ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ: Έντονες αντιδράσεις για την τροπολογία που ανατρέπει το σημερινό στάτους

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή το βράδυ της Παρασκευής και ανατρέπει το υφιστάμενο πλαίσιο της διαφημιστικής αγοράς, αναπροσαρμόζει τον τρόπο υπολογισμού του αγγελιοσήμου και διευρύνει τις δυνατότητες χρησιμοποίησης του εργατικού δυναμικού Ομίλων ΜΜΕ.

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ

Συνοπτικά, η συνημμενη τροπολογια η οποια κατατεθηκε σε νομοσχεδιο του Υπουργειου Υγειας (!) από τους υπουργούς Οικονομικών Γκ. Χαρδούβελη, Εργασίας Γιάννη Βρούτση, Επικρατείας Δημήτρη Σταμάτη και Υγείας Μάκη Βορίδη, αφορα τα εξης:

1) Καταργει το 9.9% αμοιβή των διαφημιστικων εταιριων (media shops) καθως και κάθε άλλη άμεση η έμμεση συναλλαγή μεταξυ των Διαφ. Εταιριων και των ΜΜΕ.

2) Η αμοιβη των Διαφ. Εταιριων μπορει να γινεται ΜΟΝΟ από τους διαφημιζόμενους.

3) Η τιμολόγηση για την αγορα χωρο-χρονου μπορει να γινεται μονο μεταξυ των διαφημιζομενων και των ΜΜΕ και όχι με την παρεμβαση των Διαφ.Εταιριων.

4) Το αγγελιοσημο θα υπολογιζεται στο καθαρο ποσο του τιμολογιου μετα την αφαιρεση των οποιων εκπτωσεων και όχι όπως τωρα γινεται στο 80% του τιμοκαταλογου.

ΣΥΡΙΖΑ: Να αποσυρθεί η τροπολογία για τη μιντιακή διαπλοκή

“Να αποσυρθεί αμέσως το κυβερνητικό μπόνους προς τη μιντιακή διαπλοκή” ζητά με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την τροπολογία που φέρνει τα πάνω – κάτω στη διαφημιστική αγορά.

“Απαιτούμε την άμεση απόσυρση από την αυριανή συνεδρίαση της Βουλής της τροπολογίας που αφορά στα ΜΜΕ και η οποία εντάχθηκε στο υπό συζήτηση Ν/Σ για το Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς «Οι Άγιοι Ανάργυροι» κατά τρόπο απολύτως παράτυπο και σκανδαλώδη, που εκθέτει πολλαπλά την κυβέρνηση αλλά και τη Βουλή’ τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ.

Μάλιστα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνει πως: “Δεν είναι μόνο παντελώς άσχετη τροπολογία, επί της ουσίας ολόκληρο νομοσχέδιο, σε σχέση με το υπό ψήφιση Ν/Σ, ούτε ότι δεν υπήρξε βεβαίως καμία σχετική συζήτηση στις συνεδριάσεις της Διαρκούς Επιτροπής. Επιπροσθέτως, η απολύτως παράνομη διαδικασία εισαγωγής της τεκμηριώνεται και από τη σαφέστατη διατύπωση του Γενικού Λογιστηρίου με την οποία απεκδύεται του ίδιου του ρόλου του για την οικονομική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που θα επιφέρει η τροπολογία, με Έκθεση η οποία αποτελεί απόλυτη προϋπόθεση για τη συζήτηση και τη σχετική υπερψήφισή της.

Πέραν όμως των σοβαρότατων διαδικαστικών ζητημάτων σημειώνουμε την απόλυτη αντίθεσή μας με το σύνολο του περιεχομένου της συγκεκριμένης τροπολογίας, καθώς το περιεχόμενό της αποτελεί κυριολεκτικά ένα νέο συμβόλαιο των πολιτικών δυνάμεων της συγκυβέρνησης με τη διαπλοκή στο χώρο των μίντια.

Με την τροπολογία ως σύνολο και με τις συγκεκριμένες διατάξεις καθιερώνεται απροκάλυπτα ένα νέο πλαίσιο πλήρους αυθαιρεσίας και μεροληψίας υπέρ των συμφερόντων συγκεκριμένων επιχειρηματιών.

«Τακτοποιούνται» ζητήματα των ιδιοκτησιακών σχέσεων και των συγχωνεύσεων των μίντια ως βήμα, πέραν των άλλων, για τη διαγραφή τεράστιων χρεών.

