Δαυίδ-Λεβέντης επανέρχονται στη ναυτιλία – Seatrade Holding το όνομα της νέας εταιρείας – Εταίρος η Zela Shipping

Ετοιμος να επανέλθει δυναμικά στη ναυτιλία έπειτα από μία απουσία οκτώ χρόνων ο ελληνοκυπριακός όμιλος Λεβέντη – Δαυίδ, που ελέγχει μεταξύ άλλων κορυφαίων εταιρειών στο βιομηχανικό τομέα της χώρας και την Coca-Cola Τρία Εψιλον. Ο όμιλος Λεβέντη – Δαυίδ αποχώρησε από τη ναυτιλία το 2005 όταν πούλησε τη Navios Maritime στην κα Αγγελική Φράγκου.

Τώρα όμως, όπως προκύπτει από όσα ανέφερε στο Λονδίνο ο πρόεδρος της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών, Γιώργος Μούσκας, ο όμιλος Λεβέντη Δαυίδ θα επανέλθει στη ναυτιλία μέσα από ένα Joint Venture και μία δημόσια εγγραφή μετοχών.

Ο κυπριακός όμιλος συστήνει μία εταιρεία από κοινού με τη Zela Shipping, τη ναυτιλιακή εταιρεία του κ. Μούσκα, η οποία έχει έδρα το Λονδίνο, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που δημιουργεί το γεγονός ότι οι αξίες των πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Είναι ένα παράδειγμα του πώς μεγάλοι επενδυτές αντιμετωπίζουν την κρίση που πλήττει αυτή την περίοδο τη ναυτιλία.

Ο όμιλος Λεβέντη – Δαυίδ ήλεγχε μέχρι το 2005 τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios, η οποία κατά περιόδους διαχειριζόταν ένα στόλο από 75 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου. Το 2005, ο στόλος της αποτελούνταν από 28 πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 3,5 έτη. Ο όμιλος πούλησε την εταιρεία στην κα Φράγκου αντί 607,5 εκατ. δολαρίων και επρόκειτο για μία από τις μεγαλύτερες εξαγορές εκείνης της  χρονιάς στη διεθνή ναυτιλία.

Η νέα εταιρεία με την επωνυμία Seatrade Holding, που συστήνεται από τον όμιλο Λεβέντη – Δαυίδ και τη Zela Shipping, θα ξεκινήσει, όπως αναφέρει το Tradewinds, τη δραστηριότητά της με τέσσερα νεότευκτα ultramax bulker που κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Στόχος των δύο συνεταίρων είναι πριν η εταιρεία χτυπήσει την πόρτα του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης να έχει ένα στόλο από 8-10 πλοία

Ο κ. Γιώργος Μούσκας δεν αποκαλύπτει τα ναυπηγεία με τα οποία διαπραγματεύεται την κατασκευή των πλοίων, αρκείται απλώς να σημειώσει ότι είναι γιαπωνέζικα και ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με διάφορους Ιάπωνες ναυπηγούς. Σε ό,τι αφορά την τιμή των πλοίων, ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η μέση τιμή τους στην αγορά κυμαίνεται στα 24-25 εκατ. δολ.

Ο ίδιος ο κ. Μούσκας αναφέρει ότι τα πλοία θα είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, υψηλής ενεργειακής απόδοσης, eco designed και ανταγωνιστικά στην τιμή, καθώς τα ιαπωνικά ναυπηγεία είναι παραδοσιακά πιο ακριβά αλλά και αξιόπιστα, ωστόσο μπορούν να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές λόγω της πρόσφατης υποτίμησης του γιεν. Η SeaScope Shiping Agency, εταιρεία management των πλοίων της Zela που έχει την έδρα της στην Αθήνα, θα διαχειρίζεται τα πλοία της SeaTrade.

Η Zela Shipping, η οποία ελέγχει ένα στόλο από επτά πλοία τύπου capes, σύμφωνα με τον κ. Μούσκα, θα συνεχίσει την ανάπτυξή της πάντα με απόκτηση πλοίων από «δεύτερο χέρι». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αγορά του «Bulk Europe», ενός capesize πλοίου μεταφορικής ικανότητας 170.000 dwt , έτους ναυπήγησης 2001, αντί 19,8 εκατ. δολ.

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Λ.ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

SHARE