Επένδυση 126.657 ευρώ στην ελληνική startup USEUM

bankwars_useum

H Φωτεινή Βαλεοντή, ιδρύτρια του USEUM ανακοινώνει στο Λονδίνο την χρηματοδότηση ύψους 126.657 ευρώ.

To USEUM, που κατέκτησε την πρώτη θέση στο προηγούμενο Athens Startup Weekend, ανακοίνωσε επίσημα την λήψη χρηματοδότησης ύψους 110,000 αγγλικών λιρών (126,657 ευρώ), με την αξία της εταιρίας να εκτιμάται περίπου στα 1.150.000 ευρώ.

ΤΟ USEUM, που αποτελεί μια οιονεί “wikipedia στον χώρο της τέχνης”, ξεκίνησε και συνεχίζει να είναι το θέμα του διδακτορικού της ιδρύτριας του Φωτεινής Βαλεοντή στο Πανεπιστήμιο UCL στο Λονδίνο.

«Ξεκινώντας το διδακτορικό μου τον Οκτώβριο του 2011 στον τομέα της επαυξημένης πραγματικότητας και της πολιτιστικής κληρονομιάς, κάποια στιγμή τον Δεκέμβριο άρχισα να εστιάζω σε συνεννόηση με τον επιβλέποντα καθηγητή μου στην δημιουργία μιας wikipedia στον χώρο της τέχνης. Έτσι προέκυψε η ιδέα του USEUM κι άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά – μετά την συμμετοχή μου στο Athens Startup Weekend Athens τον Φεβρουάριο του 2012 κι αφού βγήκαμε νικητές, αποφάσισα με την ενεργή παρότρυνση και του UCL Advances, του γραφείου επιχειρηματικότητας του UCL, να κάνω την ιδέα μου startup. Έτσι το USEUM έγινε εταιρία με έδρα την Αγγλία κι όλα πήραν τον δρόμο τους.» λέει χαρακτηριστικά η 24χρονη  ιδρύτρια του Φωτεινή Βαλεοντή.

Στην παρούσα φάση, το USEUM λανσαρίστηκε επίσημα την προηγούμενη Δευτέρα και μετά την πρόσφατη χρηματοδότηση «ανοίγει» φτερά για την μελλοντική του ανάπτυξη.

Τι είναι το USEUM

Σύμφωνα με την αγγλική ορολογία, το USEUΜ αποτελεί ένα go-to website για την τέχνη. Επί της ουσίας του είναι μια web πλατφόρμα, ένα κοινωνικό δίκτυο όπου καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης ανεβάζουν τα έργα τους. Οι χρήστες-λάτρεις της (σύγχρονης) τέχνης έχουν την δυνατότητα να σχολιάζουν, να βαθμολογούν αλλά και οι ίδιοι να εμπλουτίζουν το προφίλ του αγαπημένου τους καλλιτέχνη με δικά του έργα  (της αρεσκείας τους) που δεν έχουν “ανέβει” από τον ίδιο τον καλλιτέχνη στο USEUM.

To USEUM, ως μια πλατφόρμα συνεργατικής δημιουργίας (crowd-sourced platform for art) δίνει όλες τις παραπάνω δυνατότητες στον χρήστη, ο οποίος ανάλογα με τον βαθμό ενασχόλησης του (engagement) και την συχνότητα σχολιασμού – τεκμηρίωσης με ετικέτες (tagging) στα έργα  που βλέπει στο USEUM μπορεί να κερδίζει πόντους- παράσημα (game mechanics) και να γίνεται ο ίδιος συνδημιουργός του ψηφιακού προφίλ ενός καλλιτέχνη.

Επιπλέον, ο χρήστης μπορεί να φτιάξει την δικιά του προσωπική συλλογή από αγαπημένα έργα τέχνης, να την μοιραστεί με τους φίλους του και να ακολουθήσει την αγαπημένη του συλλογή (βλ. για παράδειγμα εδώ)

Σύμφωνα με την ιδρύτρια του USEUM, Φωτεινή Βαλεοντή τον Απρίλιο αναμένεται να δημιουργηθούν το USEUM Gift shop και μια εξειδικευμένη εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας για κινητά τηλέφωνα.

Στο πλαίσιο του USEUM Gift shop, οι καλλιτέχνες θα έχουν την δυνατότητα να φτιάχνουν τσάντες, θήκες για iPhone κι άλλα δώρα στα οποία θα απεικονίζουν τα έργα τους, με δυνατότητα να τα πουλήσουν μέσω της πλατφόρμας του USEUM  παίρνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο από την πώληση.

Σ’ ότι αφορά στην εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, αυτό θα αποτελεί μια επιπλέον προσθήκη, αφού θα δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να βλέπει μέσω της οθόνης του κινητού του τηλεφώνου «ζωντανά» τα αγαπημένα του έργα τέχνης.

Στην σημερινή του μορφή στο USEUM εκτίθενται  συνολικά 4.279 έργα σύγχρονης τέχνης 332 καλλιτεχνών από 68 χώρες παγκοσμίως.

Της Ελένης Νάτση

 

SHARE