Ανοίγει ο δρόμος για μαζικές απολύσεις εργαζομένων μέσω και της αυθαίρετης αλλαγής του χαρακτήρα των ραδιοτηλεοπτικών μέσων και των ενδο-ομιλικών μετακινήσεων.

Δίνεται για πολλοστή φορά παράταση στην παράνομη λειτουργία των μέσων.

Επίσης υπονομεύονται τα ασφαλιστικά ταμεία και πλήττεται καίρια ο Τύπος μέσω του νέου καθεστώτος για τις διαφημίσεις, τις δημοσιεύσεις και το αγγελιόσημο.

Όλα τα παραπάνω «διευθετούνται» μέσα σε ένα νέο απολύτως προνομιακό για τη διαπλοκή πλαίσιο με υπέρβαση όλων των ισχυουσών νομοθετικών διατάξεων. Προφανής στόχος, μετά και την κατάργηση της ΕΡΤ και το σκάνδαλο της DIGEA, η δημιουργία συνθηκών καρτέλ και η ολόπλευρη στήριξη της μιντιακής διαπλοκής που εξυπηρέτησε με συνέπεια τις μιντιακές πολιτικές και που βεβαίως υπονομεύει ευθέως την ίδια τη δημοκρατία μας”.

ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, αυτά επιχειρείται να ψηφιστούν, ώστε να αντιμετωπιστούν χρόνιες παθογένειες της διαφημιστικής αγοράς και της διαφήμισης στα ΜΜΕ. Στόχος είναι να σταματήσουν να υπάρχουν φαινόμενα, όπου διαφημιστικές εταιρείες, που χρεοκόπησαν, δεν πλήρωσαν ποτέ τα media για τις διαφημιστικές τους καταχωρήσεις, ακόμα και σε περιπτώσεις, που είχαν ήδη εισπράξει τα σχετικά ποσά από τους πελάτες τους.

Γεγονός είναι επίσης ότι πολλές διαφημιστικές εταιρείες, ενώ πληρώνονται από τους διαφημιζόμενους, καθυστερούν σε υπερβολικό βαθμό τα τις πληρωμές προς τα Μέσα Ενημέρωσης.

ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Η τροπολογία, ωστόσο, προκαλεί αντιδράσεις στη διαφημιστική αγορά, τόσο ως προς το περιεχόμενό της, όσο και ως προς το μικρό χρονικό περιθώριο που αφήνει (πρακτικά φτάνει ως τις 31 Μαρτίου 2015) προκειμένου να γίνει η μετάβαση στο νέο καθεστώς. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στην εσωτερική λειτουργία των διαφημιστικών, αλλά και σε επίπεδο διάρθρωσης των συμφωνιών που έχουν με τους πελάτες τους.

Οι αντιδρούντες στην τροπολογία κάνουν λόγο για δημιουργία υπερομίλων ΜΜΕ, που θα έχουν τη δυνατότητα επαρκών στελεχομένων εμπορικών και οικονομικών τμημάτων, για να κάνουν τις πωλήσεις και να ελέγχουν την οικονομική διαχείριση εκατοντάδων πελατών.

Επίσης, όπως υποστηρίζουν γνώστες της διαφημιστικής αγοράς, δημιουργείται περιβάλλον άνισου ανταγωνισμού, καθώς δεν θα υπάρχει επαρκής δυνατότητα από μεσαία και μικρά ΜΜΕ να συνδιαλαγούν με το σύνολο των διαφημιζομένων ενώ η τροπολογία καταργεί ένα ουσιαστικό ρόλο των διαφημιστικών εταιρειών και των εταιρειών media planning να λειτουργούν ως εκπρόσωποι των διαφημιζομένων και να παράγουν πραγματικές οικονομίες κλίμακας στην αγορά.

Ο κίνδυνος είναι μικρομεσαία media, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ενημερωτικές ιστοσελίδες και μικρότερα έντυπα να αποκλειστούν ουσιαστικά από τη διαφήμιση, καθώς η πίτα θα μοιράζεται μεταξύ συγκεκριμένων μεγάλων ομίλων αφού τα μέσα ενημέρωσης θα τιμολογούν απευθείας στους διαφημιζόμενους και καταργείται πλήρως η τιμολόγηση σε διαφημιστική. Αυτή τη δυνατότητα, δηλαδή των απευθείας ραντεβού, την έχουν μόνο μεγάλοι όμιλοι και βέβαια όχι μικρότερα μέσα.

 

Shortlink:

X Αν θέλετε κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook