Δυναμική συμμετοχή της Ελλάδας στο φετινό Mobile World Congress – Ποιές startups πήραν μέρος

IMAG0247

Σοβούσης της οικονομικής κρίσης, η Ελλάδα είχε φέτος την δική της εθνική «γωνία» στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση στον χώρο των κινητών εφαρμογών και της ψηφιακής επικοινωνίας. Ο λόγος για το Mobile World Congress  που έλαβε χώρα στη Βαρκελώνη από 25-28 Φεβρουαρίου και στο οποίο η Ελλάδα έδωσε  δυναμικό παρών,για πρώτη φορά,  με  δικό της  περίπτερο «συστεγάζοντας» 25 ελληνικές εταιρίες και startups.

Η ισχύς εν τη ενώσει

Η ελληνική παρουσία στην Βαρκελώνη έγινε με πρωτοβουλία του ΣΕΚΕΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας)  και την υποστήριξη άλλων τεσσάρων εθνικών συνδέσμων καινοτομίας και τεχνολογίας:  ΕΝΕΒΗ (Μικροηλεκτρονική), ΕΒΙΔΙΤΕ (Αεροδιαστημική), ΗBio (Βιοτεχνολογία) και ΕΕΝΕ (Startups) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Σynergies για την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε τόσο σημαντικές διεθνείς εκθέσεις όπως το Mobile World Congress.

Το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης συνδιοργανώσε την ελληνική επιχειρηματική αποστολή, συμμετέχοντας με 90.000 ευρώ, τα οποία προέρχονται από τα αποθεματικά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ενώ χορηγοί της ελληνικής αποστολής είναι η Samsung, η Eurobank και η Sprint Integrated Communications.

Η συμμετοχή ελληνικών εταιριών στις παραπάνω εκθέσεις δεν είναι ήσσονος σημασίας, με δεδομένο ότι οι εκθέσεις αυτές δεν έχουν έναν απλά εκθετικό χαρακτήρα αλλά αφορούν κυρίως σε δικτύωση και συνεχείς συναντήσεις με εταιρίες για τη σύναψη επιχειρηματικών συνεργασιών.

Η σημασία του εθνικού περιπτέρου

Αποτελεσματική και μεγαλύτερη δικτύωση, επιχειρηματικές συνεργασίες και επαφές, αναστροφή του αρνητικού κλίματος για την Ελλάδα, οικονομικές και δοικητικές ελαφρύνσεις, ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των εταιριών της ελληνικής αποστολής  προσμετρώνται στα σημαντικά «συν» της συμμετοχής με εθνικό περίπτερο στο φετινό Mobile World Congress.

Η Ελλάδα έδωσε δυναμικό παρών στην μεγαλύτερη «γιορτή» της ψηφιακής επικοινωνίας και η μικρή ελληνική «γωνία» τράβηξε τα βλέμματα. Μια μέρα πριν το Mobile World Congress ρίξει επίσημα αυλαία, στο επίσημο πάρτι που οργάνωσε το εθνικό περίπτερο προσφέροντας ρακί, κρητική γραβιέρα, μαστίχα, παξιμαδάκια και ελιές η προσέλευση ήταν εντυπωσιακή σε σχέση με αντίστοιχα πάρτι άλλων εθνικών αποστολών. Το παρών έδωσαν και επισκέπτες από τις επιχειρηματικές αποστολές χωρών όπως η Τουρκία, Λιθουανία, Μπουρούντι, Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία, Εσθονία, Αγγλία, Λιθουανία, Ισραήλ, Ρουμανία, Ν.Αφρική.

Σημειώνεται ότι δυναμική παρουσία στην έκθεση είχαν με δικά τους περίπτερα  μεγάλες ελληνικές εταιρίες όπως η Velti, Intracom Telecom, η AMD Telecom, η Globo, η InternetQ και η Upstream.

Στο εθνικό περίπτερο βρίσκονταν μικρές ελληνικές εταιρίες με την οικονομική, διοικητική και σε πολλά άλλα επίπεδα υποστήριξη κυρίως του ΣΕΚΕΕ αλλά και των υπολοίπων συνδέσμων καινοτομίας και τεχνολογίας.

