ΕΛΠΕ: Δεν υπάρχει έκτακτο σχέδιο για τα καύσιμα – Λαφαζάνης: Αποκυήματα νοσηρής φαντασίας

ELPE NEO(upd)Η διασφάλιση επάρκειας καυσίμων πέραν των 90 ημερών που προβλέπει ο νόμος και η σχετική Κοινοτική Οδηγία αποτελεί πάγια τακτική των Ελληνικών Πετρελαίων, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Γρηγόρης Στεργιούλης, σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα.

«Καμία εταιρία δεν προγραμματίζει μόνο για τους επόμενους τρεις μήνες», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Στεργιούλης.

Η τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας, ικανών να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας για διάστημα 90 ημερών είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες της ΕΕ με βάση Κοινοτική Οδηγία. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Στεργιούλη ο οποίος βρίσκεται στην Αγία Πετρούπολη στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα αποτελεί πάγια τακτική των ΕΛΠΕ να κατέχουν συμβόλαια μελλοντικής παράδοσης πετρελαίου, πέραν των τριών μηνών.

Τέλος, η πρακτική της εισαγωγής αργού έναντι πληρωμής με έτοιμα προϊόντα αντί για ρευστό, δεν είναι μηχανισμός που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα αλλά έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς σε περιπτώσεις έλλειψης ρευστότητας.

Ο κ. Στεργιούλης τονίζει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα επάρκειας καυσίμων και ότι το διυλιστήριο Ασπροπύργου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης (στο πλαίσιο των οποίων συνέβη το τραγικό δυστύχημα με τέσσερις νεκρούς εργαζόμενους), σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία.

Π. Λαφαζάνης: Αποκύημα φαντασίας 

«Με έκπληξη άκουσα από την Πετρούπολη ότι δημοσίευμα κάνει λόγο για δήθεν εντολή δική μου που αφορά σχέδιο έκτακτης ανάγκης στα Ελληνικά Πετρέλαια», επισημαίνει σε δήλωσή του ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης με αφορμή σχετικό δημοσίευμα.

«Τα περί εντολής συνιστούν αποκυήματα νοσηρής φαντασίας», τονίζει ο υπουργός και προσθέτει: «Τα ΕΛΠΕ έχουν πάγια τακτική λειτουργίας η οποία προβλέπει ακριβώς το ύψος των αποθεμάτων και την πρακτική παραγγελιών για την προμήθεια. Αυτή η πρακτική δεν έχει αλλάξει σε τίποτα. Οτιδήποτε άλλο αποβλέπει στην τρομοκράτηση του ελληνικού λαού με μυθοπλασίες που υπηρετούν απαράδεκτες σκοπιμότητες».

Σχετικές δηλώσεις έκανε νωρίτερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Γρηγόρης Στεργιούλης, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι η διασφάλιση επάρκειας καυσίμων πέραν των 90 ημερών που προβλέπει ο νόμος και η σχετική Κοινοτική Οδηγία αποτελεί πάγια τακτική των Ελληνικών Πετρελαίων, και ότι «καμία εταιρία δεν προγραμματίζει μόνο για τους επόμενους τρεις μήνες».

Το δημοσίευμα των Νέων

Έκτακτο σχέδιο επάρκειας σε καύσιμα για περίοδο εννέα μηνών σε περίπτωση ρήξης και Grexit «βλέπει» η εφημερίδα τα Νέα. Το σενάριο το οποίο φέρνει σε αποκλειστικό της ρεπορτάζ η εφημερίδα, επικαλούμενη ωστόσο πηγές των Ελληνικών Πετρελαίων, έρχεται σε συνέχεια των σεναρίων για capital control, ενδεχόμενη ασυμφωνία με τους πιστωτές και ατύχημα που θα οδηγούσε τη χώρα εκτός νομισματικής ένωσης.

Σύμφωνα με το επίμαχο ρεπορτάζ, δείγμα της σοβαρότητας της κατάστασης στις διαπραγματεύσεις, αποτελεί η εντολή του υπουργού ΠΑΠΕΝ, Παναγιώτη Λαφαζάνη, στα διυλιστήρια να εκπονήσουν ειδικό σχέδιο εκτάκτου ανάγκης, ώστε να είναι προετοιμασμένα για τον ασφαλή εφοδιασμό της χώρας σε περίπτωση εξόδου από την Ευρωζώνη.

Το πλάνο των Ελληνικών Πετρελαίων σύμφωνα με τα Νέα κλιμακώνεται σε τρία στάδια. Σε πρώτη φάση θα χρησιμοποιηθούν τα στρατηγικά αποθέματα της χώρας διάρκειας τριών μηνών.

Σε δεύτερη φάση τα διυλιστήρια θα διοχετεύσουν στην αγορά ποσότητες από μελλοντικά συμβόλαια πετρελαίου, διάρκειας άλλων τριών μηνών, ενώ σε τρίτη φάση τα ΕΛΠΕ θα αγοράσουν αργό και θα αποπληρώνουν τους προμηθευτές τους όχι σε χρήμα αλλά σε ισοδύναμης αξίας προϊόντα τα οποία θα διυλίζουν τα ίδια.

Το πλάνο, που βασίζεται σε ανώνυμες πληροφορίες, προβλέπει ότι η χώρα θα έχει σίγουρα καύσιμα καταρχήν για έξι μήνες και εφόσον τα πράγματα χειροτερέψουν για τουλάχιστον ακόμα τρεις μήνες.

Ανεξάρτητα πάντως από τον επιχειρηματικό σχεδιασμό των ΕΛΠΕ, το κράτος έχει πάντα στα χέρια του έναν ειδικό νόμο με σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για την αντιμετώπιση κρίσεων εφοδιασμού, που περιλαμβάνει συγκεκριμένους περιορισμούς ως προς την κυκλοφορία οχημάτων και κατανάλωσης καυσίμων για την εξοικονόμηση ενέργειας.

SHARE