Η διαδικτυακή δημοπρασία έχει όνομα: Dealingers

Το 2010 δύο παιδικοί φίλοι, ο Ηλίας Παντελάκης και ο Jacko Carasso, “ρίχνουν” την εξής ιδέα στο τραπέζι: Τι θα γινόταν αν υπήρχε  μια πλατφόρμα online δημοπρασίας, όπου ο χρήστης θα μπορούσε να επιφέρει διαδοχικές μειώσεις στην τιμή λιανικής ενός προϊόντος, αγοράζοντας το φθηνότερα, οποιαδήποτε στιγμή;

Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα του dealingers.com, της startup που κατάφερε και βγήκε πρώτη τόσο στις προτιμήσεις του κοινού όσο και των κριτών στο κλείσιμο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας στις 16 Νοεμβρίου.

Όπως μας εξηγεί ο Ηλίας Παντελάκης: «Η αλήθεια είναι ότι η ιδέα του να ξεκινήσουμε κάτι δικό μας, μας “έτρωγε” εμένα και τον Jacko από τα σχολικά/φοιτητικά μας χρόνια. Προσωπικά έχοντας εμπειρία στο κομμάτι του Μάρκετινγκ και ο Jacko στον χώρο του εμπορίου, παντρέψαμε τις γνώσεις μας και συζητήσαμε ποιά πραγματική ανάγκη της αγοράς θα μπορούσαμε επιχειρηματικά να καλύψουμε. Τότε, πίσω στο 2010, παρατηρήσαμε ότι στην Αμερική άνθιζε το φαινόμενο των λεγόμενων penny auctions (διαδικτυακών δημοπρασιών της πένας), όπου η τιμή εκκίνησης ενός προϊόντος ξεκινούσε από μηδενική και σταδιακά ανέβαινε, έχοντας όμως ορισμένα περιοριστικά στοιχεία για τον χρήστη (συγκεριμένο χρόνο όπου θα μπορούσε να θέσει τιμή δημοπρασίας κοκ). Τότε σκεφτήκαμε την ιδέα του dealingers, ήτοι μιας πλατφόρμας αντίστροφης δημοπρασίας για αγορά των αγαπημένων  επώνυμων προϊόντων, σε τιμές φθηνότερες από την λιανική τους.»

Το dealingers.com αποτελεί ουσιαστικά ένα online κατάστημα που ενσωματώνει ένα δυναμικό σύστημα συνεχών εκπτώσεων για να επιτρέπει στους χρήστες του να αποφασίζουν σε ποια έκπτωση θα αγοράσουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει. Βασισμένο στο σύστημα της συνεχούς πτώσης τιμών, θεωρητικά μπορούν να κάνουν μοναδικά deals με εκπτώσεις που αγγίζουν έως και το 100%.

Σύμφωνα με τον Ηλία Παντελάκη, με την συμβολή του προγραμματιστή Γιώργου Μίσκου και ενός web designer,  η δοκιμαστική version (beta version) του  σάϊτ  βγήκε στον αέρα μόλις στις αρχές του 2012. «Η αλήθεια είναι ότι χρειαστήκαμε πιο πριν ένα χρονικό διάστημα περίπου 6-7 μηνών για να λύσουμε τα νομικά και διαδικαστικά ζητήματα της εταιρείας. Ψάχναμε να βρούμε ένα συγκεριμένο νόμο-πλαίσιο για το παίγνιο, τον τζόγο και γενικά το τυχερό παιχνίδι ώστε να μην έχουμε προβλήματα στο μέλλον. Τελικά καταλήξαμε στην…Μάλτα, όπου ιδρύσαμε και την εταιρεία μας.»

Και με την χρηματοδότηση; «Ξεκινήσαμε με ίδια κεφάλαια και πρόσφατα εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση από δύο ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι προέρχονται ο ένας από τον εφοπλιστικό χώρο και ο άλλος από τον χώρο του εμπορίου» μας λέει χαρακτηριστικά ο Ηλίας Παντελάκης.