Ειδικότερα, η Cytech  μια ελληνική εταιρία που δραστηριοποιείται στο mobile marketing, έκανε δυναμική εμφάνιση στο Mobile World Congress υπό την ομπρέλα του εθνικού περιπτέρου με μια mobile marketing πλατφόρμα η οποία δίνεται στους πελάτες της, με δυνατότητα χρήσης private label, χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατές τεχνικές mobile από το παραδοσιακό SMS μέχρι και την τεχνολογία NFC (ανέπαφες συναλλαγές).

Δυναμική εμφάνιση έκανε και η εταιρία Hotech, η οποία αναπτύσσει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία NFC (ανέπαφες συναλλαγές).  Στο φετινό Mobile World Congress έκανε αισθητή την παρουσία της αναπτύσσοντας μια ειδική εφαρμογή για τους εκθέτες της έκθεσης με την οποία μπορούσαν να συγκεντρώνουν τα στοιχεία των επισκεπτών και να τα εξάγουν σε μια επεξεργάσιμη εφαρμογή. Επιπλέον,η εταιρία συμμετείχε σε διεθνή διαγωνισμό για το NFC που αποτελεί μια τεχνολογία αιχμής- τάση στο φετινό Mobile World Congress αλλά και για την παγκόσμια βιομηχανία πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών. Η εταιρία απέσπασε θετικές κριτικές από τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό, εστιάζοντας και στο θετικό αντίκτυπο που είχε για την ίδια η παρουσία της στο πλαίσιο του εθνικού περιπτέρου.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι εντυπώσεις για την εταιρία Noveltech, εκπρόσωπος της οποίας έκανε λόγο για μεγαλύτερες δυνατότητες προβολής λόγω του εθνικού περιπτέρου, καλύτερη δικτύωση αλλά και συνεργασία μεταξύ των εταιριών του περιπτέρου. Η Noveltech που δραστηριοποιείται στον  χώρο των mobile & web applications/services παρουσίασε εαυτή στο Mobile World Congress με μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα τουριστικής προβολής (Web Site, iOS & Android app) για Δήμους, Περιφέρειες και οργανισμούς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της τουριστικής προβολής και υπηρεσιών και θέλουν να προσφέρουν στους επισκέπτες της περιοχής τους μια μοναδική εμπειρία.

Εκπρόσωπος της εταιρίας M-STAT mobile solutions η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών για το mobile και web οικοσύστημα, δήλωσε συμπληρωματικά με τα παραπάνω ότι η συμμετοχή των εταιριών στο φετινό Mobile World Congress, με εθνικό περίπτερο,  βοήθησε μεταξύ άλλων τις εταιρίες και στο να είναι πιο «υποψιασμένες» για την έκθεση και για τα επόμενα χρόνια.

Δυναμικό παρών έδωσε και η εταιρία Viva Payments με το προϊόν της viva wallet, ένα εναλλακτικό σύστημα πληρωμών,  για μια σειρά από υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου κλείνοντας επιχειρηματικές συνεργασίες και ξεκινώντας την επέκτασή της στην Ισπανία με το λανσάρισμα της εφαρμογής να γίνεται τους επόμενους μήνες. Θετικό πρόσημο στη συμμετοχή της με την ελληνική αποστολή βάζει και η εταιρία Regate  η οποία  εξειδικεύεται σε λύσεις που αυτοματοποιούν τις «εκτός των τειχών» της επιχείρησης λειτουργίες (πωλήσεις, merchandising, τεχνική υποστήριξη), με τη χρήση mobile τεχνολογιών. Με τη συμμετοχή της η εταιρία άνοιξε διαύλους επικοινωνίας με εταιρίες του μεσογειακού χώρου.

Η Telenavis που δραστηριοποιείται στον χώρο της γεωγραφικής πληροφορικής, δήλωσε ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα της συμμετοχής της, αφού ήρθε σε επαφή με ανάλογες επιχειρήσεις του εξωτερικού, ενώ εκπρόσωπος της εταιρίας Vidavo που αναπτύσσει ηλεκτρονικές εφαρμογές και υπηρεσίες στον χώρο της υγείας έκανε λόγο για τον μεγάλο αριθμό των επισκεπτών στο ελληνικό περίπτερο και για τις θετικές επαφές που πραγματοποίησε η εταιρία λόγω (και) της παρουσίας της στην έκθεση.

Δυναμική παρουσία και από τα ελληνικά startups 

Σημαντική παρουσία στο ελληνικό περίπτερο είχαν και ελληνικές startups υπό την ομπρέλα του Mobile Monday Athens. 

