Επένδυση 15 εκατ. δολλαρίων στην ελληνική Persado

bankwars_persado_upstream_photo

Η Persado, μια νέα εταιρεία που γεννήθηκε στους κόλπους της Upstream γίνεται η πρώτη ελληνική εταιρεία στην οποία επενδύει η Bain Capital Ventures της αμερικανικής Bain Capital, μία από τις κορυφαίες επενδυτικές εταιρείες παγκοσμίως.

Η Persado εξασφάλισε 15 εκατ. δολάρια στον πρώτο γύρο χρηματοδότησης, με κύριο συμμέτοχο την Bain Capital Ventures (14 εκατ. δολ.) ενώ στον γύρο συμμετείχε επίσης και η TL Capitol (1 εκατ.δολ).

Η παραπάνω είδηση είναι  ιδιαιτέρως σημαντική για τους εξής  λόγους:

  • Για πρώτη φορά η Bain Capital επενδύει σε ελληνική εταιρεία
  • Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί εξαίρεση για την μεγάλη επενδυτική φίρμα με δεδομένο ότι το 98% των επενδύσεών της πραγματοποιούνται στις ΗΠΑ κι όχι στην Ευρώπη
  • Η Persado που αποτελεί spin out εταιρεία της γνωστής Upstream σε σχετική της ανακοίνωση δήλωσε ότι τα χρήματα θα δαπανηθούν μεταξύ άλλων στη σημαντική διεύρυνση της ομάδας στελεχών στην Ελλάδα, καθώς οι περισσότερες προσλήψεις θα γίνουν στην χώρα. Επιπλέον, η χρηματοδότηση θα απορροφηθεί στην επέκταση των τμημάτων πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρείας, για τον διπλασιασμό των επενδύσεών της σε έρευνα και ανάπτυξη και για την δημιουργία νέων κεντρικών γραφείων στην Νέα Υόρκη.

H ιστορία

Η Upstream ξεκινώντας τη δραστηριότητά της το 2001 ήταν από τις πρώτες εταιρείες που διέκριναν τις δυνατότητες του κινητού τηλεφώνου ως διαφημιστικού μέσου και οι οποίες παρήγαγαν διεθνούς εμβέλειας καμπάνιες στον τομέα του mobile marketing. Σήμερα η Upstream είναι ένας παγκόσμιος ηγέτης στο χώρο των τεχνολογικών εφαρμογών mobile marketing (mobile marketing solutions), μία από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου στο συγκεκριμένο τομέα. Συνολικά, έχει υλοποιήσει 160.000 καμπάνιες σε 40 διαφορετικές χώρες, με τελικούς αποδέκτες πάνω από 500 εκατομμύρια καταναλωτές. Η Upstream διαθέτει σήμερα γραφεία στην Αθήνα, το Λονδίνο, τη Ρώμη, το Ρίο ντε Τζανέιρο, το Βουκουρέστι, το Ντουμπάι και το Ρέντγουντ Σίτι στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνια.

Η Persado αποτελεί γέννημα θρέμμα της Upstream (spin out εταιρεία). Ιδρύθηκε και διευθύνεται από τον τον Άλεξ Βρατσκίδη, ιδρυτή και πρώην CEO της Upstream. Μέλος του ΔΣ και κύριος μέτοχος της εταιρείας (μαζί με τον Άλεξ Βρατσκίδη και την Bain Capital) είναι ο πρόεδρος και έτερος ιδρυτής της Upstream, Μάρκος Βερέμης. Μέχρι σήμερα 34 εκατ. δολλάρια έχουν επενδυθεί συνολικά στην Persado, με την Upstream να έχει επενδύσει περίπου 19 εκατ. δολλάρια μεταξύ 2010 και 2012. Η εταιρεία, αποσπάσθηκε στα τέλη του 2012 από την Upstream, ίδρυσε την έδρα της στο Ηνωμένο Βασίλειο, και έλαβε χρηματοδότηση 15 εκατ. δολλαρίων. Στον τωρινό τελευταίο  γύρο χρηματοδότησης έλαβε το ποσό των 15 εκατ. δολλαρίων με κύρια συμμετοχή της Bain Capital.

Μάρκετινγκ πειθούς: O νέος γενναίος κόσμος του ψηφιακού μάρκετινγκ

Η Persado, που ξεκίνησε ως project της Upstream δραστηριοποιείται στο λεγόμενο μάρκετινγκ πειθούς (persuasion marketing). Στην πράξη το μάρκετινγκ πειθούς λειτουργεί ως εξής: μια εταιρεία που θέλει να προωθήσει το προϊόν/υπηρεσία της δημιουργεί μια διαφήμιση σε μορφή κειμένου (email, SMS κοκ): το διαφημιστικό κομμάτι –περιεχόμενο σαρώνεται από ειδικούς αλγορίθμους της Persado οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί κατάλληλα για να αναδείξουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία θα κάνουν τις διαφημίσεις περισσότερο ελκυστικές  για να κρατήσουν το ενδιαφέρον του  καταναλωτή ή να τον κάνουν δράσει σύμφωνα με το στόχο της διαφήμισης.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Α. Βρατσκίδης: “Δουλεύοντας με τους επικεφαλής μάρκετινγκ πελατών από πέντε ηπείρους με απήχηση σε πάνω από 1 δισ. καταναλωτές,απογοητεύτηκα αρκετά από τους περιορισμούς των παλιών μεθόδων πειθούς του καταναλωτή να δράσει. Αυτό που προσφέρουμε είναι ένας τρόπος να πουλήσεις με τη χρήση της τεχνολογίας και της επιστήμης. Η τεχνολογία της Persado είναι μία καινοτόμος εφαρμογή των μαθηματικών στα συναισθήματα, στα προϊόντα και στη γλώσσα. Εκεί που οι άλλοι βλέπουν προτάσεις και φράσεις που συνθέτουν μια προσφορά, είμαστε οι μοναδικοί που βλέπουμε πολυδιάστατους χώρους που μπορούν να διερευνηθούν αποτελεσματικά. Είμαστε ενθουσιασμένοι που με τη  επίτευξη του κύκλου χρηματοδότησης, μας δίνεται η ευκαιρία να φέρουμε αυτή την καινοτομία πιο κοντά σε μια ευρύτερη αγορά πελατών του ψηφιακού μάρκετινγκ”.

Την ίδια γνώμη φαίνεται να έχει και ο Deepak Sindwani, partner της Bain Capital Ventures ο οποίος σε σχετική του δήλωση ανέφερε ότι: “Με δεδομένο ότι η δημιουργία αποτελεσματικών διαφημιστικών μηνυμάτων αποτελεί το μεγάλο στοίχημα σήμερα είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεργασθούμε με την Persado για να ‘κυνηγήσουμε’ αυτήν την τεράστια ευκαιρία στον τομέα του μάρκετινγκ και να ‘χτίσουμε’ την επόμενη σπουδαία εταιρεία του online μάρκετινγκ. Η Persado λύνει μια σειρά προβλημάτων στην επίδραση των διαφημιστικών μηνυμάτων στον καταναλωτή  χρησιμοποιώντας εξελιγμένους αλγορίθμους και  λογισμικό.”

Της Ελένης Νάτση 

 

SHARE