ΕΖΑ: Τα επόμενα βήματα της ζυθοποιίας – Συνέντευξη του Α.Συριανού

 

 

Νέο σχήμα με ελληνικά brand names μπίρας και αναψυκτικώνΤα επόμενα βήματα της  ΕΖΑπρότυπος ελληνική ζυθοποιία, αναλύει  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αθανάσιος Συριανός. Σύμφωνα με τον κ. Συριανό η συμμετοχή των εξαγωγών στις συνολικές πωλήσεις των σημάτων της εταιρείας ξεπερνάει το 10%. Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα για το τρέχον έτος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος προβλέπει αύξηση κατά 30% στα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) έναντι του 2014.

 

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 

– Πόσα χρόνια δραστηριοποιείστε στην ελληνική αγορά και ποια η εμπειρία που έχετε αποκομίσει αυτό το διάστημα;

 

– Η εταιρεία γιόρτασε πέρυσι 25 χρόνια λειτουργίας, με ιδιόκτητο εργοστάσιο στην Αταλάντη Φθιώτιδας, υψηλού παραγωγικού δυναμικού, προσφέροντας εξειδικευμένες θέσεις εργασίας σε περισσότερους από 100 εργαζομένους. Χαρακτηριστικό της εzα πρότυπος ελληνικής ζυθοποιίας είναι ότι από πολυεθνική ετιαρεία έγινε ελληνική το 2003, μετά την εξαγορά από την οικογένεια Συριανού των μετοχών από την πολυεθυνική ετιαρεία Lowenbrau.

Η εzα πρότυπος ελληνική ζυθοποιία προχώρησε το 2013 σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό καθεστώς, της DAMMA HOLDINGS S.A. (επενδυτική εταιρία Δημήτριου Δασκαλόπουλου). Με την αύξηση κεφαλαίου η διοίκηση της εταιρείας σηματοδότησε τη δέσμευσή της στην υλοποίηση μιας φιλόδοξης αλλά και ρεαλιστικής στρατηγικής ανάπτυξης με βασικό όραμα τη συγκέντρωση ελληνικών brand names από τον ευρύτερο κλάδο του ζύθου, των αναψυκτικών και του εμφιαλωμένου νερού σ’ ένα κοινό μετοχικό σχήμα και με στόχο τη διακριτή παρουσία του στην ελληνική και στις ξένες αγορές.

Πιστεύουμε στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας και στον εξαγωγικό επαναπροσανατολισμό της βιομηχανικής παραγωγής της χώρας μας και υλοποιούμε μια στρατηγική καταξίωσης στην αγορά μπύρας με στόχο τη δίερυνση του μεριδίου και της κερδοφορίας μας, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας μας.

Το όραμα αυτό το μοιράζονται και το υλοποιούν με συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο τα ικανά στελέχη και το ανθρώπινο δυναμικό μας. Πιστεύουμε στην άλλη Ελλάδα, την Ελλάδα της εργασίας, της δημιουργικότητας, της ανάπτυξης, της επιτυχίας.

 

agora-i

 

– Ποια brands διαθέτετε στην αγορά και πού έχετε διανομή;

 

– Η εzα πρότυπος ελληνική ζυθοποιία ακολουθεί στρατηγική ανάπτυξης πολλαπλών σημάτων, συμμετέχοντας στις υποκατηγορίες της αγοράς μπύρας, επενδύοντας και αναπτύσσοντας ιδιόκτητα σήματα.