Στην σχετική μας ερώτηση το πόσο δύσκολη είναι τελικά η πρόσβαση σε χρηματοδότηση σήμερα και ειδικά στην Ελλάδα, ο Ηλίας μας απαντά:

«Σαφώς και είναι δύσκολη. Αντιστρέφοντας όμως λίγο την οπτική γωνία της ίδιας της ερώτησης, μια πολύ καλή ομάδα, με μια πολύ καλή  ιδέα που μπορεί να ανοιχθεί και σε αγορές του εξωτερικού και η οποία δίνει λύση σε ένα πραγματικό πρόβλημα, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητές της για χρηματοδότηση. Και σ’ αυτό το σημείο,θα ήθελα να αναφέρω ότι τα κατάλληλα λεφτά από τους κατάλληλους ανθρώπους (smart money) βοηθούν σημαντικά μια startup. Ειδικά, οι κατάλληλοι ιδιώτες επενδυτές δεν σου δίνουν μόνο χρήματα, αλλά προσβαση στο δίκτυο επαφών τους και φυσικά πολύτιμες συμβουλές».

Πάντως, η συγκεκριμένη startup φαίνεται να τα έχει καταφέρει μια χαρά μέχρις στιγμής αφού μετά από ένα δοκιμαστικό εξάμηνο, από τον Οκτώβριο του 2012 μέχρι και σήμερα, έχουν καταγραφεί 4000 χρήστες του σάϊτ, πώληση ενός προϊόντος την εβδομάδα και εκπτώσεις της τάξεως 30%- 60%».

Όπως μας εξηγεί ο Ηλίας Παντελάκης, αυτή την στιγμή πωλούνται μέσω του dealingers.com μόνο τρία προϊόντα, το οποίο επελέγη σκόπιμα από τους δημιουργούς του για να μπορεί να έχει ο χρήστης σ’ αυτή την φάση καλύτερη και πιο συγκεντρωμένη εμπειρία από την λειτουργία της πλατφόρμας. Στο εγγύς μέλλον η ομάδα θα αυξήσει τα προϊόντα της ενώ σχεδιάζεται το λανσάρισμα στην αγορά της Γερμανίας.

Μετά θα ακολουθήσει και το σημαντικό άνοιγμα στην μεγάλη αγορά της Αμερικής, το οποίο για να καταστεί εφικτό, θα πρέπει να εξασφαλιστεί και η ανάλογου μεγέθους χρηματοδότηση. Όπως μας εξηγεί: «Το να ξεχωρίσεις, ως startup στην Αμερική, ιδίως στο κομμάτι του e-commerce που δραστηριοποιούμαστε εμείς δεν είναι εύκολο. Υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός. Γνωρίζοντας αυτό, στόχος μας είναι όταν πάμε στην Αμερική να έχουμε παρουσιάσει σημαντική δουλειά από το αντίστοιχο λανσάρισμά μας τόσο στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία. Αν καταφέρει κάποιος να λάβει χρηματοδότηση από την Αμερική, σαφώς είναι καλύτερο σε οικονομικούς όρους για την εταιρεία του, αλλά λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού, αυτό δεν είναι πάντα εύκολο.Αντιθέτως, στην Ελλάδα με βάση τον μικρότερο ανταγωνισμό, μια πολύ δυνατή startup, μπορεί στο τέλος να τα καταφέρει και να βρει χρηματοδότηση».

Επιπλέον, μπαίνοντας δυναμικά στο παιχνίδι, η ομάδα της dealingers, έχει κάνει αίτηση για να δίνει δεκτή στο πρόγραμμα συμβουλευτικής και χρηματοδότητης της Endeavor, ενός διεθνούς δικτύου προώθησης και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, που άνοιξε τα γραφεία του και στην Ελλάδα μόλις τον Σεπτέμβριο του 2012.

Της Ελένης Νάτση

SHARE