένη ομάδα αποτελείται  από τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πειραιά Γεωργία Καλύβα, Γιώργο Μανωλτζά, Μιχάλη Νικολαΐδη και Κώστα Ντόκο. Μέντορας της ομάδας είναι ο Συμεών Ρετάλης, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Το project Kinematσυνδυάζει 1) τα εικονογραφημένα εκπαιδευτικά βιβλία που στοχεύουν στο να βοηθήσουν τα παιδιά μικρής ηλικίας (4-6 χρονών) να αποκτήσουν βασικές γνώσεις και δεξιότητες, 2) τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και 3) τις παιγνιώδεις δραστηριότητες των παιδιών με αντικείμενα όπως κύβους, τουβλάκια lego, κλπ. Έτσι η ομάδα Kinemat δημιουργεί διαδραστικά αφηγηματικά εκπαιδευτικά βιβλιο-παιχνίδια τα οποία παίζονται από παιδιά μικρής ηλικίας (4-6 χρονών) με φυσική αλληλεπίδραση χάρη στην κάμερα Kinect for windows της Microsoft και με τη χρήση αντικειμένων. Τα παιδιά διαβάζουν ένα διαδραστικό βιβλίο και καλούνται να ξετυλίξουν το νήμα της ιστορίας παίζοντας ατομικές και συνεργατικές δραστηριότητες είτε με τα χέρια και το σώμα είτε αξιοποιώντας αντικείμενα. Σε ένα τέτοιο τεχνολογικά υποστηριζόμενα εκπαιδευτικό περιβάλλον η ομάδα Kinemat επιδιώκει να ωθήσει τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο και να εμπλουτίσει την εκπαιδευτική διαδικασία με διασκεδαστικές, βιωματικές και συνάμα μαθησιακά αποτελεσματικές δραστηριότητες μέσω τεχνολογιών φυσικής αλληλεπίδρασης και επαυξημένης πραγματικότητας.

Στην κατηγορία WorldCitizenship, νικητές ήταν οι:

1η θέση: Ομάδα Kinemat με το projectKinemat

2η θέση: Ομάδα 4sense με το projecteasyLexia

3η θέση: Ομάδα Quarinos με το projectS.A.V.E.

Στην κατηγορία Innovation, νικητές ήταν οι:

1η θέση: Ομάδα Majestic με το projectMuseo

2η θέση: Ομάδα Vageli με το projectSCAINET

3η θέση: Ομάδα Pythais με το projectTubeR

Η κριτική επιτροπή που έκρινε τις ομάδες και τις ιδέες τους απαρτιζόταν από τους Ελένη Ραχανιώτου (Διευθύντρια Τεχνολογίας της Microsoft Ελλάς), Φώτη Δραγανίδη (Γενικός Διευθυντής του Κέντρου Καινοτομίας και Διευθυντής Ακαδημαϊκού Τομέα της Microsoft Ελλάς), Λεόντιο Χατζηλεοντιάδη (Αναπληρωτής Καθηγητής, τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, ΑΠΘ), Γιάννη Βλαχογιάννη (Ιδρυτής Bugsense), Γιώργο Κασσελάκη (Partner, Openfund), Λουκά Πιλίτση (Fund Manager, PJ Tech Catalyst Fund), Παναγιώτη Μαρκίδη (Δημοσιογράφος, Εφημερίδα Πρώτο Θέμα).

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το διαγωνισμό είναι διαθέσιμες στην ελληνική ιστοσελίδα του Imagine Cup www.imaginecup.gr, καθώς και στο επίσημο ελληνικό φόρουμ του διαγωνισμού http://studentguru.gr/p/imaginecup.aspx.

 Της Ελένης Νάτση 

SHARE