Στο σύγχρονο εργοστάσιο ζύθου της Αταλάντης παράγουμε τέσσερεις εξαιρετικές μπύρας, την Pils Hellas, την Berlin Premium Lager, την BLUE island και την εζα ζ premium pilsener, η οποία κατέχει εξέχουσα θέση στην κατηγορία των premium pilsener μπυρών και αποτελεί τη μόνη ελληνική εναλλακτική πρόταση έως σήμερα με αδιαφιλονίκητα ποιοτικά και οργανοληπτικά χαρακτηριστικά. Τα προϊόντα μας διατίθενται πανελλαδικά στη ζεστή (αλυσίδες super market και σημεία μικρής λιανικής) και κρύα αγορά(HORECA). H εταιρεία μας διακρίνεται στην μπύρα από βαρέλι διαθέτοντας σε παραπάνω από 2.000 σημεία τον απαραίτητο εξοπλισμό ψύξης, και παρέχοντας τεχνολογική υποστήριξη συντήρησης με εξειδικευμένο Τμήμα Ψυκτικών διασφαλίζουμε την ποιότητα των προϊόντων μας σε όλα τα στάδια παραγωγής και διάθεσης, με πάθος και μεράκι, επιδιώκοντας να προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία απόλαυσης του καταναλωτή στο ποτήρι του.

 

– Πραγματοποιείτε εξαγωγές; Σε ποιες χώρες και τι ποσοστό αντιπροσωπεύουν στο σύνολο των πωλήσεων;

 

– Υλοποιούμε μια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης των σημάτων μας σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού και παραγωγής νέων προϊόντων που απευθύνονται σε νέες αγορές, όπως στον γειτονικό αραβικό χώρο. Σήμερα έχουμε επιτυχημένη παρουσία σε γειτονικές χώρες της κεντρικής και ανατολικής Μεσογείου, με πιο σημαντικές αγορές της Κύπρου, του Ισραήλ, της Ιταλίας και της Αλβανίας. Επιπλέον, αναπτύσσουμε τις αγορές των ΗΠΑ, και της Αυστραλίας. Η συμμετοχή των εξαγωγών στις συνολικές πωλήσεις των σημάτων μας ξεπερνάει το 10%, ποσοστό που πιστεύουμε ότι μπορεί να διευρυνθεί με εντατικοποίηση της ανάπτυξης δικτύων σε νέες χώρες εξαγωγών, αλλά και καινοτόμων προϊόντων που να καλύπτουν τις ανάγκες των αγορών-στόχων, για παράδειγμα τα μη αλκοολούχα ποτά, όπως το νέο προϊόν με βάση τη βύνη που διαθέτουμε, την BLUE island Pear Delight, με 0% αλκοόλ και ελεύθερο γλουτένης.

 

 

– Εστιάζετε περισσότερο στην εγχώρια ή στη διεθνή αγορά;

 

– Στην ελληνική αγορά επενδύουμε στην ανάπτυξη των σημάτων μας στηριζόμενοι στην καινοτομία, στην πολύχρονη ασυναγώνιστη εμπειρία μας στην παραγωγή προϊόντων εξαιρετικής ποιότητας και στην επικοινωνία των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κάθε σήματος, διαφημίζοντάς τα ανταγωνιστικά στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στα υπόλοιπα μέσα και στα τελικά σημεία διάθεσής τους. Στη διεθνή αγορά, με συντονισμένες ενέργειες αναπτυσσόμαστε με επιτυχία σε χώρες όπου η ελληνική ομογένεια έχει σημαντική παρουσία, αλλά και πέραν αυτού επιδιώκουμε να εδραιώσουμε εξέχουσα θέση στο παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό, όπως με την BLUE island, εκτιμώντας ότι η ελληνική μπύρα μπορεί να καταστεί πρεσβευτής της εικόνας της Ελλάδος, γι’ αυτό χρησιμοποιούμε το σλόγκαν Destination Fun, παραπέμποντας στον παγκόσμια αναγνωρίσιμο τουρισμό της χώρας μας.

