Άγονος ο πλειστηριασμός για το “Αίολος Κεντέρης”

Στο σφυρί σήμερα το Αίολος Κεντέρης

Άγονος  ο σημερινός πλειστηριασμός για το ταχύπλοο της ακτοπλοίας «Αίολος Κεντέρης Ι», με τιμή εκκίνησης τα 6,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με συνήγορο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) στην οποία ανήκε το ταχύπλοο, δεν υπήρξε καμία προσφορά ή εγγυητική επιστολή από κάποιον ενδιαφερόμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή της προσφοράς για την απόκτηση του «Αίολος Κέντερης Ι» εάν προκηρυχθεί και νέος πλειστηριασμός και χαρακτηρισθεί άγονος, μπορεί να κατέβει – ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί μεν να υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι πλειοδότες, αλλά υπάρχουν ωστόσο υποχρεώσεις και αιτιάσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οι οποίες σε κάθε περίπτωση βαρύνουν το νέο υπερθεματιστή.

Το συγκεκριμένο πλοίο που είχε κατασχεθεί από την Τράπεζα Πειραιώς έναντι απαιτήσεων της τάξης των 75 εκατ. ευρώ, ναυπηγήθηκε το 2000, είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη και οι τέσσερις μηχανές του δεν έχουν λειτουργήσει όλο αυτό το διάστημα.

Οπως μεταδίδει το ΑΠΕ, σύμφωνα με τεχνικούς εμπειρογνώμονες, το πλοίο για να επαναλειτουργήσει υπολογίζεται πως απαιτείται το ποσόν των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση της καθεμίας μηχανής, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνται και για την ανακαίνιση των χώρων επιβατών, αλλά και για τον δεξαμενισμό του για εργασίες συντήρησης και βαφής.

 

 

Σύμφωνα με το ναυτιλιακό και τεχνικό τμήμα της ΝΕΛ, το κόστος συντήρησης του  πλοίου τον Οκτώβριο του 2017, ανέρχεται σε 1.011.040 ευρώ. Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων, και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15 εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων, καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.

Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς από την πλευρά του, κατέθεσε ότι είναι μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου το γεγονός ότι είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη, ότι οι τέσσερις μηχανές δεν κινήθηκαν και ότι απαιτείται το ποσό των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση κάθε μηχανής, δηλαδή το ποσό των 3.000.000 ευρώ μονάχα για τις μηχανές. Πρόσθεσε δε, ότι το κατασχεμένο πλοίο, αν δεν ήταν παροπλισμένο, θα μπορούσε να πωληθεί για 10-11 εκατ. ευρώ, πλην όμως η αξία του είναι χαμηλή λόγω του παροπλισμού του, και ανέρχεται στο ποσό των 4.500.000 ευρώ.

SHARE