Το Mobile Monday είναι μια παγκόσμια κοινότητα με τοπικά παραρτήματα σε πάνω από 140 πόλεις ανά τον κόσμο. Σκοπός είναι η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών ανάμεσα σε άτομα που εργάζονται ή έχουν αυξημένο ενδιαφέρον για τον χώρο του mobile. Η Αθήνα, απέκτησε το δικό της Mobile Monday το 2011 με ιδρύτες τον κ.Ανδρέα Κωνσταντίνου της Visionmobile και τη κ. Βίκη Κολοβού, ιδρύτρια της taggzy,  μιας startup  στο χώρο του mobile marketing, η οποία συμμετείχε και στην εθνική αποστολή στην Βαρκελώνη.

Στοχεύοντας στην ουσιαστική προβολή των ελληνικών startups μια έτερη startup η Jupitee (η οποία δίνει τα κατάλληλα εργαλεία στον χρήστη για να δημιουργήσει μόνος του την δική του εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα) δημιούργησε μια ειδική εφαρμογή στην οποία παρουσιάστηκαν όλες οι ελληνικές startups που έλαβαν μέρος στο Mobile World Congress με δυνατότητα κλεισίματος και των ραντεβού τους μέσω της εφαρμογής.

Σημειώνεται ότι πρόθεση του Mobile Monday Athens, του jupitee και του greekstartups.com  που πήραν την πρωτοβουλία αυτή  είναι η εφαρμογή να αποτελεί έναν ξεκάθαρο οδηγό για ελληνικές startups που δραστηριοποιούνται στον χώρο του mobile. Για τον λόγο αυτό, η εφαρμογή θα εξακολουθεί να υπάρχει και μετά το Mobile World Congress για χρήση της σε μελλοντικές εκθέσεις και για την ανάδειξη των ελληνικών startups.

Ήδη πριν την έναρξη του Mobile World Congress η ελληνική εφαρμογή βάζοντας την λέξη “MWC” στο iTunes ερχόταν δεύτερη στις αντίστοιχες για iPhone και πρώτη για το iPad, δείχνοντας το διεθνές ενδιαφέρον για την ελληνική συμμετοχή.

Οι ελληνικές startups στην εφαρμογή είναι οι εξής: AnatsMcare,   BugSense,  CodeBender,  Daily Secret,   Dopios,   Eventora,  Fascinating,  Incrediblue,   Indifex,   Instabuck,  IRISena,  Jupitee,  Lazypub,  Noowit,  Now Doctor,  Pajap,   Parking Defenders, Pinnatta,  Pinobo, Pollfish, Proto.io,  Radiojar,  Reethm,  Sboing,  Songreal,SourceLair,  Taggzy,  Taxibeat,  Taxiplon,  tradeNOW,   Up2Five,  Weather ex Machina,  M.app,  Megaventory  και Workable.

Σημαντική είδηση αποτελεί επίσης η συμμετοχή ελληνικών startups σε διαγωνισμούς που έγιναν στο φετινό Mobile World Congress.

Οι startups Taggzy και Warply που δραστηριοποιούνται και οι δύο στον χώρο του mobile marketing επιλέχθηκαν για την τελική φάση του διαγωνισμού Barca Strata  που οργανωνόταν από το περιοδικό MobileMarketing ανάμεσα σε 50 startups διεθνώς.

Επιπλέον, η startup BugSense που προσφέρει ένα ολοκληρωμένο εργαλείο συλλογής-αναφοράς σφαλμάτων σε πραγματικό χρόνο κατά την διάρκεια κατασκευής μιας εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, συγκαταλεγόταν στις δεκατρείς startups που επιλέχθησαν διεθνώς από το διεθνές μπλογκ τεχνολογίας TechCrunch  για να παρουσιάσουν την εταιρία τους ενώπιον επενδυτών και πλείστων ενδιαφερομένων.

Παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε κάποια νίκη, και μόνο η συμμετοχή ελληνικών startups στους παραπάνω διαγωνισμούς και η επιλογή τους στον τελικό δείχνει την δυναμική της ελληνικής startup κοινότητας που αναζητά τις αναφορές της και όπως φαίνεται τις βρίσκει βαθμηδόν με επιτυχία.

Της Ελένης Νάτση 

SHARE