 

Σημαντικό πρόγραμμα επενδύσεων

 

– Εκτιμάτε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης των αμιγώς ελληνικών βιομηχανιών έναντι των πολυεθνικών στην Ελλάδα; Στο πλαίσιο αυτό, έχετε υλοποιήσει ή σχεδιάζετε κάποια επένδυση;

 

– Πιστεύουμε ότι είμαστε σε θέση να διευρύνουμε τις πωλήσεις μας στην χώρα μας, γι’ αυτόν το λόγον πραγματοποιηούμε σημαντικές επενδύσεις Η εταιρεία μας πραγματοποιεί σημαντικό πρόγραμμα επενδύσεων βιομηχανικού εξοπλισμού και ανάπτυξης αναγνωρισιμότητας των μαρκών της, βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών στα δίκτυα διανομής χονδρεμπορίου ποτών και στις οργανωμένες αλυσίδες λιανικής πώλησης. Συγκεκριμένα, πραγματοποιούμε επένδυση εκσυγκχρονισμού της γραμμής συσκευασίας κουτιών και διεύρυνση των παραγωγικών μας ικανοτήτων σε αναψυκτικά και μη αλκοολούχα προϊόντα με βάση τη βύνη.

Στον εμπορικό τομέα ενισχύσαμε τη δύναμη του τμήματος πωλήσεών μας, εξυπηρέτησης πελατών και παρεχόμενων υπηρεσιών σε βαρελίσια μπύρα, ενώ έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται ένα δυναμικό πρόγραμμα επικοινωνίας το οποίο περιλαμβάνει την τηλεοπτική προβολή των σημάτων μας Pils Hellas και εζα ζ premium pilsener, καθώς και σύγχρονες ενέργειες στα σημεία πώλησης με στόχο τη σημαντική αύξηση του μεριδίου μας σε όλα τα δίκτυα διανομής.

 

– Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την ανάπτυξη των αμιγώς ελληνικών βιομηχανιών; και σε τι βαθμό;

 

– Υπάρχουν δυνατότητες στην ελληνική οικονομία και στην επανάκαμψή της μέσα από τη δραστηριοποίηση των επιχειρηματιών του τόπου. Γι’ αυτόν τον λόγο προβαίνουμε σε επενδύσεις, ανάπτυξη νέων προϊόντων και επενδύσεις στη διαφήμιση, διαφοροποιώντας την εταιρεία μας έναντι των ανταγωνιστών. Για τη χρηματοδότηση των επενδύσεών μας εξασφαλίσαμε, πέραν των ιδίων πόρων, τη χρηματοδότηση τμήματος της επένδυσης με την εγγύηση εξαγωγικών πιστώσεων του Γερμανικού Δημοσίου.

Οι προϊοντικές μας προτάσεις ανταποκρίνονται σε καταναλωτικές ανάγκες για τις όποιες η αγορά αναζητεί λύσεις πέραν των περιορισμών που επιβάλλουν οι πολυεθνικοί ανταγωνιστές μας που δραστηριοποιούνται με αφύσικα μεγάλο μερίδιο αγοράς στη χώρα μας.

 

– Ενδέχεται να λανσάρετε κάποιο νέο προϊόν;

 

– Το 2015 η εzα εισάγει στην ελληνική αγορά πέντε νέα καινοτόμα προϊόντα. Τρία από τα νέα προϊόντα λανσάρονται κάτω από τη μάρκα BLUE island, το πρώτο προαναφέρθηκε παραπάνω (Pear Delight), τα άλλα έχουν απαράμιλλη γεύση φρούτων, σε αρμονικό συνδυασμό με την μπύρα μας. Χαρακτηριστικό τους η χαμηλή περιεκτικότατα σε θερμίδες και η ελαφρά γλυκύτητά τους. Εισάγουμε στην αγορά, κάτω από το σήμα Οdyssey, μια σειρά ειδικών προϊόντων μικροζυθοποιίας, την Odyssey White/Blanche και την OdysseyRed. Δύο προϊόντα τα οποία συνδυάζονται ιδανικά με θαλασσινά, τυριά και εκλεπτυσμένα κρέατα της ελληνικής διατροφής.

 

– Πώς διαμορφώνονται τα οικονομικά σας μεγέθη και ποιες οι προβλέψεις σας για το 2015;

 

– Η εταιρεία έχει έναν σταθερό ρυθμό ανάπτυξης των οικονομικών μεγεθών από το 2011 μέχρι σήμερα, παρά το αρνητικό περιβάλλον λόγω της κρίσης. Για το 2015 προβλέπεται αύξηση κατά 30% στα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) έναντι του 2014.

 

 

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook